Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تراشه اگزینوس 2400 با پردازنده 10 هسته‌ای به بازار می‌آید!

تراشه اگزینوس 2400 با پردازنده 10 هسته ای به بازار می‌آید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به پیش‌بینی وب‌سایت چینی آنتو‌تو (AnTuTu)، سامسونگ در سال آینده قصد دارد در برخی از مدل‌های سری گلکسی اس 24 از از تراشه اگزینوس استفاده کند. این احتمال وجود دارد سری گلکسی S24 همراه با پردازنده 10 هسته ای اگزینوس 2400 (که توسط سامسونگ و بر اساس فر‌آیند تولید 4 نانو‌متری توسعه یافته است) به کشور‌های اروپایی، آفریقایی و برخی از کشور‌های آسیایی منتخب روانه شود.

نکته جالب توجه در این گزارش، افشاء و ارائه مشخصات دقیق تراشه اگزینوس 2400 می‌باشد! با استناد به شایعات مطرح شده، انتظار می‌رود که این تراشه از پردازنده 10 هسته‌ای با پیکربندی 4+3+2+1 بهره ببرد. به نظر می‌رسد که هسته اصلی Cortex-X4 دارای سرعت کلاک 3.1 گیگا‌هرتز می‌باشد. این در حالی است که خوشه دوگانه از هسته‌های Cortex-A720 با سرعت کلاک 2.9 گیگا‌هرتزی، عملکرد خود را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، در این تراشه از سه هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.6 گیگا‌هرتزی و 4 هسته Cortex-A520 با سرعت کلاک 1.8 گیگا‌هرتزی به منظور ارائه عملکرد برای کار‌های سبک‌تر، استفاده شده است. شایان ذکر است که تمامی هسته‌های مذکور، از معماری ARMv9 بهره می‌برند.

تراشه اگزینوس 2400 با پردازنده 10 هسته‌ای به بازار می‌آید!

از نظر پردازنده گرافیکی، انتظار می‌رود که تراشه اگزینوس 2400 از پردازنده گرافیکی ارتقاء یافته Xclipse 940، که به لطف فناوری RDNA 2 AMD، شامل افزایش دو برابری تعداد واحد‌های محاسباتی گرافیکی نسبت به نسل قبلی خود است، بهره ببرد. از آنجایی که پردازنده گرافیکی Xclipse 920 دارای سه واحد اجرایی WGP با دو واحد محاسباتی بود؛ به احتمال قوی، پردازنده گرافیکی Xclipse 940 شامل شش WGP و در مجموع 12 هسته GPU خواهد بود. تا‌کنون، مشخص نیست که آیا این ارتقاء برای رقابت با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 کافی خواهد بود یا این تراشه تنها عملکردی دو برابر نسبت به اگزینوس 2200 را از خود ارائه خواهد داد. با این وجود، تکنولوژی به کار گرفته شده در تراشه اگزینوس 2400 بیان‌گر پیشرفتی قابل توجه است، چرا که در اغلب مواقع، قابلیت‌های گرافیکی تراشه‌های اگزینوس نسبت به قابلیت پردازنده‌های گرافیکی رقبا خود کمی عقب‌تر هستند.

همچنین مطالعه کنید
وان پلاس 12 اولین گوشی مجهز به سنسور Lytia سونی خواهد بود

تراشه اگزینوس 2400 با پردازنده 10 هسته‌ای به بازار می‌آید!

علاوه بر این، تراشه اگزینوس 2400 از رم LPDDR5X و قابلیت ذخیره‌سازی UFS 4.0 پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل قادر است تا عملکردی سریع‌تر و کارآمدتر را ارائه دهد. پردازنده سیگنال تصویر (ISP) جدید این تراشه نیز توانایی کنترل سنسور‌های دوربین 320 مگاپیکسلی و امکان ضبط ویدیو‌‌های با رزولوشن 8K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد. همچنین، انتظار می‌رود که این تراشه ضمن ادغام با مودم جدید اگزینوس 5300، به قابلیت‌های اتصال بهبود ببخشد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>