Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

در کنفرانس توسعه دهندگان I/O سال 2024 گوگل چه خواهد گذشت؟

در کنفرانس توسعه دهندگان I/O سال 2024 گوگل چه خواهد گذشت؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل به صورت رسمی، تاریخ و زمان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان I/O سال 2024 خود را اعلام کرد. بر اساس اطلاعیه این کمپانی، این رویداد در ساعت 10 صبح روز 14 می (ساعت 20:30 روز 25 اردیبهشت 1403) در آمفی تئاتر شور لاین (Shoreline) شهر ماونتین ویوو (Mountain View) ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار خواهد شد.

در حالیکه تا برگزاری این رویداد کمتر از سه ماه باقی مانده، طبیعتاً گوگل تاکنون هیچگونه جزئیاتی در رابطه با جدول زمانی رویداد و محصولات حاضر در آن را در دسترس علاقه‌مندان قرار نداده است. از این رو انتظار می‌رود که تا اولین هفته از ماه می (اواسط اردیبهشت) تمامی اطلاعات ما در رابطه با آنچه در این رویداد خواهد گذشت، در حد حدس و گمان باقی بماند. اما انتظار می‌رود گوگل از چه محصولاتی در این رویداد رونمایی کند؟

اندروید 15

پیش‌بینی می‌شود پس از ایراد سخنرانی افتتاحیه کنفرانس توسط ساندار پیچای (Sundar Pichai، مدیر عامل گوگل)، یک مدیر اجرایی دیگر کمپانی گوگل جلسات مربوط به توسعه‌دهندگان را با محوریت معرفی سیستم عامل اندروید 15 و قابلیت‌های جدید آن، آغاز کند. علاوه بر این انتظار می‌رود گوگل، مشابه با روند هر ساله خود، از این پلت‌فرم برای رونمایی یا پیش‌رونمایی از یک یا چند دستگاه جدید از خط تولید سری پیکسل استفاده کند.

گوشی پیکسل 8a

با استناد به برگزاری مراسم رونمایی از گوشی پیکسل 7a در کنفرانس I/O سال گذشته، انتظار می‌رود گوگل به سنت همیشگی خود پایبند بماند و گوشی میان‌رده پیکسل 8a را نیز در نخستین ساعات برگزاری رویداد I/O سال 2024 معرفی کند.

بر اساس شایعات و گزارشات منتشرشده، پیکسل 8a از طراحی متفاوتی نسبت به نسل پیش از خود بهره برده و ظاهری مشابه با گوشی‌های سری پیکسل 8 خواهد داشت. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود این دستگاه به تراشه تنسور G3 (توسعه‌یافته‌شده توسط گوگل) و یک باتری با ظرفیت بیشتر مجهز باشد و از سرعت شارژ سریع‌تر پشتیبانی کند. با این حال، تاکنون اطلاعات بیشتری در رابطه با سایر پیشرفت‌های سخت‌افزاری این گوشی میان‌رده در دست نیست.

گوشی تاشو پیکسل فولد 2

در حالیکه گوگل در رویداد I/O سال گذشته از اولین دستگاه تاشو خود رونمایی کرد، با این حال، برخی از کارشناسان در رابطه با برگزاری رونمایی رسمی از نسل بعدی گوشی‌های تاشو گوگل کمی مردد بوده و بر این باورند که به جهت تلاش گوگل برای تجهیز گوشی تاشو پیکسل فولد 2 به تراشه تنسور G4، احتمالاً این کمپانی مراسم رونمایی رسمی از این دستگاه را به پاییز 2024 موکول خواهد کرد. با این حال، همچنان احتمال ارائه یک تیزر تبلیغاتی یا برگزاری یک مراسم پیش‌رونمایی کوچک از این محصول در رویداد I/O سال 2024 چندان دور از انتظار نیست.

همچنین مطالعه کنید
آی‌پد پرو و مک‌بوک پرو احتمالاً از فناوری جدید OLED برای روشنایی بیشتر نمایشگر استفاده می‌کنند

با استناد به نشت‌های اطلاعاتی اخیر، گوشی پیکسل فولد 2 از طراحی کاملاً جدید و متمایزی نسبت به گوشی پیکسل فولد بهره می‌برد. از این رو، پیش‌بینی می‌شود این دستگاه با صفحات نمایشگر (داخلی و خارجی) عریض‌تر و با چین و چروک کمتر به بازار معرفی شود. علاوه بر این، انتظار می‌رود گوگل با تعبیه لولای مستحکم‌تر برای این دستگاه، ساختار نازک‌تر و سبک‌تری را برای گوشی تاشو بعدی خود در نظر بگیرد.

گوشی‌های سری پیکسل 9

گوگل سال گذشته ضمن ارائه یک معرفی کوتاه (در قالب تیزر) از گوشی‌های سری پیکسل 8 در رویداد I/O سال 2023، سنت دیرینه خود برای برگزاری یک مراسم پیش‌رونمایی کوچک از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را شکست. از این رو، احتمال برگزاری پیش‌رونمایی اولیه از گوشی‌های سری پیکسل 9 (پیش از رونمایی اصلی در فصل پاییز) بسیار کم است.

با این وجود، با استناد به نشت‌های اطلاعاتی اخیر گوشی‌های سری پیکسل 9 متشکل از “پیکسل 9 (نسخه وانیلی/ استاندارد) و پیکسل 9 پرو” طراحی تازه با فریم‌های تخت را به نمایش خواهند گذاشت. علاوه بر این، انتظار می‌رود گوگل سخت‌افزاری داخلی پیشرفته‌تری را برای گوشی‌های پرچم‌دار بعدی خود در نظر گرفته باشد.

شرایط شرکت در کنفرانس توسعه دهندگان I/O سال 2024

گوگل امکان ثبت‌نام رایگان و حضور در این مراسم به صورت آنلاین را برای علاقه‌مندان فراهم خواهد کرد. پس از ثبت‌نام نیز، کاربران به‌روزرسانی‌هایی از جمله جزئیات دستورالعمل‌های مختلف را دریافت خواهند کرد. علاوه بر این کاربران قادرند با پیوند حساب کاربری خود به پروفایل مخصوص به توسعه‌دهندگان، تجربه خود از این رویداد را شخصی‌سازی کنند.

در حالت کلی، انتظار می‌رود مانند همیشه سخنرانی اصلی این رویداد به صورت زنده بر روی وب‌سایت رسمی I/O و کانال رسمی گوگل در یوتیوب برای تمامی علاقه‌مندان به دنیای اندروید و (حتی افرادی که در این رویداد ثبت‌نام نکرده‌اند) پخش شود. با این حال، احتمال دارد این کمپانی امکان دسترسی داشتن به جلسات توسعه‌دهندگان را تنها در اختیار شرکت‌کنندگان این رویداد قرار دهد. با این حال، پس از اتمام این رویداد، قطعاً اتفاقات برجسته کنفرانس توسعه دهندگان I/O سال 2024 از طریق بیانیه‌های مطبوعاتی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>