Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تراشه اگزینوس 2500 احتمالاً اسنپدراگون 8 نسل 4 را در کارآمدی شکست خواهد داد!

اگزینوس 2500 احتمالاً اسنپدراگون 8 نسل 4 را در بخش راندمان شکست خواهد داد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در طی سال‌های اخیر سامسونگ در توسعه پلت‌فرم‌های سری اگزینوس خود با چالش‌های فراوانی در بخش‌های “راندمان انرژی” و “عملکرد” دست‌و‌پنجه نرم کرده است اما شایعات جدید حاکی از آنند که جدیدترین تراشه سری اگزینوس (تراشه 3 نانومتری اگزینوس 2500)، ممکن است بتواند پرچمدار کوالکام در سال 2025 (اسنپدراگون 8 نسل 4) را شکست دهد!

بر اساس یک توئیت منتشرشده توسط حساب کاربری “PandaFlashPro” در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق)، چیپست اگزینوس 2500 “عملکرد خام” بهتر و “بهره‌وری انرژی” بیشتری را در مقایسه با رقیب اصلی خود، اسنپدراگون 8 نسل 4، از خود به نمایش خواهد گذاشت.

در حال حاضر تراشه فعلی سامسونگ (اگزینوس 2400) از حیث عملکرد در سطحی مشابه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 قرار دارد، اما به نظر می‌رسد سامسونگ از این دستاورد چندان راضی نیست و در تلاش است رقیب آمریکایی خود را در این بخش شکست دهد! با استناد به گزارشات منتشرشده، سامسونگ قصد دارد در توسعه اگزینوس 2500 از فناوری پردازش 3 نانومتری بهره بگیرد. این در حالی است که کوالکام در توسعه نسل چهارم چیپست اسنپدراگون 8 نیز قصد دارد به فناوری 4 نانومتری پایبند بماند.

علاوه بر این گزارشات پیشین از تلاش سامسونگ برای توسعه دو چیپست پرچم‌دار اگزینوس “2500 (A)” با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای برای گوشی‌های هوشمند و “اگزینوس 2500 (B)” با پردازنده 10 هسته‌ای برای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک، حکایت داشتند. همچنین کمی پیش‌تر شایعاتی مبنی بر احتمال استفاده سامسونگ از “واحد پردازش تنسور گوگل” به جای پردازشگر هوش مصنوعی (NPU) خودتوسعه‌یافته سامسونگ به گوش می‌رسید. با این حال از آنجایی که تا زمان رونمایی رسمی سامسونگ از سری جدید تراشه‌های اگزینوس زمان زیادی باقی مانده، تمامی این گزارشات در حد حدس و گمان باقی مانده و نمی‌توان اعتبار خاصی را برای این اخبار قائل شد.

همچنین مطالعه کنید
کمپانی KLEVV رم DDR5 سازگار با Alder Lake اینتل تولید می‌کند

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>