Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سری گلکسی تب اس 9 سامسونگ معرفی شد؛ همه چی تمام به جز قیمت!

سری گلکسی تب اس 9 سامسونگ معرفی شد؛ همه چی تمام به جز قیمت!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سری گلکسی تب اس 8 (Galaxy Tab S8) سامسونگ، با نمایشگرهای عریضِ بزرگ، قلم‌های S Pen داخلی و تجربه نرم‌افزاری One UI سفارشی سامسونگ، تاکنون برترین مجموعه تبلت‌های اندرویدی این شرکت بوده است. اما سامسونگ در رویداد آنپکد 2023 نسل جدید تبلت‌های اندرویدی پرچمدار خود یعنی سری گلکسی تب اس 9 (Galaxy Tab S9) را معرفی کرد. برای آشنایی بیشتر با این محصولات با اِروتِک همراه باشید.

سری گلکسی تب اس 9 سامسونگ معرفی شد؛ همه چی تمام به جز قیمت!

بیش از یک سال از معرفی سری تب اس 8 می‌گذرد و دقیقاً مانند آن مجموعه، سه مدل نیز در سری جدید وجود دارد؛ گلکسی تب اس 9 (Galaxy Tab S9)، گلکسی تب اس 9 پلاس (+Galaxy Tab S9) و گلکسی تب اس 9 اولترا (Galaxy Tab S9 Ultra). البته علاوه بر نسخه وایفای، یک نسخه 5G از تب اس 9 پلاس نیز به فروش می‌رسد، بنابراین از نظر فنی باید این سری را چهار مدل در نظر گرفت.

گلکسی تب اس 9:

بیایید با گلکسی تب اس 9 شروع کنیم. این دستگاه یک تبلت 11 اینچی اندرویدی بوده که از نظر اندازه شبیه به آیپد ایر (iPad Air) اپل است و از صفحه‌نمایش امولد با نرخ نوسازی تا 120 هرتزی و سنسور اثر انگشت درون نمایشگر نیز پشتیبانی می‌کند. این پنل یک ارتقاء عالی نسبت به پنل LCD در تب اس 8 سال گذشته است.

تب اس 9 به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 ویژه گلکسی، یعنی همان چیزی که در گوشی‌های سری گلکسی S23 یافت می‌شود مجهز شده است. این تراشه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی یا 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به همراه یک اسلات کارت microSD برای افزایش حافظه تا “1 ترابایت دیگر” جفت شده است. این دستگاه از وایفای 6E و بلوتوث 5.3 پشتیبانی کرده و دارای یک باتری 8400 میلی آمپر ساعتی، دوربین 13 مگاپیکسلی در قاب پشتی، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض سلفی، بلندگوهای استریو و پورت USB Type-C برای شارژ و دیتا است.

سری گلکسی تب اس 9 سامسونگ معرفی شد؛ همه چی تمام به جز قیمت!

گلکسی تب اس 9 پلاس:

گلکسی تب اس 9 پلاس دارای همان نمایشگر برادر کوچک خود است که البته اندازه آن به 12.4 اینچ افزایش یافته است. این دستگاه با همان چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 در دو تریم 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی یا 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، با همان اسلات کارت microSD برای افزودن فضای ذخیره سازی اضافی در دسترس است. همچنین در نسخه پلاس یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض به دوربین 13 مگاپیکسلی نسخه وانیلی اضافه شده است و از یک باتری بزرگتر 10090 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. به غیر از این تغییرات، تقریباً همه چیز دیگر مشابه تب اس 9 پایه است.

همچنین مطالعه کنید
آیا تبلت گلکسی تب اس 8 اولترا سامسونگ از تست مقاومت جان سالم به در می‌برد؟! (+ویدیو)

گلکسی تب اس 9 اولترا:

در نهایت به پرچمدار این سری یعنی گلکسی تب اس 9 اولترا می‌رسیم. این تبلت نسبت به دیگر اعضای خانواده خود بزرگتر بوده و دارای یک صفحه نمایش 14.6 اینچی امولد است. این تبلت همچنین از باتری بزرگتر 11200 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و علاوه بر دوربین‌های نسخه پلاس، یک دوربین دیگر در جلو دارد. تعداد دوربین‌های این دستگاه در مجموع به چهار عدد می‌رسد؛ دو دوربین در پشت (13 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی فوق عریض) و دو دوربین در جلو (12 مگاپیکسلی + 12 مگاپیکسلی فوق عریض). سامسونگ این تبلت را با گزینه‌های ذخیره سازی و رم مشابه تب اس 9 پلاس، اما با یک گزینه اضافی 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی به‌فروش خواهد رساند.

سری گلکسی تب اس 9 سامسونگ معرفی شد؛ همه چی تمام به جز قیمت!

جزییات دیگر:

درست مانند نسل‌های قبلی، تمامی نسخه‌های تب اس 9 با قلم S Pen در جعبه عرضه می‌شوند کاری که اپل در خط تولید آی‌پد خود انجام نمی‌دهد. با این حال، همه لوازم جانبی دیگر مانند قلم S Pen نسخه “Creator Edition”، کاورهای مختلف صفحه کلید و … به‌طور جداگانه فروخته می‌شوند. درست مانند سایر تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند رده‌بالای سامسونگ، در هیچ یک از این تبلت‌ها نیز جک هدفون وجود ندارد و اگر می‌خواهید دستگاه‌های صوتی را به آن‌ها وصل کنید، به هدفون USB-C یا بلوتوثی احتیاج دارید. همچنین همه محصولات با نسخه سفارشی اندروید سامسونگ عرضه خواهند شد و این شرکت وعده 4 به‌روزرسانی اصلی سیستم عامل اندروید و پنج سال به‌روز‌رسانی امنیتی را داده است.

قیمت و دسترسی:

قیمت گلکسی تب اس 9 از 799.99 دلار، تب اس 9 پلاس از 999.99 دلار، نسخه 5G تب اس 9 پلاس از 1149.99 دلار و تب اس 9 اولترا از 1199.99 دلار شروع می‌شود. با توجه به اینکه قیمت آیپد نسل دهم از 449 دلار و آیپد ایر از 599 دلار شروع می‌شود، قیمت این تبلت‌ها به‌خصوص در رده پایین، بسیار بالاتر از رقبای خود است. البته تبلت‌های رقبت سری تب اس 9 صفحه نمایش امولد ندارند و فاقد برخی از ویژگی‌های نرم افزاری موجود در رابط کاربری One UI سامسونگ هستند، اما برنامه های بهینه‌سازی‌شده برای آیپد‌ها بسیار بیشتر از تبلت‌های اندرویدی است. به‌نظر می‌رسد در بخش قیمیت سامسونگ از تلاش برای رقابت با اپل دست کشیده و بر روی کیفیت محصولات خود تمرکز کرده است. البته گوگل نیز تبلت پیکسل را با قیمت 499 دلار به فروش می‌رساند، اما این قیمت نیز چندان مناسب نیست، چرا که این تبلت نه دارای کتابخانه برنامه‌های شبیه به اپل است و نه از صفحه‌نمایش امولد مانند گلکسی‌های سامسونگ یا حتی ویژگی‌های نرم افزاری مخصوص قلم که در محصولات اپل و سامسونگ وجود دارد، بهره می‌برد.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>