Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت های هوش مصنوعی مولد به گوگل کروم اضافه شدند

قابلیت های هوش مصنوعی مولد به گوگل کروم اضافه شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مرورگر گوگل کروم از این پس ۳ قابلیت آزمایشی مبتنی‌ بر هوش مصنوعی مولد را برای کاربران کامپیوتر ارائه می‌کند. طبق اعلام گوگل، این قابلیت‌ها ابتدا برای کاربران کروم در آمریکا در دسترس قرار خواهند گرفت و طی چند روز آینده برای کاربران هر دو سیستم‌عامل ویندوز و مک قابل استفاده خواهند بود. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت‌های جدید، با اِروتِک همراه باشید.

اولین ویژگی مبتنی‌بر هوش مصنوعی مولد جدید گوگل «Tab Organizer» نام دارد که کروم به‌کمک آن به‌صورت خودکار و بر اساس تب‌های باز شما، گروه و دسته‌بندی تب‌ها را پیشنهاد داده و ایجاد می‌کند تا دیگر نیازی به انجام دستی این کار نباشد. برای استفاده از این قابلیت، می‌توانید بر روی یک تب راست‌کلیک کرده و «Organize Similar Tabs» را انتخاب کنید یا روی فلش کشویی سمت چپ برگه‌های خود کلیک نمایید. کروم همچنین نام‌ها و ایموجی‌های مرتبطی برای این تب‌ها پیشنهاد خواهد کرد تا کاربران بتوانند آن‌ها را به‌سادگی پیدا کرده و مرتب کنند.

ضمناً کاربران مرورگر گوگل کروم قادر خواهند بود با استفاده از هوش مصنوعی، برای خود تم‌های سفارشی بسازند. این قابلیت جدید از همان مدل تبدیل متن به تصویر قابلیت «Generative AI Wallpapers» موجود در گوشی‌های سری پیکسل 8 گوگل استفاده می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند با کمک هوش مصنوعی و بر اساس موضوع، حال‌وهوا، سبک بصری و رنگ موردنظر خود، تم‌های سفارشی ایجاد کنند. برای استفاده از این قابلیت، باید به پنل کناری «Customize Chrome» رفت، بر روی «Change theme» کلیک کرد و گزینه‌ی «Create with AI» را برگزید.

قابلیت های هوش مصنوعی مولد به گوگل کروم اضافه شدند

در نهایت نیز در آپدیت ماه بعد مرورگر کروم، گوگل قصد دارد قابلیت مبتنی‌ بر هوش مصنوعی جدیدی اضافه کند که به‌منظور کمک به کاربران برای بهتر نوشتن در سطح وب مورداستفاده قرار بگیرد. چه بخواهید نقد و نظر کاملی برای یک رستوران بنویسید، چه قصد دعوت از بقیه برای مهمانی را داشته باشید یا در مورد اجاره‌ی آپارتمان پرس‌وجو کنید و درخواست رسمی بفرستید، قابلیت جدید «Help Me Write» به شما در این زمینه یاری خواهد رساند.

همچنین مطالعه کنید
هوش مصنوعی تکنو برای رابط کاربری HiOS معرفی شد

بعد از در دسترس قرار گرفتن این قابلیت جدید، می‌توانید بر روی یک کادر متنی در هر سایتی که با کروم به آن سر می‌زنید راست‌کلیک کرده و «Help me write» را انتخاب کنید. تنها کافی است به تایپ چند کلمه بپردازید تا هوش مصنوعی گوگل در فرآیند نگارش متن موردنظرتان به کمک شما بیاید.

قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مولد گوگل کروم هم‌اکنون با آپدیت جدید این مرورگر (M121) در دسترس هستند. کاربران باید با اکانت خود وارد کروم شوند، تنظیمات (Settings) را انتخاب کنند و به صفحه‌ی «Experimental AI» بروند تا امکان فعال‌سازی این قابلیت‌های آزمایشی مبتنی‌ بر هوش مصنوعی را داشته باشند. گوگل همچنین در این رابطه خاطرنشان کرده که این قابلیت‌ها، با توجه به آزمایشی و در فاز ابتدایی بودنشان، تنها برای حساب‌های کاربری عمومی قابل دسترسی خواهند بود و در حال حاضر امکان استفاده از آن‌ها برای اکانت‌های سازمانی و آموزشی وجود ندارد.

گوگل در سال جاری میلادی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ (یادگیری ماشین) بیشتری را به کروم اضافه خواهد کرد و مدل هوش مصنوعی جمینای (Gemini) را نیز با مرورگر خود ادغام می‌کند.

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>