Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

حقایقی جالب و شگفت انگیز درباره اپل!

حقایقی جالب و شگفت انگیز درباره اپل!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی اپل با درآمدزایی سالانه میلیاردها دلاری خود به یکی از شرکت‌های برتر جهان در حوزه تکنولوژی تبدیل شده است و طرفدران خاص خود را دارد. به همین دلیل بیایید به بررسی حقایقی جالب از نام آن گرفته تا لوگوی اولیه این شرکت پیشرو بپردازیم. با اِروتِک همراه باشید.

  1. اگرچه رمزورازها و داستان‌های مختلفی درباره نام اپل (Apple) شکل گرفته، با این حال استیو جابز یکی از بنیان‌گذاران آن، فقط به دلیل علاقه به میوه “سیب (Apple)“، این نام را برای این کمپانی انتخاب کرده است!
  2. اپل در ابتدا سه موسس داشت. سومین موسس، فردی به نام رونالد وین، به استیو جابز و استیو وزنیاک بنیانگذاران پیوسته بود، اما تنها 12 روز پس از تأسیس، این شرکت را ترک کرد. او 10 درصد سهم خود را تنها با قیمت 800 دلار فروخت و 1500 دلار پرداخت اضافی نیز دریافت کرد. اگر وین در شرکت می‌ماند، ارزش سهام او امروز حدود 60 میلیارد دلار بود!
  3. اپل در مورد رایانه‌های خود ممنوعیت “سیگار ممنوع” دارد. هر چقدر هم که مضحک به نظر برسد، اگر مشخص شود رایانه شما توسط یک منبع خارجی مانند دود سیگار آسیب دیده است، گارانتی دستگاه شما از بین می‌رود!
  4. تعداد کارکنان مستقیم اپل از یک شهر معمولی بیشتر است. این کمپانی بیش از 90000 کارمند دارد. با این حال، میلیون‌ها نفر دیگر از اپل درآمد کسب می‌کنند، از شعبه‌های فروش گرفته تا فروشگاه‌های مادر و خرده‌فروشان در سراسر جهان!حقایقی جالب و شگفت انگیز درباره اپل!
  5. با تولید اولین آی‌پاد اپل، یک تخم مرغ عید پاک (یا همان ایستر اگ) در سیستم‌عامل آن پنهان شد. راه دریافت ایستر اگ این است که به منوی “درباره (About)” بروید و دکمه مرکزی را فقط برای چند ثانیه نگه دارید. سپس یک بازی به نام Breakout اجرا می‌شود که می‌تواند آن را بازی کنید. این بازی قبلا توسط وزنیاک و جابز، بنیانگذاران اپل، زمانی که در آتاری کار می‌کردند، ساخته شده بود!
  6. اپل آنقدر موفق است که دو برابر خزانه‌داری ایالات‌متحده پول دارد!
  7. اپل با آی‌پاد امتیاز و درآمد زیادی کسب کرد. سازنده آن تونی فادل، در ابتدا دستگاه را به Real Networks و Philips پیشنهاد داده بود و هر دو شرکت آن را رد کرده بودند!
  8. در سال 1983، اپل خط کامپیوترهای لیزا خود را راه‌اندازی کردکه شکست خورد. گفته می‌شود حدود 2700 دستگاه از آنها در یک محل دفن زباله در یوتا دفن شده‌اند!
  9. اپل به قدری موفق است که در سه ماهه اول سال 2014، درآمد بیشتری نسبت به آمازون، گوگل و فیسبوک داشته است!
  10. اپل حدود 150 میلیارد دلار سرمایه مازاد دارد و می‌تواند شرکت‌هایی مانند نتفلیکس، توییتر، تسلا و فیس‌بوک را خریداری کند.حقایقی جالب و شگفت انگیز درباره اپل!
  11. بر خلاف تصورات، اولین لوگوی اپل آن سیب معروف نبود و طرحی از پدر علم فیزیک، سِر آیزاک نیوتن برای لوگوی اپل انتخاب شده بود!
  12. برای افزایش سرمایه برای اپل، یکی از بنیانگذاران آن یعنی استیو وزنیاک مجبور شده بود ماشین حساب علمی خود را بفروشد!
  13. اپل اولین کمپانی بود که دوربین دیجیتال رنگی ساخت!
  14. نام iPod از فیلم 2001: A Space Odyssey الهام گرفته شده است!
  15. پول نقد اپل در حدود 155 میلیارد دلار است که می‌تواند به هر فرد در آمریکا 490 دلار بدهد!
  16. اگر اپل یک کشور بود، بیست و هفتمین کشور بزرگ جهان بود.
  17. تا سال 2011، آیفون اپل 40 درصد از درآمد سالانه این شرکت را تشکیل می‌داد. تخمین زده می‌شود که بیش از سه‌چهارم درآمد اپل از محصولاتی است که در 10 سال گذشته اختراع و تولید شده‌اند.
همچنین مطالعه کنید
اپل با قابلیت جدید پرداخت بدون تماس «Tap to Pay» که اواخر امسال عرضه می‌شود، میدان را در دست خواهد گرفت!

منبع: Thefactsite

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>