Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

۵ دلیل برای خرید گلکسی تب سامسونگ به جای آیپد

۵ دلیل برای خرید گلکسی تب سامسونگ به جای آیپد اپل!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

این روزها در زمینه‌ی خرید تبلت گزینه‌های بسیار زیادی در دسترس کاربران قرار دارد و از تبلت‌های آمازون فایر مناسب برای کودکان و اعضای خانواده گرفته تا دستگاه‌های بسیار پیشرفته‌ی سامسونگ و اپل، همه و همه می‌توانند انتخاب جذابی برای تبلت بعدی شما باشند. علی‌رغم اینکه برای بسیاری از افراد، آیپد گزینه‌ی بهتری محسوب می‌شود و انتخاب اولشان خواهد بود، شاید برای شما بهتر باشد که سراغ یکی ازدستگاه‌های گلکسی تب سامسونگ هم بروید.

در صورتی که قصد دارید با تبلت خود کار جدی و حرفه‌ای انجام بدهید، انتخاب نهایی شما بین تبلت‌های سامسونگ یا اپل خواهد بود. همه‌ی ما از تجربه‌ی خاصی که می‌توان با برنامه‎‌های آیپد داشت مطلع هستیم اما آن دسته از کاربرانی که خرید یک تبلت گلکسی سامسونگ را در نظر بگیرند، با مزایای جالب توجه و خاص دیگری روبه‌رو خواهند بود که شاید بیشتر از آیپد با نیازهایشان مطابقت داشته باشد. از پشتیبانی از گوشی اندرویدی شما گرفته تا سفارشی‌سازی، فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا و بسیاری از موارد دیگر، گلکسی تب سامسونگ برای کاربران زیادی می‌تواند تبدیل به گزینه‌ی بهتری نسبت به آیپد شود. برای آشنایی با ۵ دلیل اصلی که شاید انتخاب گلکسی تب به جای آیپد، گزینه‌ی مناسب‌تری برای شما خواهد بود، اِروتِک را در ادامه همراهی کنید.

۱. شاید گوشی سامسونگ داشته باشید!

۵ دلیل برای خرید گلکسی تب سامسونگ به جای آیپد

اگر دارای یک گوشی سامسونگ یا یک گوشی اندرویدی دیگر هستید، بهتر است به جای آیپد، سراغ گلکسی تب سامسونگ بروید. دلیل اصلی این است که تمامی برنامه‌های شما از قبل به حساب کاربری سامسونگ یا گوگل شما متصل خواهند بود و به برنامه‌های پولی خود نیز دسترسی خواهید داشت، عاملی که انتقال از گوشی هوشمند به تبلت را به تجربه‌ی آسان‌تری تبدیل می‌کند. همین حالا نیز در اکوسیستم اندروید حضور دارید و دیگر لزومی برای جابه‌جایی به یک اکوسیستم کاملاً جدید نیست!

نکته‌ای که حتی بیشتر از این مسئله اهمیت دارد، مربوط به نحوه‌ی ارتباط دو دستگاه با یکدیگر است. همان‌طور که iOS و iPadOS به یکدیگر متصل می‌شوند و در ارتباط خواهند بود، گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ نیز به‌صورت کاملاً یکپارچه با یکدیگر کار می‌کنند. می‌توانید بلافاصله به یادداشت‌های خود بین گلکسی تب و گوشی سامسونگی دسترسی داشته باشید یا با تبلت خود به چرخیدن در اینترنت و مرور وب بپردازید و همین کار را با گوشی خود ادامه دهید. حتی این امکان در اختیارتان قرار گرفته که از دستگاه گلکسی دیگر، به‌عنوان نمایشگر دوم استفاده کنید. این دو دستگاه با هم همگام می‌شوند و تجربه‌ی متصل و یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهند که بیشترین سود را برای دارندگان گوشی‌های سامسونگ خواهد داشت.

۲. بهره‌گیری از فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا

۵ دلیل برای خرید گلکسی تب سامسونگ به جای آیپد

یکی از بزرگترین مزایای خرید گلکسی تب، گزینه‌های گسترده‌ای است که در مقابل کاربر قرار می‌گیرد. می‌توانید یک دستگاه بسیار کوچک و مقرون‌به‌صرفه را تهیه کنید یا سراغ مدل بسیار بزرگ ۱۴.۶ اینچی گلکسی تب S9 اولترا بروید، یا دستگاهی را در این میان پیدا کنید که مشخصات و صفحه‌نمایش موردنظر شما را ارائه می‌دهد.

علاوه‌بر انتخاب بین صفحه‌نمایش‌هایی با اندازه‌های متفاوت، مشخصات مختلف و برچسب‌های قیمتی متنوع، از فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا نیز بهره‌مند خواهید شد. برخلاف آیپد که برای دسترسی به بیش از ۶۴ گیگابایت فضای داخلی باید هزینه‌های سرسام‌آوری را متحمل شوید، تقریباً تمامی مدل‌های گلکسی تب از کارت حافظه‌ی microSD قابل ارتقا پشتیبانی می‌کنند.

