Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

معرفی Google Pixel 7a با صفحه‌نمایش 90 هرتزی و دوربین 64 مگاپیکسلی

معرفی گوگل پیکسل 7a با صفحه‌نمایش 90 هرتزی و دوربین 64 مگاپیکسلی

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اولین سوالی که با شنیدن این خبر به ذهن می‌رسد اینست که آیا گوشی جدید پیکسل طرفداران زیادی را به خود جذب خواهد کرد؟! پیکسل 7a از نظر مشخصات فنی تقریباً مشابه پیکسل 7 است که یکی از پرچمداران گوگل محسوب می‌شود، اما نکته قابل توجه اینست که این گوشی هوشمند نسبت به نسل قبلی خود از قیمت پایین‌تری برخوردار است. در آمریکا، این گوشی با برچسب قیمتی 500 دلاری عرضه می‌شود، همچنين گوگل گوشی پیکسل 7a را برای مخاطبان خود در اروپا به قیمت 510 یورو برای فروش گذاشته است. البته مورد عجیب‌تر، یکسان بودن قیمت این گوشی با گوگل پیکسل 6a است که سال گذشته معرفی شد، آن هم با نمایشگر 60 هرتزی و دوربین های ضعیف‌تر! برای آشنایی بیشتر با پیکسل 7a گوگل با اروتک همراه باشید.

در گوشی Pixel 7a برای اولین بار در سری a گوگل، قابلیت‌های جدیدی را شاهد هستیم. برای مثال صفحه‌نمایش اولد 6.1 اینچی آن که نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی دارد. پیش‌تر نیز در پیکسل ۷ از این فناوری استفاده شده بود؛ البته ناگفته نماند که صفحه نمایش این پرچمدار گوگل 6.3 اینچ است. نمایشگر این گوشی رزولوشن +Full HD دارد و برای محافظت از آن نیز گوریلا گلس 3 در نظر گرفته شده است. این پرچمدار جدید شرکت گوگل موفق به دریافت استاندارد IP67 شده است که از آن در برابر آب و گرد و غبار محافظت می‌کند.

طبق مشخصات منتشر شده، قاب گوشی Pixel 7a از جنس فلز و پنل پشتی آن جنسی پلاستیکی دارد. البته گوگل ادعا می‌کند برای ساخت این گوشی از آلومینیوم بازیافتی، شیشه و پلاستیک استفاده کرده است. برای مثال قاب مستطیلی شکل که دور دوربین اکثرگوشی‌های گوگل دیده می‌شود از 100 درصد آلومینیوم بازیافتی تهیه شده است. این دستگاه در چهار رنگ مشکی زغالی (Charcoal)، آبی (Sea)، سفیدِ برفی (Snow) و رنگ مرجانی (Coral) که منحصراً برای فروشگاه‌های گوگل است، برای خریداران در دسترس قرار خواهد گرفت.

معرفی Google Pixel 7a با صفحه‌نمایش 90 هرتزی و دوربین 64 مگاپیکسلی

یکی دیگر از بزرگترین تغییرات صورت گرفته در گوشی پیکسل 7a، استفاده از پردازنده Tensor G2 می‌باشد که این فناوری اکنون با 8 گیگابایت رم LPDDR و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 نیز هماهنگ شده است. این سخت افزار دقیقاً مشابه سخت افزار پرچمدار سابق گوگل، پیکسل 7 است؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت در عملکرد و سرعت مشابه همان پرچمدار پیشین خواهد بود. همچنین گوگل وعده داده است که تا 5 سال آینده به‌روزرسانی امنیتی برای این گوشی هوشمند منتشر خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید
گوشی اوپو A2x با تراشه دایمنسیتی 6020 رونمایی شد

در رابطه با دوربین‌های پیکسل 7a می‌توان به فناوری Super Res Zoom (زوم تا 8 برابر) اشاره کرد که توسط دوربین جدید 64 مگاپیکسلی ارتقا یافته در مقایسه با دوربین 12 مگاپیکسلی نسل قبل فعال می‌شود. البته سنسور 1.73/1 اینچی Quad Bayer به بزرگی لنز 50 مگاپیکسلی و 1.31/1 اینچی پرچمدار پيشين، پیکسل 7، نیست. بنابراین پیکسل‌های آن قبل از ترکیب تنها 0.8 میکرومتر خواهند بود. اگرچه پیکسل 7a از قابلیت لرزشگیر اپتیکال (OIS) نیز پشتیبانی می‌کند.

معرفی Google Pixel 7a با صفحه‌نمایش 90 هرتزی و دوربین 64 مگاپیکسلی

دوربین فوق عریض این گوشی هوشمند یک سنسور 13 مگاپیکسلی (1.12 میکرومتری) با پشتیبانی از زاویه دید 120 درجه‌ای است. این سنسور با دریچه دیافراگم f/2.2 دارای فوکوس خودکار Dual Pixel است. دوربین جلو نیز با سنسور 13 مگاپیکسلی (1.12 میکرومتری) با فوکوس ثابت 95 درجه‌ای و دیافراگم f/2.2 نسبت به قبل، ارتقا یافته است. همچنین دوربین پشتی می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 5K تا 60 فریم بر ثانیه ضبط کند و دوربین جلو نیز با کیفیت 4K و نرخ فریم 30 بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند.

گوشی پیکسل 7a از باندهای sub-6GHz و mmWave شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. اگرچه تنها فقط برای مدل‌های در نظر گرفته در برخی مناطق خاص از امکان mmWave بهره می‌برند. این پرچمدار یک گوشی دو سیم‌کارته متشکل از یک نانو سیم‌کارت فیزیکی و یک eSIM است.

پرچمدار جدید گوگل، یعنی پیکسل 7a، از یک باتری 4385 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 18 واتی استفاده می‌کند. همچنین برای اولین بار یک مدل از سری پیکسل a به شارژ بی‌سیم با سرعت 18واتی مجهز شده است. البته لازم به ذکر است که پورت دستگاه نسل دوم USB-C 3.2 است که پیکسل 7a تنها با یک کابل تبدیل USB C به C عرضه می‌شود. بنابراین در صورت خرید این دستگاه باید جداگانه یک آداپتور شارژ نیز تهیه کنید.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>