Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آپدیت جدید ویندوز 11 در راه است!

به‌روزرسانی جدید و بزرگ ویندوز 11 در راه است!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حالیکه برخی از ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل ویندوز 11 به مرور زمان در طی سال منتشر می‌شوند، اما مایکروسافت، به برنامه‌های سالانه و از پیش معین شده خود برای انتشار به‌روزرسانی‌های مهم در سیستم‌عامل ویندوز، همچنان پایبند است. یک سال پیش، ویندوز 11 ورژن 22H2 همراه با قابلیت‌های جدید نظیر “Task Manager جدید، کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) در نوار وظیفه، چندین برگه در File Explorer و غیره” منتشر شد.

در ماه میلادی جاری نیز به‌روزرسانی بزرگ سیستم‌عامل ویندوز 11 (که به طرز عجیبی ویندوز 23H2 نامیده نمی‌شود و مایکروسافت از آن تنها به عنوان “به‌روزرسانی جدید ویندوز 11” یاد کرده است) بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که در طی ماه‌های اخیر در معرض آزمایش عمومی قرار داشته‌اند، منتشر خواهد شد.

آپدیت جدید ویندوز 11 در راه است!

به گفته مایکروسافت، این به‌روزرسانی بیش از “150 ویژگی جدید” را در بر خواهد داشت و پیش‌تر نیز در اِروتِک به پوشش بسیاری از ویژگی‌هایی که در چند ماه گذشته در نسخه‌های آزمایشی Windows Insider منتشر شده‌اند، پرداخته‌ایم. در به روزرسانی جدید ویندوز 11، برنامه گرافیکی Paint از قابلیت‌هایی نظیر “حذف پس‌زمینه و پشتیبانی از لایه گرافیکی و همکاری با هوش مصنوعی مولد” بهره خواهد برد. در آپدیت جدید، قابلیت “محو کردن پس‌زمینه و جستجو در رایانه شخصی و حساب OneDrive” به برنامه Photos اضافه شده است.

آپدیت جدید ویندوز 11 در راه است!

علاوه بر این، ابزار Snipping Tool حالا قادر به استخراج محتوای متنی از تصاویر ثبت‌شده و ضبط ویدیو‌ها همراه با صدا می‌باشد. از این رو، از این پس کاربران در صورت تمایل قادرند تا در هنگام ضبط صفحه‌نمایش سیستم، با استفاده از میکروفون خود توضیحات مد نظرشان را در حین ضبط بیان نمایند.

آپدیت جدید ویندوز 11 در راه است!

در نهایت به نظر می‌رسد که در آپدیت جدید، قابلیت “ذخیره‌سازی خودکار” برای برنامه تولید محتوای متنی نوت پد (Notepad)، رابط کاربری ارتقاء و بهبود یافته در بخش File Explorer (به استثناء صفحه گالری در حال آزمایش) و در دسترس قرار داشتن قابلیت بک آپ ویندوز (Windows Backup) برای کاربران ویندوز 11 فراهم شده است.

همچنین مطالعه کنید
گوشی G50 نوکیا اندروید 12 را دریافت می‌کند

بدون شک، می‌توان دستیار “ویندوز کوپایلت (Windows Copilot)” را در زمره شگفت‌انگیز‌ترین قابلیت‌های به روزرسانی جدید ویندوز 11 دانست. این قابلیت در ماه می سال جاری منتشر شد و کاربران ویندوز 11 قادرند تا با فشار دادن همزمان دکمه‌های Win و حرف C روی کیبورد (شورت‌کات Win+C)، از آن بهره ببرند.

در واقع، دستیار ویندوز کوپایلت یک هوش مصنوعی چت بینگ (Bing Chat) است که به صورت یکپارچه با سیستم زیربنایی ویندوز 11، به دسکتاپ شما متصل می‌شود. این هوش مصنوعی قادر است به وظایفی نظیر “سازمان‌دهی به پنجره‌های برنامه روی سیستم، جستجو فایل‌ها و سایر عملکرد‌هایی که مرورگر‌های وب قادر به انجام آن‌ها نیستند” بپردازد.

آپدیت جدید ویندوز 11 در راه است!

علاوه بر این، در به روزرسانی جدید ویندوز 11، مایکروسافت از قابلیت‌های تازه‌ای از برنامه Outlook رونمایی خواهد کرد. در آپدیت جدید برنامه Outlook، این برنامه با برنامه‌های ضعیف ایمیل (Mail) و تقویم (Calendar) که در ابتدا برای ویندوز 10 طراحی شده بودند، جایگزین خواهد شد.

شایان ذکر است که در صورتی که به به‌روزرسانی ویندوز 11 خود تمایل ندارید یا از ویندوز 10 بهره می‌برید، می‌توانید این برنامه به‌روز شده را به صورت رایگان از طریق مایکروسافت استور روی سیستم‌عامل خود نصب نمایید. در شرایطی که برنامه Outlook را از طریق برنامه‌های مایکروسافت آفیس یا مایکروسافت 365 خریداری کرده‌اید، دلیلی برای نگرانی در رابطه با جایگزینی زودهنگام این برنامه با برنامه خریداری شده وجود نخواهد داشت.

آپدیت جدید ویندوز 11 در راه است!

اگرچه، به روزرسانی جدید ویندوز 11 در روز 4 مهر ماه (26 سپتامبر) به صورت رسمی منتشر خواهد شد، اما با استناد به مشکلات در به‌روزرسانی‌های اصلی پیشین ویندوز 11، ممکن است که عرضه خودکار این به‌روزرسانی جدید برای اکثر رایانه‌های شخصی، با چند ماهی تاخیر صورت پذیرد. از آن‌جایی که مایکروسافت قصدی برای ارائه به‌روزرسانی‌های جدید برای ویندوز 10 نخواهد داشت، از این پس، شاهد انتشار به‌روزرسانی پاییزی جدید برای ویندوز 10 نخواهیم بود.

منبع: HowToGeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>