Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ویندوز 11 به قابلیت سوپر رزولوشن مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز می‌شود

ویندوز 11 به قابلیت سوپر رزولوشن مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز می‌شود

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مایکروسافت قابلیت هیجان‌انگیز جدیدی را در قالب سوپر رزولوشن خودکار (Auto SR) به ویندوز 11 اضافه خواهد کرد. این فناوری مبتنی‌بر هوش مصنوعی وعده می‌دهد که تجربه‌ی گیمینگ را با افزایش هوشمندانه‌ی رزولوشن بهبود بخشد و به‌طور بالقوه تغییراتی در کیفیت و عملکرد بصری برای بسیاری از کاربران ایجاد کند.

تسترها و آزمایش‌کنندگان بیلد جدید ویندوز 11 در بخش Display > Graphics تنظیمات این سیستم‌‎عامل، قابلیتی تحت عنوان سوپر رزولوشن خودکار (Auto SR) را مشاهده کردند. این قابلیت از قدرت هوش مصنوعی، به‌خصوص واحدهای پردازش عصبی (NPU)، برای افزایش هوشمند رزولوشن بازی‌های پشتیبانی‌شده استفاده می‌کند. چنین ویژگی جذابی می‌تواند به گیم‌پلی روان‌تر و تصاویری واضح‌تر تبدیل شود و حتی سخت‌افزاری که ممکن است قادر به اجرای بازی‌ها با رزولوشن بالاتر نباشد هم از پس ارائه‌ی این عملکرد و بهبود تصاویر بربیاید.

ویندوز 11 به قابلیت سوپر رزولوشن مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز می‌شود

هدف این ویژگی، بهبود عملکرد و جزئیات از طریق قابلیت‌های هوش مصنوعی است. کاربران بعد از اجرا کردن بازی‌های سازگار با این قابلیت، اعلانی مبنی‌ بر فعال کردن سوپر رزولوشن خودکار و انجام تنظیمات مربوطه دریافت می‌کنند. جالب اینجاست که قابلیت سوپر رزولوشن خودکار ویندوز 11 مستقل از واحد پردازش گرافیکی (GPU) کار می‌کند و در عوض بر قدرت واحدهای پردازش عصبی (NPU) متکی است. این رویکرد به‌طور بالقوه منابع ارزشمند واحد پردازش گرافیکی را آزاد نموده و به روان‌تر شدن بازی کمک خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید
ویندوز 11 اشتراک گذاری فایل‌ها بین رایانه‌های شخصی را آسان‌تر می‌کند

علاوه‌بر این، سوپر رزولوشن خودکار ویندوز 11 امکان انتخاب جداگانه و مستقل برنامه‌ها برای فعال یا غیرفعال کردن این قابلیت در آن‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. این انعطاف‌پذیری تضمین خواهد کرد که کاربران کنترلی کامل بر تجربه‌ی بازی خود داشته باشند و قابلیت سوپر رزولوشن خودکار را بر اساس نیازها و ترجیحات خاص خود مورداستفاده قرار دهند.

ویندوز 11 به قابلیت سوپر رزولوشن مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز می‌شود

انتظار می‌رود قابلیت سوپر رزولوشن خودکار در آپدیت 24H2 ویندوز 11 که برای سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است، در دسترس قرار بگیرد. کاربران ویندوز 11 همچنین می‌توانند منتظر یک به‌روزرسانی میانی با نام آزمایشی «Moments 5» باشند که قرار است در آوریل ۲۰۲۴ منتشر شود و بهبودها و قابلیت‌های جدیدی را قبل از انتشار ویندوز 12 به سیستم‌عامل فعلی مایکروسافت اضافه کند.

نوآوری‌های مداوم مایکروسافت، که قابلیت سوپر رزولوشن خودکار نیز یکی از نمونه‌های آن به حساب می‌آید، تعهد این کمپانی به بهبود تجربه‌ی کاربران را بار دیگر به نمایش می‌گذارد، تعهدی که به‌ویژه برای علاقه‌مندان به دنیای بازی‌های ویدیویی قابل لمس بوده است. سوپر رزولوشن خودکار، با توانایی‌های افزایش وضوح هوشمند و ماهیت قابل سفارشی‌سازی بودن خود، این پتانسیل را دارد که به‌طور قابل‌توجهی بر چشم‌انداز گیمینگ در ویندوز 11 تأثیر بگذارد و به کاربران بیشتری این امکان را بدهد تا بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های سخت‌افزاری خود، از تصاویر با کیفیت بالا و گیم‌پلی روان لذت ببرند.

منبع: Gizchina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>