به‌طور مثال، می‌توانید مدل گلکسی تب S9 FE را بخرید و از یک کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی برای آن استفاده کنید. توانایی ارتقا دادن یا تعویض سریع دستگاه‌های ذخیره‌سازی، موردی است که قطعاً مورد استقبال بسیاری از گیمرها و کاربران حرفه‌ای واقع می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
گوگل احتمالاً در حال کار بر روی کیبورد و قلم لمسی برای تبلت پیکسل است

۳. به قلم لمسی (Stylus) دسترسی دارید!

۵ دلیل برای خرید تبلت گلکسی به جای آیپد

آیا زمانی را به خاطر دارید که سامسونگ شروع به ساخت گوشی‌هایی همراه با قلم لمسی S-Pen کرد که از نظر کمپانی اپل احمقانه بودند؟ چندسال بعد از آن جریانات اما در حال حاضر هم بهترین تبلت‌های اپل و هم گران‌قیمت‌ترین دستگاه‌های گلکسی سامسونگ، همگی با قلم لمسی کار می‌کنند. برای آیپد باید دست‌به‌جیب شوید و یک قلم لمسی Apple Pencil (یا نسل دوم آن) را با قیمت بالا بخرید. این در حالی است که دستگاه‌های خاص سامسونگی همراه با یک قلم لمسی S-Pen در دسترس قرار می‌گیرند.

در صورتی که گلکسی تب S8 سامسونگ یا مدل جدیدتر S9 را تهیه کنید، یک قلم لمسی S-Pen نیز دریافت خواهید کرد. اما مورد مثبت دیگر، وجود فضای کوچک و مخصوصی در پشت دستگاه‌های سامسونگ جهت نگه‌داری و شارژ کردن قلم لمسی شماست. سامسونگ از قلم S-Pen خود نهایت استفاده را می‌برد و چندین ابزار مختلف، همراه با برنامه‌های نقاشی، یادداشت‌برداری و بسیاری از موارد دیگر را در اختیار کاربران تبلت‌های گلکسی قرار می‌دهد.

شاید در نگاه کلی این موضوع یک امتیاز بسیار بزرگ محسوب نشود اما قطعاً می‌تواند یک دلیل خاص دیگری برای ترجیح دادن گلکسی تب به آیپد باشد.

۴. گزینه‌های سفارشی‌سازی بسیار بیشتر

۵ دلیل برای خرید تبلت سامسونگ به جای آیپد

همان‌طور که قبلاً در این متن به آن اشاره شد، تبلت‌های سامسونگ دارای گزینه‌های متنوع و متعددی هستند. از چندین اندازه‌ی نمایشگر گرفته تا مشخصات فنی، مدل‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی یا مدل‌های پرچمدار و ممتازی که قابل مقایسه با لپ‌تاپ‌ها هستند، سامسونگ در این زمینه برای هر نوع کاربری، دستگاه خاصی برای عرضه دارد. از آن‌جایی هم که دستگاه‌های گلکسی تب از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند، این محصولات بسیار قابل سفارشی‌سازی نیز هستند.

اندروید به‌طور کلی در این زمینه برتری قابل توجهی به iOS و iPadOS دارد و می‌توانید تبلت گلکسی سامسونگ خود را مطابق با سلیقه و علایق خود سفارشی‌سازی کنید و کاملاً ظاهر، سبک و کارکرد آن را تغییر دهید. از لانچرهای جداگانه‌ی دیگر، تا ویجت‌های پیشرفته و امکان استفاده از برنامه‌های مستقل و خارج از پلی استور یا حتی تنظیم کل نمایشگر و ریزترین بخش‌های تجربه کاربری، با خرید گلکسی تب به گزینه‌های سفارشی‌سازی بسیار بیشتری دسترسی دارید.

۵. می‌توانید تبلت خود را با قابلیت سامسونگ دکس به کامپیوتر تبدیل کنید!

۵ دلیل برای خرید تبلت سامسونگی به جای آیپد

سامسونگ دکس (Samsung DeX) به کاربر این امکان را می‌دهد تا از تبلت خود مانند یک کامپیوتر معمولی استفاده کند. با وجود اینکه تجربه‌های رومیزی سامسونگ آن‌قدرها جدید و تازه محسوب نمی‌گردند اما سامسونگ دکس به‌آرامی تبدیل به یک سیستم بسیار توانمند شده است.

گلکسی تب سامسونگ خود را از طریق پورت‌های مربوطه به مانیتورهای کامپیوتر و سایر لوازم جانبی آن متصل کنید تا همانند یک دستگاه رومیزی به چندین پنجره دسترسی داشته باشید، از قابلیت‌های کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) استفاده کنید و به‌طور کلی چند کار را به‌صورت همزمان جلو ببرید. برای کاربرانی که مانیتوری اضافی با پورت USB-C ندارند نیز سامسونگ امکان اتصال بی‌سیم به دکس از طریق Samsung TV را مهیا کرده است.

در پایان باید خاطرنشان کرد که انتخاب شما نهایتاً وابسته به نیازها، علایق، بودجه و سایر دستگاه‌هایی که به‌شکل روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنید، خواهد بود. با این حال، در صورتی که همین حالا نیز بخشی از اکوسیستم اندروید هستید، به فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا نیاز دارید، از سفارشی‌سازی لذت می‌‎برید یا می‌خواهید از قدرت موجود در تبلت خود نهایت استفاده را ببرید، دستگاه‌های گلکسی تب سامسونگ گزینه‌های مناسبی برای شما به حساب خواهند آمد.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>