Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیپد پرو 2024 با تراشه M4 معرفی شد؛ باریک‌ترین محصول تاریخ اپل!

آیپد پرو 2024 با تراشه M4 معرفی شد؛ باریک‌ترین محصول تاریخ اپل!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپل به‌طور رسمی از آیپد پرو 2024 رونمایی کرد. مدل جدید آیپد پرو ممکن است بزرگترین ارتقاء از زمان معرفی این سری به حساب بیاید، چرا که تقریباً تمامی قطعات آن جدید و بهتر از نسل قبلی هستند. برای آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های آیپد پرو 2024، با اِروتِک همراه باشید.

یکی از جالب‌ترین نکات درباره‌ی آیپد پرو 2024 این است که اپل تراشه‌ی جدید خود از سری M را برای اولین‌بار روی یک آیپد به کار می‌گیرد و از آن رونمایی می‌کند. تراشه‌های قبلی این کمپانی با مک‌بوک‌ها معرفی شده بودند و این موضوع نشان می‌دهد که اپل به تبلت‌های جدید خود ایمان زیادی دارد.

آیپد پرو 2024 با تراشه M4 معرفی شد

تراشه‌ی M4 اپل که با بهره‌گیری از نسل دوم لیتوگرافی سه نانومتری TSMC ساخته شده است، ۱٫۵ برابر سریع‌تر از تراشه‌ی M2 ظاهر می‌شود و در کارهای گرافیکی می‌تواند تا ۴ برابر عملکرد بهتری را ارائه دهد. راندمان این تراشه نیز دو برابر شده است، چرا که M4 همان عملکرد تراشه‌ی M2 موجود در آیپد پرو 2022 را با نصف توان مصرفی آن تضمین می‌کند. اپل چندین ویژگی جدید   هوش مصنوعی برای فاینال کات پرو (Final Cut Pro) و برنامه‌های دیگر را نیز معرفی کرده است که توسط M4 پشتیبانی می‌شوند و این تراشه تا حداکثر ۳۸ تاپس را وعده می‌دهد. برای مقایسه باید یادآور شد که تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام به کاربران نوید ۴۵ تاپس را داده است.

آیپد پروهای 2024 باریک‌ترین محصولات تاریخ اپل محسوب می‌شوند و حتی از نسل هفتم آی‌پاد نانو، که ضخامت آن تنها ۵٫۴ میلی‌متر بود، هم باریک‌تر هستند. مدل 11 اینچی ۵٫۳ میلی‌متر و مدل ۱۳ اینچی تنها ۵٫۱ میلی‌متر ضخامت دارد. شایان ذکر است که بدنه‌های آلومینیومی تبلت‌ها (موجود در رنگ‌بندی‌های نقره‌ای و مشکی) از مواد ۱۰۰ درصد بازیافتی ساخته شده‌اند.

آیپد پرو 2024 با تراشه M4 معرفی شد

اپل برای نمایشگر آیپدهای جدید خود از IPS LCD و مینی LED، به پنل‌های اولد دوگانه مهاجرت کرده است که در واقع دو پنل OLED هستند که برای افزایش روشنایی روی هم قرار گرفته‌اند. پنل‌های جدید آیپد پرو تا حداکثر ۱٬۰۰۰ نیت روشنایی تمام‌صفحه برای محتوای SDR و تا ۱٬۶۰۰ نیت روشنایی برای محتوای HDR را به نمایش می‌گذارند.

آیپد‌ پرو‌ 2024 با تراشه M4 معرفی شد

نمایشگرهای ProMotion آیپد پرو 2024 می‌توانند نرخ نوسازی خود را بین ۱۰ و ۱۲۰ هرتز تنظیم کنند. مدل ۱۱ اینچی دارای رزولوشن ۲٬۴۲۰ در ۱٬۶۶۸ است، در حالی که مدل ۱۳ اینچی از رزولوشن ۲٬۷۵۲ در ۲٬۰۶۴ بهره می‌برد. هر دو مدل نیز تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کنند. اپل برای آن دسته از کاربرانی که نمایشگر مات را ترجیح می‌دهند نیز گزینه‌ی روکش شیشه‌ای با بافت نانویی جهت کاهش تابش و پراکندگی نور محیط را در نظر گرفته است. هرچند باید اشاره کرد که این گزینه تنها با مدل‌های یک و دو ترابایتی آیپد پرو در دسترس قرار می‌گیرد و ۱۰۰ دلار هزینه‌ی بیشتری خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید
آنر تبلت 9 با نمایشگر ضد انعکاس و تراشه اسنپدراگون 6 نسل 1 رونمایی شد

