Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

مایکروسافت از قابلیت‌های تازه در ویندوز 11 پرده برداری کرد

قابلیت جدید ویندوز 11؛ کپی کردن متن تصاویر!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

همان‌طور که می‌دانید، کمپانی بزرگ مایکروسافت در تلاش است تا برخی اصلاحات و به‌روز‌رسانی‌های نو‌آورانه را برای کاربران دو برنامه ویرایش عکس “Crop Tool” و “Photos” در ویندوز 11 به ارمغان آورد و لازم است کاربران تا زمان ارائه اغلب قابلیت های جدید ویندوز 11 برای نسخه پایدار ویندوز 11، کمی صبر کنند. با این حال، مایکروسافت تصمیم گرفته است دو مورد از این قابلیت‌های جدید و جذاب را هر چه سریع‌تر به دست کاربران نسخه پایدار این ورژن برساند. در حال حاضر، این دسته از قابلیت‌ها، در کانال‌های Canary و Dev در دسترس افرادی که از نسخه بتا ویندوز 11 بهره می‌برند (Windows Insiders) قرار داده شده‌اند و این گروه از کاربران قادرند تا به صورت زود‌هنگام به نسخه به‌روزرسانی شده این دو برنامه دست پیدا کرده و از آن‌ها بهره ببرند.

مایکروسافت از قابلیت‌های تازه در ویندوز 11 پرده برداری کرد

در این یکی از این دو قابلیت جدید ویندوز 11، حالا کاربران قادرند تا پس از گرفتن یک اسکرین‌شات، متن‌های داخل آن را استخراج کنند و در قابلیت دیگر، امکان افزودن پس‌زمینه تار به عکس‌ها و ارتقاء کیفیت تصاویر برای کاربران فراهم شده است.

قابلیت جدید ویندوز 11: امکان کپی کردن متن موجود در تصاویر

در حقیقت می‌توان گفت که ویژگی جدید “استخراج متن از اسکرین شات” در سیستم‌عامل ویندوز 11، بر مبنا یک ویژگی مشابه و در دسترس در دو سیستم‌عامل رقیب، یعنی اندروید و iOS، طراحی شده است، اما یک تفاوت اساسی و ویژگی متمایز‌کننده در این قابلیت به چشم می‌خورد. در این قابلیت جدید در ویندوز 11، کاربران قادرند به آسانی، اطلاعات حساسی مانند “شماره تماس، ایمیل، رمز حساب کاربری، نام‌کاربری و..” موجود در داخل اسکرین‌شات را به صورت خودکار از دید سایر کاربران پنهان نمایند. علاوه بر این، به واسطه این قابلیت، حالا کاربران قادرند تا پیش از به اشتراک‌گذاشتن اسکرین‌شات، به راحتی متن دلخواه خود را روی آن اضافه کنند.

مایکروسافت از قابلیت های جدید ویندوز 11 پرده برداری کرد

همان‌طور که می‌دانید، ابزار Snipping Tool در ویندوز 11 به صورت یکپارچه با برنامه فون لینک (Phone Link) در تعامل است. حالا و در به‌روز‌رسانی جدید، این ابزار قادر است تا در هنگام ثبت تصاویر توسط یک دستگاه مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید، به شما اطلاع‌رسانی کند. این ادغام یکپارچه دو نرم‌افزار، اکنون به کاربران امکان می‌دهد تا محتوا را به سرعت به ابزار برش Snipping Tool وارد کنند و با استفاده از ویژگی جدید این ابزار، در صورت وجود یک متن در عکس، آن متن را کپی کنند.

همچنین مطالعه کنید
الگوبرداری گوگل از منوی شخصی‌‌سازی ویندوز برای سیستم‌عامل کروم خود

مایکروسافت از قابلیت های جدید ویندوز 11 پرده برداری کرد

قابلیت جدید ویندوز 11: امکان ارتقاء کیفیت تصاویر

همان‌طور که پیش‌تر نیز مطرح شد؛ مایکروسافت در تلاش است تا تغییرات جدیدی را برای نرم‌افزار Photos در ویندوز 11 اعمال کند. از این رو کاربران علاقه‌مند به استفاده از به‌روزرسانی در نسخه بتا، می‌توانند تا با جستجو در کانال‌های Canary و Dev به نسخه به‌روز شده این نرم‌افزار دست پیدا کرده و از آن بهره ببرند. در نسخه به‌روزرسانی شده نرم‌افزار Photos، قابلیت‌هایی نظیر “امکان محو کردن پس زمینه عکس، امکان مرور و وارسی کردن عکس‌های وان درایو (OneDrive) و جستجو مبتنی بر مکان عکس‌ها (مکان‌هایی که تصاویر در آن‌ها ثبت شده‌اند)” در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. این دسته از ویژگی‌های به‌روزرسانی شده، قادرند تا ضمن بهبود عملکرد برنامه Photos، تجربه کاربری بهتری را به کاربران این برنامه پر‌طرفدار رقم بزنند.

در قابلیت تار کردن پس‌زمینه عکس در نسخه به‌روزرسانی شده برنامه Photos، سوژه به صورت خودکار برجسته می‌شود و بار سنگین انتخاب سوژه اصلی در عکس، از روی دوش کاربر برداشته می‌شود. همچنین، در این به‌روزرسانی، انعطاف پذیری بیشتری برای تنظیم شدت تاری پس‌زمینه و انتخاب مناطق تحت تأثیر تاری، برای کاربر فراهم خواهد بود که این مسئله بر میزان سهولت به‌کارگیری از این نرم‌افزار می‌افزاید. علاوه بر این در قابلیتی دیگر، اکنون کاربران قادرند با جستجو اشیاء یا صحنه‌هایی خاص در عکس‌های بارگذاری (آپلود) شده در ابر (کلود) حساب کاربری وان درایو (OneDrive) خود، به سازماندهی بهتر تصاویر خود بپردازند و از این پس، بسیار آسان‌تر به تصاویر خود دست پیدا کنند.

مایکروسافت از قابلیت های جدید ویندوز 11 پرده برداری کرد

سوپرایز جدید مایکروسافت

اگرچه، این احتمال وجود دارد که این به‌روزرسانی‌های خارق‌العاده، کمی دیر‌تر به دست کاربران نسخه‌های پایدار ویندوز 11 برسند، اما، در این میان، مایکروسافت یک سوپرایز ویژه برای کاربران خود در نظر گرفته است. به تازگی، مایکروسافت، نوید برگزاری یک رویداد بزرگ با محوریت هوش مصنوعی در شهر نیویورک را به علاقه‌مندان خود داده است. در این رویداد قرار است اطلاعات جالبی در رابطه با آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی در محصولات مختلف مایکروسافت مانند “ویندوز، آفیس، سرفیس، بینگ” و آخرین اخبار از دنیای محسابات مبتنی بر هوش مصنوعی، در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شود.

مایکروسافت از قابلیت های جدید ویندوز 11 پرده برداری کرد

به نظر می‌رسد که در روز‌های آتی، کاربران ویندوز 11 و علاقه‌مندان به کمپانی مایکروسافت باید منتظر اخبار هیجان‌انگیزی در رابطه با موارد مذکور باشند! ما در اِروتِک همواره در تلاشیم تا شما را از آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌های دنیای فناوری اطلاعات؛ به روز نگه داریم. با ما همراه باشید.

منبع: Gizchina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>