Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیپد پرو مجهز به صفحه نمایش اولد، در سال 2024 برای کاربران عرضه می‌شود

آیپد پرو مجهز به نمایشگر اولد، در سال 2024 برای کاربران عرضه می‌شود

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپل همواره در پذیرش و استفاده از فناوری اولد (OLED) در محصولاتش، بسیار مردد و کند عمل کرده است. البته تاکنون برخی از گوشی‌های آیفون و ساعت‌های اپل واچ این کمپانی از این فناوری استفاده و از مزایای آن بهره برده‌اند. با این حال هنوز خبری از استفاده از این نوع نمایشگر در آیپد و مک بوک نیست. طبق جدیدترین گزارشات، به‌نظر می‌رسد که هم آیپد و هم مک‌بوک‌های این شرکت به زودی مجهز به نمایشگرهای اولد مجهز خواهند شد. همچنین براساس آخرین گزارش منتشر‌شده از سوی موسسه Omdia، ممکن است آیپد پیش از مک‌بوک‌ها، نمایشگر اولد را دریافت کند.

آیپد پرو مجهز به صفحه نمایش اولد، در سال 2024 برای کاربران عرضه می‌شود

به‌نظر می‌رسد اپل در مسیر درستی قرار گرفته است تا سرانجام نمایشگرهای اولد را به مدل‌های 11 اینچی و 13 اینچی آیپد پرو نسخه سال 2024 بیاورد. ظاهراً تولید این دو سری جدید آیپد در سه ماهه اول سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. این منبع همچنین ادعا می‌کند که این کمپانی در حال برنامه‌ریزی برای تولید پنل‌های اولد از نوع اکسید پلی‌کریستالی با دمای پایین (LTPO) است. این نوع پنل جدید را می‌توان اوج فناوری فعلی اولد دانست و خبر بسیار خوبی برای طرفداران این کمپانی است چراکه نشان می‌دهد کوپرتینویی‌ها قصد دارند به سراغ برترین و جدیدترین نوع از نمایشگرهای اولد برای آیپد پرو خود بروند.

البته باید توجه داشت که برای استفاده از چنین فناوری جدیدی کاملاً منطقی که اپل ابتدا آن را برای نسخه پرو در نظر بگیرد. پنل‌های ال‌سی‌دی مینی LED فعلی که تا به امروز اپل برای مدل‌های آیپد پرو استفاده می‌کند، در حال حاضر یکی از بهترین نوع نمایشگرهای LCD می‌باشند و تا به اینجای کار هنوز هم در نوع خود بهترین هستند. به طور کلی می‌توان گفت که شرکت اپل تمایل دارد تا بر روی کیفیت نمایشگرهای خود در سال آینده میلادی سرمایه‌گذاری بسیار زیادی داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید
توقف تولید آی‌مک 21 اینچی اینتل توسط اپل و تمرکز بر نسخه پرو/مکس در سال 2022

آیپد پرو مجهز به صفحه نمایش اولد، در سال 2024 برای کاربران عرضه می‌شود

شایان ذکر است حتی در مقایسه با نمایشگرهای مینی LED عالی اپل، تغییر به نمایشگر اولد مزایای زیادی برای این شرکت به‌همراه دارد. از جمله این مزایا می‌توان به تولید رنگ مشکی به‌طور کامل و عالی، کنترل روشنایی هر پیکسل به صورت جداگانه برای کنتراست بالا و افزایش کیفیت به HDR اشاره کرد. باید توجه داشت که مزایای بهره‌وری انرژی نیز در فناوری بسیار قابل‌توجه هستند و به‌طور بالقوه اپل می‌تواند تلاش کند تا سطوح روشنایی صفحه‌نمایش‌های خود را نیز با استقاده از این نوع فناوری افزایش دهد. در رابطه با فناوری LTPO نیز باید گفت که امکان تنظیم نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش به صورت پویا و دینامیک باعث صرفه‌جویی بیشتر در مصرف انرژی برای محصولات این شرکت می‌شود.

آیپد پرو مجهز به صفحه نمایش اولد، در سال 2024 برای کاربران عرضه می‌شود

متاسفانه این گزارش فقط خبرهای خوبی به همراه ندارد و به برخی اخبار ناامیدکننده نیز اشاره می‌کند. اگر این گزارش صحت داشت باشد، طبق شایعات گذشته، پنل‌های اولد تا پایان سال 2024 به مدل‌های مک بوک نخواهند آمد. اما اگر خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم، گفته می‌شود که این فناوری با کمی تاخیر انجام می‌شود و انتظار می‌رود در سال 2027 شاهد استفاده از نمایشگرهای اولد در این محصولات نیز باشیم.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>