Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

7 ویژگی جذاب که با خرید گوشی پیکسل گوگل به‌جای گلکسی سامسونگ از دست می‌دهید!

7 ویژگی جذاب که با تغییر گوشی از سامسونگ به گوگل از دست می‌دهید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوشی‌های گلکسی سامسونگ برای بیش از یک دهه است که بر روی بازار گوشی‌های اندرویدی غلبه دارند، اما سری پیکسل گوگل نیز طی چند سال اخیر توانسته توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند و ویژگی‌های جذاب زیادی برای ارائه داشته باشد. اگرچه گوشی‌های هر دو کمپانی مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید هستند، اما تجربه‌های کاملاً متفاوتی را برای کاربران فراهم می‌کنند. به همین خاطر، هنگام سوییچ از گوشی سامسونگ به سری پیکسل گوگل قطعاً دلتان برای بعضی ویژگی‌های گلکسی تنگ خواهد شد. برای آشنایی با این ویژگی‌های جذاب گوشی‌های سامسونگ با اِروتِک همراه باشید.

حالت‌های دوربین

احتمال اینکه دوربین‌های قدرتمند گوشی‌های پیکسل یکی از دلایل اصلی شما برای تغییر از گلکسی به پیکسل باشند، بسیار بالاست و دوربین‌های سری پیکسل نیز واقعاً تصاویر فوق‌العاده‌ای را ثبت می‌کنند. با این حال، برنامه‌ی دوربین این گوشی‌ها همچنان کمبودهای قابل توجهی دارد.

برنامه‌ی دوربین گوگل در گوشی‌های پیکسل از طراحی بسیار مینیمالی برخوردار است. این مورد معمولاً نکته‌ی مثبتی محسوب می‌شود اما گوشی‌های گلکسی سامسونگ دارای حالت‌های «Pro» و حرفه‎‌ای‌تری هستند که امکان تغییر فوکوس، ایزو (ISO)، نوردهی و چندین مورد کاربردی دیگر را برای کاربران مهیا می‌کند و حتی دارای حالت‌های سرگرم‌کننده‌ای مانند «Portrait Video» یا ضبط ویدیو در حالت پرتره هم است که در یک برنامه‌ی دوربین مینیمال و ساده پیدا نخواهید کرد.

ابزار «Bixby Routines»

7 ویژگی جذاب که با خرید گوشی پیکسل گوگل به‌جای گلکسی سامسونگ از دست می‌دهید!

دستیار مجازی بیکسبی (Bixby) سامسونگ شاید یکی از دلایلی است که می‌خواهید گوشی پیکسل گوگل را به‌جای گلکسی سامسونگ انتخاب کنید! با این حال، چنین تصمیمی باعث می‌شود که ابزار بسیار کاربردی و مهمی مانند «Bixby Routines» را هم از دست بدهید. کاربران به‌کمک این ابزار می‌توانند برخی از کارهای خاص را به‌عنوان تریگر (Trigger) معرفی کنند و برگزینند که در صورت وقوع چنین اتفاقاتی، گوشی شما چه کارهایی انجام دهد. اگر تا به حال از این ابزار استفاده نکرده باشید، احتمالاً از پیچیدگی و کاربردی بودن آن شگفت‌زده خواهید شد.

گوشی‌های سری پیکسل گوگل ابزار مشابه‌ای با نام «Rules» دارند اما حتی «مشابه» خواندن آن، در حق «Bixby Routines» سامسونگ ناعادلانه است چرا که تنها می‌توانید این قابلیت را برای وصل شدن به وای‌فای یا رفتن به جای خاصی مورداستفاده قرار دهید. به‌طور کلی باید گفت که گوگل باید امکانات بیشتری را با این ابزار برای کاربران فراهم کند.

