Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی‌های گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو معرفی شدند

گوشی های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو گوگل معرفی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

پس از شایعات فراوان و انتشار هر روزه تصاویر افشاشده، سرانجام گوگل از گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو در یک مراسم بزرگ به صورت رسمی رونمایی کرد. بدون شک، بهره‌مندی از تراشه تنسور G3 به عنوان جذاب‌ترین ویژگی گوشی‌های سری پیکسل 8 به شمار می‌آید. این تراشه 9 هسته‌ای جدید با استفاده از فرآیند 4 نانومتری سامسونگ تولید شده و متشکل از “یک هسته اصلی Cortex-X3، چهار هسته Cortex-A715 و چهار هسته Cortex-A510” است. برای آشنایی با این گوشی‌های جذاب با اِروتِک همراه باشید.

گوشی‌های سری پیکسل 8 رونمایی شدند

گوشی پیکسل 8 همراه با یک رم 8 گیگابایتی و پیکسل 8 پرو همراه با رم 12 گیگابایتی به بازار عرضه خواهند شد. لازم به ذکر است که هر دو گوشی سری پیکسل 8 از “استاندارد IP68 (مقاومت در برابر آب، گرد و غبار)، حسگر اثر انگشت و اسکنر چهره” بهره می‌برند.

گوشی پیکسل 8 پرو

پیکسل 8 پرو به یک “صفحه‌نمایش LTPO اولد 6.7 اینچی با رزولوشن +QHD، نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 2400 نیتی” مجهز شده است. علاوه بر این، صفحه‌نمایش این گوشی به واسطه پوشش بسیار مقاوم گوریلا گلس ویکتوس 2 محافظت خواهد شد. لازم به ذکر است که نسخه پرو سری پیکسل 8 از باتری 5050 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سیمی 30 واتی و شارژ بی‌سیم 23 واتی بهره می‌برد.

پیکسل 8 پرو گوگل در سه گزینه رنگی “آبی آسمانی، مشکی (Obsidian) و بژ” و با قیمت 1000 دلاری برای پیکربندی پایه 12/128 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد.

از لحاظ تنظیمات دوربین، این گوشی به یک دوربین سه‌گانه در قاب پشتی و دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی جدید با میدان دید وسیع مجهز می‌باشد. در قاب پشتی این گوشی، سه دوربین با مشخصات ذیل به چشم می‌خورند:

  1. دوربین عریض 50 مگاپیکسلی مجهز به فناوری Octa-PD (ادغام 8 پیکسل مجاور در یک پیکسل بزرگ) همراه با لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و با قابلیت تشخیص فاز در فوکوس خودکار
  2. دوربین جدید فوق‌عریض (اولترا واید) 48 مگاپیکسلی مجهز به فناوری Quad-PD (ادغام 4 پیکسل مجاور در یک پیکسل بزرگ)
  3. دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی مجهز به فناوری Quad-PD با قدرت زوم 5 برابری و حداکثر زوم دیجیتالی 30 برابری فوق‌العاده واضح

گوشی‌های سری پیکسل 8 رونمایی شدند

علاوه بر این، پیکسل 8 پرو در کنار دوربین‌های اصلی خود، از یک سنسور دمای پوست منحصر به فرد بهره می‌برد. این حسگر دما که گمان می‌شود حسگر MLX90632 از برند ملکسیس باشد، منحصراً برای اندازه‌گیری و خوانش دقیق دما طراحی شده است و در فرآیند عکاسی هیچ قابلیت یا ترفند تازه‌ای را از خود به نمایش نمی‌گذارد.

همچنین مطالعه کنید
ناتینگ فون 2 به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز خواهد بود

همچنین، هر دو گوشی سری پیکسل 8 از قابلیت‌های Unblur ،Magic Eraser ،Best Take و قابلیت فوکوس ماکرو (که از حالت فوق‌عریض استفاده می‌کند) مورد استفاده در هنگام عکاسی بهره می‌برند. لازم به ذکر است که گوشی پیکسل 8 پرو از یک قابلیت جدید به نام “Pro Controls” بهره می‌برد که گوشی پیکسل 8 استاندارد (وانیلی) فاقد این قابلیت جدید می‌باشد.

گوشی پیکسل 8

نسخه استاندارد (وانیلی) سری پیکسل 8 به واسطه دربرداشتن یک صفحه‌نمایشگر کوچک‌تر، در حدود 10 گرم از گوشی پیکسل 7 سبک‌تر است. این محصول از یک “صفحه نمایش 6.2 اینچی با رزولوشن +FHD با نرخ تازه‌سازی حداکثر 120 هرتزی (متغییر از 60 تا 120 هرتز) و حداکثر روشنایی 2000 نیتی” بهره می‌برد.

مانند نسخه پرو این سری، گوریلا گلس ویکتوس وظیفه محافظت از صفحه نمایش این گوشی را برعهده دارد. علاوه بر این، پیکسل 8 به یک باتری 4575 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سیمی 27 واتی و شارژ بی‌سیم 18 واتی مجهز می‌باشد. این محصول در گزینه‌های رنگی: “خاکستری (Hazel)، گلبهی کمرنگ (Rose) و مشکی (Obsidian)” و با قیمت 700 دلاری برای پیکربندی پایه 8/128 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد.

از حیث تنظمیات دوربین، گوشی پیکسل 8 از یک دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی و دوربین دوگانه با مشخصات زیر بهره می‌برد:

  1. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با زوم دیجیتال 8 برابری فوق‌العاده واضح مجهز به فناوری Octa-PD (ادغام 4 پیکسل مجاور در یک پیکسل بزرگ)
  2. دوربین فوق‌عریض (اولترا واید) 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و ماکرو

گوشی‌های سری پیکسل 8 رونمایی شدند

در نهایت، گوشی‌های سری پیکسل 8 همراه با یک VPN رایگان ( که توسط Google One ارائه می‌شود) به دست کاربران خواهند رسید. علاوه بر این، گوگل ارائه 7 سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و وصله‌های امنیتی را برای این سری از گوشی‌های پیکسل وعده داده است. این وعده در زمره طولانی‌ترین میزان پشتیبانی از خدمات به‌روزرسانی در حیطه گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید (یا حتی iOS17 با پشتیبانی 5 ساله) به شمار می‌رود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>