Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اسنپدراگون ایکس الیت قادر به اجرای روان اکثر بازی های ویندوزی خواهد بود

اسنپدراگون ایکس الیت قادر به اجرای روان اکثر بازی های ویندوزی خواهد بود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برای بیش از یک دهه و نیم است که کمپانی کوالکام رویای یک لپ‌تاپ ویندوزی مبتنی‌ بر معماری Arm با عملکرد و عمر باتری قابل قبولی را دنبال می‌کند. اگرچه پیشرفت‌های کوچکی در این مسیر حاصل شده است، اما دستگاه‌های ویندوزی قدرت‌گرفته از کوالکام اغلب نتوانسته‌اند انتظارات بازار اصلی را برآورده کنند و همچنان اینتل و AMD را به‌عنوان اصلی‌ترین بازیگران این حوزه باقی گذاشته‌اند.

با این حال، جدیدترین تراشه‌ی شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون ایکس الیت (Snapdragon X Elite)، وعده‌ی جالب توجهی می‌دهد؛ توانایی اجرای بازی های x86/64 موجود بدون پورت آن‌ها به Arm توسط توسعه‌دهندگان. اگر این وعده در نهایت موفقیت‌آمیز ظاهر شود، می‌تواند دستاورد بزرگی برای تجربه‌ی بازی‌های ویندوزی با این تراشه به شمار برود.

تغییر اپل به سیلیکون‌های سری M، استاندارد بالایی را در صنعت تعیین کرده است و تراشه‌های این کمپانی حتی در هنگام اجرای نرم‌افزارهای قدیمی x86 از طریق لایه‌ی شبیه‌سازی Rosetta 2، عملکرد و کارایی قابل توجهی را ارائه داده‌اند.

ویندوز روی پردازنده‌های آرم سعی کرده است تا در این زمینه به رقابت بپردازد، اما هنوز نتوانسته همان تجربه‌ی یکپارچه را برای مصرف‌کنندگان ارائه کند. به نظر می‌رسد که اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام قرار است این رویه را تغییر دهد.

همچنین مطالعه کنید
فراتر از بلوتوث و وایفای؛ فناوری Wi-R ایگزانا چگونه آینده فناوری‌های پوشیدنی را تغییر می‌دهد؟

کوالکام مدعی شده است که از نزدیک با توسعه‌دهندگان بازی‌ها همکاری می‌کند تا از اجرای روان عناوینشان روی لپ‌تاپ‌های مجهز به اسنپدراگون بعدی اطمینان حال نماید.

راه‌حل اصلی کوالکام برای انجام این کار بهره‌گیری از شبیه‌سازی پیشرفته است که به بازی‌های x86/64 این امکان را می‌دهد تا نزدیک به سرعت کامل اجرا شوند. کوالکام ادعا می‌کند که اکثر بازی‌ها به پردازنده‌ی گرافیکی وابسته هستند و درایورهای Adreno به‌طور کامل از استانداردهای گرافیکی مدرن پشتیبانی می‌کنند تا از هر گونه افت عملکرد ناشی از شبیه‌سازی جلوگیری شود.

اسنپدراگون ایکس الیت قادر به اجرای روان اکثر بازی های ویندوزی خواهد بود

اگر ادعاهای کوالکام صحت داشته باشد، اسنپدراگون ایکس الیت می‌تواند عصر جدیدی از لپ‌تاپ‌های مبتنی‌بر معماری Arm را رقم بزند. اگرچه تردیدهایی درباره‌ی سخت‌افزاری که هنوز عرضه نشده وجود دارد، اما ادعاهای کوالکام در این زمینه بسیار اطمینان‌بخش است.

با این حال، چند مانع نیز در این مسیر وجود دارد و ممکن است کوالکام در بازی‌هایی که از نرم‌افزار ضد تقلب در سطح هسته استفاده می‌کنند یا به‌شدت به مجموعه‌های دستورالعمل AVX متکی هستند، با مشکل روبه‌رو شود. اما اگر این کمپانی به وعده‌های خود عمل کند، اسنپدراگون ایکس الیت می‌تواند نقطه‌ی عطف مهمی برای ویندوز روی پردازنده‌های آرم باشد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>