Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه ایستر اگ اندروید 14 را پیدا کنیم؟

ایستر اگ چیست و چگونه آن را در اندروید 14 پیدا کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی گوگل با منتشر کردن هر نسخه‌ی جدید اندروید، ایستر اگ (Easter Egg) خاصی را در این سیستم‌عامل مخفی می‌کند. این رسم از زمان اندروید ۲.۳ موسوم به «نان زنجبیلی» (Gingerbread) توسط گوگل آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است. اگر از سیستم‌عامل اندروید 14 بر روی گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنید، باید این خبر را داد که ایستر اگ مخصوصی نیز در این نسخه در نظر گرفته شده است. با اِروتِک همراه باشید تا با ایستر اگ و نحوه پیدا کردن آن در اندروید 14 (و البته نسخه فعلی دستگاه اندرویدی خودتان) آشنا شوید.

توجه: لازم به ذکر است مراحلی که در ادامه توضیح داده می‌شود برای دیگر نسخه‌های اندروید نیز یکسان است.

منظور از «ایستر اگ» اندروید چیست؟

ایستر اگ‌های اندروید، قابلیت‌های پنهانی هستند که گوگل در هر نسخه‌‎ی بزرگ سیستم‌عامل خود قرار می‌دهد. اگر از هر کدام از نسخه‌های اخیر اندروید استفاده می‌کنید، امکان مشاهده‌ی این ایستر اگ در دسترس کاربران قرار گرفته و می‌توانید از روشی که در ادامه مطرح خواهد شد، به این منظور کمک بگیرید.

ایستر اگ اندروید معمولاً یک تصویر، اثر هنری یا یک بازی تعاملی سرگرم‌کننده است. به طور مثال، ایستر اگ اندروید ۱۲ ابتدا یک ساعت ساده را به کاربران نشان می‌دهد اما اگر آن را بر روی ساعت ۱۲:۰۰ تنظیم کنید، نماد این نسخه از اندروید در مرکز صفحه و درون دایره‌ی بزرگی پدیدار می‌گردد. در اندروید ۱۳ نیز با ساعتی تعاملی روبه‌رو بودیم که با تنظیم آن به ساعت ۱۳:۰۰، با نماد اندروید ۱۳ همراه با حباب‌های کوچکی که اطرافش قرار گرفته بود مواجه می‌شدیم.

ایستر اگ اندروید ۱۴، نماد این نسخه از سیستم‌عامل گوگل را با پس‌زمینه‌ی سیاهی نشان می‌دهد که شامل دایره‌های سفیدی مشابه ستاره‌های متحرک‌اند. اما پشت این نماد شناور، بازی کوچک بامزه‌ای تدارک دیده شده است که کنترل کردن یک سفینه در فضا را در اختیار کاربران می‌گذارد.

همچنین مطالعه کنید
8 برنامه رایگان برای تبدیل عکس به نقاشی و اثر هنری در گوشی!

چگونه ایستر اگ اندروید 14 را پیدا کنیم؟

همانند سایر ایستر اگ‌های سیستم‌عامل اندروید، در این نسخه نیز برای پیدا کردن ایستر اگ باید به تنظیمات گوشی اندرویدی خود مراجعه کنید. با دنبال کردن مراحل زیر، ایستر اگ اندروید 14 را پیدا خواهید کرد:

  1. برنامه‌ی تنظیمات (Settings) را باز کنید.
  2. به پایین صفحه بروید و درباره گوشی (About phone) را انتخاب کنید.
  3. بر روی نسخه‌ی اندروید (Android version) ضربه بزنید.
  4. در صفحه‌ی بعدی، چندین‌بار بر روی «Android version» ضربه بزنید تا ایستر اگ اندروید ۱۴ نمایان گردد.
  5. بر روی این نماد ضربه زده و آن را برای چند ثانیه نگه‌دارید. بعد از این کار، مشاهده خواهید کرد که نماد اندروید ۱۴ به لرزیدن افتاده و ویبره‌ی گوشی شمال فعال شده است. بعد از مدتی، لوگوی اندروید ۱۴ ناپدید می‌شود و یک سفینه‌ی کوچک را در محیطی که شبیه به فضا است، مشاهده می‌کنید.

می‌توانید این سفینه‌ی فضایی را با ضربه زدن و نگه داشتن بر روی هر نقطه در صفحه کنترل کنید و بعد، انگشت خود را در اطراف دایره‌ی سبز نمایش‌داده‌شده جابه‌جا کنید. علاوه بر این، امکان مشاهده‌ی موقعیت سفینه در پایین و سمت چپ صفحه، همراه با سرعت فعلی شما وجود دارد.

در صورتی که از سیستم پیمایش حرکتی استاندارد اندروید بهره می‌برید، این بازی را می‌توانید به‌راحتی و با کشیدن انگشت خود به پایین ببندید. اگر هم از روش پیمایش ۳ دکمه‌ای استفاده می‌کنید، باید بر روی دکمه‌ی برگشت (Back) کلیک نمایید.

از ایستر اگ اندروید 14 لذت ببرید

ایستر اگ نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل گوگل نماد اندروید ۱۴ را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، گوگل بازی تعاملی کنترل یک سفینه‌ی فضایی را هم در اختیار کاربران اندروید ۱۴ قرار داده تا کمی با آن سرگرم شوند. تنها کافی است مراحل ساده‌ای که در بالا ذکر شد را دنبال کنید و بر روی نسخه‌ی اندروید خود چندین‌بار ضربه بزنید تا این ایستر اگ نمایان شود.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

2 پاسخ

  1. آیا پیدا کردن و فعال کردن استر اگ روی سرعت و عملکرد گوشی تاثیر میگذارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>