Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی زنفون 11 ایسوس با صفحه‌نمایش جدید و رم بالا رؤیت شد!

گوشی زنفون 11 ایسوس با صفحه‌نمایش جدید و تراشه‌ای قدرتمند رؤیت شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گمانه‌زنی‌های سال گذشته حاکی از این بودند که ایسوس قصد دارد سری زنفون (Zenfone) را کنار گذاشته و توجه خود را فقط به سری راگ فون (ROG Phone) مترکز کند. این کمپانی تایوانی اما به‌سرعت به این شایعات پاسخ داد و جلوی افزایش این نوع گمانه‌زنی‌ها را گرفت. ادعاهای ایسوس بعد از رؤیت شدن زنفون 11 اولترا در اندونزی و رونمایی از گوشی گیمینگ راگ فون 8 در جریان رویداد CES 2024، قوت بیشتری گرفتند و حالا نیز یک گوشی جدید در سری زنفون مشاهده شده است. این گوشی که زنفون 11 نام دارد و نسل قبلی خود، یعنی زنفون 10، را ادامه می‌دهد، بر علاقه‌ی ایسوس به گسترش تنوع محصولات خود و ادامه دادن به سری زنفون تأکید می‌کند. علاوه‌بر مدل اولترا، یک مدل استاندارد و جمع‌وجور از زنفون 11 نیز در دست ساخت قرار دارد و به‌تازگی توسط سایت 91Mobiles در کنسول گوگل پلی رؤیت شده است.

مشخصات فاش‌شده از زنفون 11

تصویر جدیدی که اخیراً از گوشی بالارده و پرچمدار ایسوس در دسترس قرار گرفت، پانچ‌هول جدید این گوشی برای محل قرارگیری دوربین سلفی را به نمایش می‌گذارد. این تصویر همچنین نشان می‌دهد که زنفون ۱۱ از حاشیه‌های باریک‌تر خصوصاً در قسمت پایینی برخوردار است.

اولین تصویر احتمالی از گوشی زنفون 11 ایسوس
اولین تصویر احتمالی از گوشی زنفون 11 ایسوس

چندین مشخصات سخت‌افزاری مهم این دستگاه نیز در این میان لو رفت و اگرچه جزئیات پردازنده‌ی گرافیکی کمی متناقض با یکدیگر هستند، ظاهراً زنفون ۱۱ به تراشه‌ی SM8650 مجهز شده است که نام دیگری برای اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ کوالکام به حساب می‌آید. این موضوع آن‌قدرها هم غافلگیرکننده نیست، چرا که نسل قبلی زنفون یا سری زنفون ۱۰ نیز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲ کوالکام مجهز بودند. از این رو، منطقی است که ایسوس نسل جدید تراشه‌ی پرچمدار کوالکام را برای جدیدترین نسل گوشی‌های بالارده‌ی خود در نظر بگیرد.

علاوه‌بر این‌، واحد گرافیکی زنفون ۱۱ به‌جای اینکه آدرنو ۷۳۰ (Adreno 730) باشد که در تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ مشاهده می‌شود، پردازنده‌ی گرافیکی جدید آدرنو ۸۳۰ است که در اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۴ قرار خواهد داشت. به همین خاطر، این احتمال وجود دارد که چنین جزئیاتی به‌صورت اشتباه ثبت شده باشند، چرا که تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۴ هنوز به‌طور رسمی توسط کوالکام معرفی نشده است!

همچنین مطالعه کنید
گوشی ویوو Y35 پلاس 5G با تراشه دایمنسیتی 6020 معرفی شد

سایر مشخصات رؤیت‌شده‌ی این گوشی، اشاره به یک صفحه‌نمایش با رزولوشن فول اچ‌دی دارند که خبر از طراحی جمع‌وجور نمایشگر آینده‌ی ایسوس زنفون ۱۱ می‌دهد. شایان ذکر است که سال گذشته، گوشی زنفون ۱۰ با یک صفحه‌نمایش ۵٫۹ اینچی اولد و رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی روانه‌ی بازارها شده بود. در کنار این‌ها، ۱۶ گیگابایت رم نیز در اختیار گوشی پرچمدار ایسوس قرار گرفته است.

در حال حاضر تنها می‌توان حدس زد که گوشی زنفون ۱۱ و زنفون ۱۱ اولترا طی ماه‌های آینده توسط ایسوس رونمایی خواهند شد. با این حال، همچنان جدول زمانی خاصی در اختیار نداریم و ایسوس در این رابطه جزئیات بیشتری ارائه نداده است. از آن‌جایی که گوشی زنفون ۱۰ به‌صورت رسمی در ماه ژوئن سال ۲۰۲۳ رونمایی شده بود، منطقی است که برای معرفی شدن زنفون ۱۱ باید کمی بیشتر صبر داشته باشیم.

منبع: NextPit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>