Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هوش مصنوعی سری گلکسی S24 سامسونگ در چین از بایدو استفاده می‌کند نه گوگل!

هوش مصنوعی سری گلکسی S24 سامسونگ در چین از بایدو استفاده می‌کند نه گوگل!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ که تا حدود یک دهه‌ی پیش بر بازار چین غلبه و تسلط داشت، در سال ۲۰۲۳ میلادی تنها توانست نزدیک به ۲ درصد از کل بازار این کشور را به خود اختصاص دهد. مدیر بخش موبایل سامسونگ، TM Roh، اما طی این مدت در تلاش برای به‌دست آوردن سهم از دست‌رفته‌ی این کمپانی از بازار چین بوده است. او، اوایل این هفته به خبرنگاران گفت:

«تلاش می‌کنیم تا از طریق بهینه‌سازی نرم‌افزار متناسب با بازار چین، محصولاتی متناسب با بازار چین به مصرف‌کنندگان چینی برسانیم و من فکر می‌کنم نتایج کم‌کم حاصل می‌شوند.»

این‌طور که به نظر می‌رسد، مدیر بخش موبایل سامسونگ از «نرم‌افزار متناسب» به همان قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی اشاره داشته است. در تمامی مناطق و کشورهای دیگر، قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد، خلاصه‌سازی و ترجمه توسط هوش مصنوعی جمینای پرو (Gemini Pro) گوگل انجام می‌شود اما این قابلیت‌ها در چین قدرت‌گرفته از مدل «Ernie» بایدو هستند.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، گوشی‌های اندرویدی در کشور چین معمولاً بدون سرویس‌های گوگل روانه‌ی بازار می‌شوند اما سامسونگ برای این نسل از پرچم‌داران خود به‌قدری متمرکز بر هوش مصنوعی بوده و روی آن مانور داده است که چنین تغییری برای نمونه‌های چینی کمی غافلگیرکننده به حساب می‌آید.

همچنین مطالعه کنید
افشای رندرها و مشخصات گوشی ویوو X70

با این وجود، قابلیت‌های مدل «Ernie» بایدو نیز به‌طور کلی مانند هوش مصنوعی گوگل مورداستفاده قرار می‌گیرند و همان کاربردهایی را دارند که سایر کاربران جهانی به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. حتی یکی از قابلیت‌هایی که گوگل به آن افتخار می‌کرد، یعنی دایره کشیدن دور محتوا و تصویر خاصی و جستجو کردن آن در سطح اینترنت، هم توسط نمونه‌ی چینی پرچم‌داران جدید سامسونگ انجام می‌شود.

کمپانی سامسونگ در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری CNBC منتشر شده است، در این رابطه خاطرنشان کرد:

«نسخه‌ی ارتقایافته‌ی Note Assistant سامسونگ اکنون با بهره‌مندی از قدرت درک و توانایی‌های Ernie، می‌تواند محتوا را ترجمه کرده و همچنین محتواهای طولانی را تنها با یک کلیک در قالب‌های شفاف و هوشمندانه خلاصه کند.»

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>