آیپد‌ پرو‌ 2024 با تراشه M4 معرفی شد

اپل از نسخه‌ی پرو قلم لمسی خود به نام «Apple Pencil Pro» هم رونمایی کرده است که با استفاده از سنسوری جدید، از ژست‌های فشاری پشتیبانی می‌کند. این قلم لمسی همچنین به شبکه‌ی Find My متصل می‌شود و در صورت گم‌شدن، به‌کمک این سرویس قابل ردیابی خواهد بود.

آیپد‌ پرو‌ 2024 با تراشه M4 معرفی شد

لوازم جانبی بیشتری آیپد پرو 2024 را همراهی می‌کنند و یکی از آن‌ها مجیک کیبورد کاملاً جدیدی است که نسبت به قبل طراحی نازک‌تر و سبک‌تری دارد و در راستای طراحی باریک‌تر مدل‌های پرو جدید قرار می‌گیرد. این صفحه‌کلید اکنون دارای یک ردیف عملکرد و ترک‌پد بزرگ‌تر است. به گفته‌ی اپل، آیپد پرو 2024 تجربه‌ای شبیه به مک‌بوک‌ها را فراهم می‌کند. اگر به یک صفحه‌کلید کامل نیاز ندارید، اپل کاور جدید Smart Folio را هم معرفی کرده است که به‌صورت مغناطیسی به تبلت متصل می‌شود و می‌تواند مدل‌های جدید آیپد پرو را در چندین زاویه‌ی دید مختلف نگه‌دارد.

آیپد‌ پرو‌ 2024 با تراشه M4 معرفی شد

هر دو مدل ۱۱ اینچی و ۱۳ اینچی آیپد پرو 2024 اپل از امروز در ۲۹ کشور به فروش می‌رسند. مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی با پردازنده‌های مرکزی ۹ هسته‌ای (۳ عملکرد، ۶ کم‌مصرف) عرضه می‌شوند، در حالی که مدل‌های ۱ ترابایتی و ۲ ترابایتی دارای پردازنده‌های ۱۰ هسته‌ای (۴ عملکرد، ۶ کم‌مصرف) هستند. هر دو نسخه از پردازنده‌های گرافیکی ۱۰ هسته‌ای و موتورهای عصبی ۱۶ هسته‌ای یکسانی بهره می‌گیرند اما نسخه‌های با فضای ذخیره‌سازی بیشتر به‌جای ۸ گیگابایت، ۱۶ گیگابایت رم دارند.

قیمت‌های زیر برای تبلت‌های وای‌فای تعیین شده‌اند و مدل‌های 5G با ۲۰۰ دلار قیمت بیشتر راهی بازار می‌شوند.

آیپد پرو 2024 مدل ۱۱ اینچی مدل ۱۳ اینچی
۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ۱٬۰۰۰ دلار ۱٬۳۰۰ دلار
۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ۱٬۲۰۰ دلار ۱٬۵۰۰ دلار
۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی ۱٬۶۰۰ دلار ۱٬۹۰۰ دلار
۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی ۲٬۰۰۰ دلار ۲٬۳۰۰ دلار

در پایان باید اشاره کرد که مجیک کیبورد جدید برای مدل ۱۱ اینچی ۳۰۰ دلار و برای مدل ۱۳ اینچی ۳۵۰ دلار قیمت دارد، در حالی که Smart Folio برای این دو مدل به‌ترتیب ۸۰ و ۱۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده و قلم لمسی Apple Pencil Pro نیز ۱۳۰ دلار قیمت خورده است.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>