Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هوش مصنوعی کوپایلت احتمالاً آخرین ویژگی جدید ویندوز 10 خواهد بود!

هوش مصنوعی کوپایلت احتمالاً آخرین ویژگی قابل توجه ویندوز 10 خواهد بود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی از ویندوز 10 را در ماه اکتبر سال ۲۰۲۵ میلادی برای همیشه متوقف کند. تصمیمی که میلیون‌ها رایانه‌ی شخصی را در معرض انواع و اقسام خطرهای امنیتی قرار خواهد داد، چرا که بسیاری از آن‌ها امکان ارتقا دادن سیستم‌عامل خود به ویندوز 11 را ندارند. با این حال، تصمیم عجیب مایکروسافت در این زمینه قطعی است و این کمپانی قصد تغییر برنامه‌هایش را ندارد، در عوض این کمپانی هوش مصنوعی کوپایلت (Copilot) را به عنوان آخرین خداحافظی به ویندوز 10 اضافه خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 با اِروتِک همراه باشید.

حدود سه سال از آخرین‌باری که ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی قابل ملاحظه‌ای دریافت کرد می‌گذرد و تمرکز اصلی مایکروسافت در طی این چندسال معطوف به ویندوز ۱۱ بوده است. این کمپانی آمریکایی در ماه آوریل امسال به شکل رسمی تایید کرد که آپدیت 22H2 قرار است آخرین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰ باشد و حتی این آپدیت نهایی نیز تنها چند تغییر جزئی را شامل می‌شد. برنامه‌های بومی ویندوز نظیر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) و Outlook هنوز به‌روزرسانی‌های جدیدی دریافت می‌کنند اما خود سیستم‌عامل برای مدت زیادی است که از هرگونه آپدیت بزرگی بی‌نصیب مانده و اکثر به‌روزرسانی‌های آن مخصوص حل مشکلات امنیتی ویندوز ۱۰ بوده‌اند.

با این حال، مایکروسافت بار دیگر سراغ ویندوز ۱۰ رفته تا یک قابلیت جدید را در قالب هوش مصنوعی کوپایلت به آن اضافه کند. قابلیتی که احتمالاً آخرین ویژگی جدیدی باشد که به این نسخه از ویندوز اضافه می‌شود. هوش مصنوعی کوپایلت در ویندوز ۱۰ نیز مشابه ویندوز ۱۱ عمل می‌کند و شاهد همان پنل پاپ-آپی هستیم که سال گذشته در ویندوز ۱۱ در دسترس قرار گرفت. این به‌روزرسانی جدید به کاربران ویندوز ۱۰ امکان دسترسی به هوش مصنوعی مبتنی بر ChatGPT مایکروسافت را تنها با کلیک بر روی یک دکمه‌ی جدید در نوار وظیفه (Taskbar) فراهم می‌کند.

مایکروسافت در این رابطه گفت:

بعد از نصب به‌روزرسانی پیش‌نمایش و غیرامنیتی امروز، نوامبر سال ۲۰۲۳، یا همان آپدیت (KB5032278)، کاربران عضو برنامه‌ی Windows Insiders و با دستگاه‌های واجد شرایطی که از ویندوز ۱۰ و نسخه‌ی 22H2 استفاده می‌کنند و علاقه‌مند به تجربه‌ی کوپایلت در ویندوز و در سریع‌ترین زمان ممکن هستند، وقتی این به‌روزرسانی را منتشر کنیم می‌توانند با رفتن به مسیر Settings > Update & Security > Windows Update و فعال کردن گزینه‌ی «Get the latest updates as soon as they’re available»، در اسرع وقت به این آپدیت دسترسی پیدا کنند. این یک انتشار مرحله‌ای است که با فناوری CFR به‌مرور در طی ماه‌های آینده انجام می‌شود.

این مسئله که مایکروسافت به جای به تعویق انداختن آخرین تاریخ پشتیبانی از ویندوز ۱۰ یا فراهم کردن امکان ارتقا به ویندوز ۱۱ برای کامپیوترهای قدیمی، بر روی انتشار هوش مصنوعی نه‌چندان کاربردی خود برای ویندوز ۱۰ تمرکز کرده، تا حدی ناامیدکننده است. به نظر می‌رسد که هدف اصلی کمپانی مایکروسافت در حال حاضر بر انتشار قابلیت‌های هوش مصنوعی برای هر تعداد برنامه و دستگاهی که امکانش را دارد متمرکز شده است. در همین راستا و به دلیل اینکه سرعت مهاجرت کاربران به ویندوز ۱۱ کمتر از انتظارات مایکروسافت بوده، این کمپانی با در دسترس قرار دادن هوش مصنوعی کوپایلت برای ویندوز ۱۰ قصد دارد میزان مورداستفاده قرار گرفتن هوش مصنوعی کوپایلت را بالاتر ببرد.

همچنین مطالعه کنید
این پرچمداران نه‌چندان قدیمی سامسونگ به‌زودی One UI 6.1 را دریافت می‌کنند!

به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ هم‌چنین شامل حل مشکلات فنی و باگ‌های مربوط به مناطق زمانی، کنترل مکان‌نمای موس، حالت اینترنت اکسپلورر، صفحه‌کلید لمسی و موارد دیگر است. علاوه بر این‌ها، مایکروسافت اعلام کرده که هوش مصنوعی کوپایلت برای کامپیوترهایی که کمتر از ۴ گیگابایت رم دارند و وضوح تصویری آن‌ها کمتر از 720P است، در دسترس قرار نخواهد گرفت.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>