پوشه‌ی امن سامسونگ (Secure Folder)

پوشه‌ی امن یا Secure Folder یکی از ویژگی‌های جذاب گوشی‌های سامسونگ است که ممکن است با آن آشنایی چندان زیادی نداشته نباشید. بسیاری از کاربران بر این باورند که پوشه‌ی امن تنها برای نگه‌داری از فایل‌های مخفی یا حساب‌های کاری کاربرد دارد اما قابلیت‌های این ابزار فراتر از چنین مواردی می‌رود. برنامه‌ها در پوشه‌ی امن سامسونگ از سایر برنامه‌های گوشی جدا هستند و این موضوع برای تصاویر، ویدیوها و فایل‌ها نیز صادق است.

این ویژگی اجازه می‌دهد تا از یک گوشی جداگانه در گوشی فعلی خود برخوردار شوید. اما گوشی‌های پیکسل گوگل فقط از قابلیت «Locked Folder » در گوگل فوتوز (Google Photos) یا ویژگی «Safe Folder» در برنامه‌ی مدیریت فایل‌ها بهره می‌برند. در صورتی که بخواهید چند نسخه‌ی مشابه از یک برنامه را داشته باشید، باید از روش‌های دیگری استفاده کنید.

قابلیت Good Lock

این قابلیت در واقع مجموعه‌ای از ابزارهای ساخت سامسونگ است که به کاربران امکان بهبود ویژگی‌های فعلی گوشی گلکسی‌ خود یا تغییر ظاهر آن را می‌دهد. کاربران با قابلیت Good Lock می‌توانند صفحه‌ی قفل، کنترل‌های صدا و بسیاری از موارد دیگر را مطابق سلیقه‌ی خود عوض کنند و تم‌های سفارشی بسازند.

همچنین مطالعه کنید
طراحی عجیب قاب پشتی و جزیره دوربین سری ردمی K70 فاش شد

در طرف دیگر اما گوگل هیچ قابلیتی که شبیه به Good Lock سامسونگ باشد را در اختیار ندارد. در حقیقت، حتی رابط کاربری One UI سامسونگ به‌تنهایی گزینه‌های شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی بیشتری را نسبت به رابط کاربری پیکسل ارائه می‌دهد. اگر به تنظیم و تغییر دادن بخش‌های مختلف گوشی اندرویدی خود علاقه دارید، احتمالاً در گوشی پیکسل خود محدودیت قابل ملاحظه‌ای را حس خواهید کرد.

حالت تک‌دست بهتر

7 ویژگی جذاب که با خرید گوشی پیکسل گوگل به‌جای گلکسی سامسونگ از دست می‌دهید!

قطعاً اکثر گوشی‌های گلکسی سامسونگ و پیکسل گوگل ابعاد بزرگی دارند و حالت تک‌دست (One-handed)، قابلیتی است که امکان استفاده از گوشی‌های هر دو برند با یک دست را از طریق تنظیم اندازه‌ی صفحه‌نمایش مهیا می‌کند. با این حال، گوگل و گوشی‌های پیکسل از این نظر در مقایسه با سامسونگ و سری گلکسی چند کمبود قابل لمس را شامل می‌شوند.

حالت تک‌دست سامسونگ به کاربران اجازه می‌دهد تا صفحه‌ی گوشی را به پایین بکشند یا آن را به‌شکل کوچک‌شده در یک گوشه قرار دهند. علاوه‌بر این‌ها، امکان تغییر اندازه و موقعیت صفحه‌ی کوچک‌شده نیز فراهم است و حتی می‌توانید با دو بار ضربه زدن روی دکمه‌ی هوم یا استفاده از یک ژست حرکتی خاص، آن را فعال کنید. حالت تک‌دست پیکسل اما فقط به شما این امکان را می‌دهد که صفحه را به پایین بکشید و دیگر گزینه‌ای برای تغییر اندازه یا موقعیت صفحه تدارک دیده نشده است.

پنل‌های کناری (Edge)

در دسترس داشتن پراستفاده‌ترین برنامه‌ها و میانبرها به‌صورت یک‌جا در کناره‌ی صفحه یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های سامسونگ به حساب می‌آید که برنامه‌ها، مخاطبان، ابزارها و موارد دلخواه دیگر را در یک منوی کشویی در لبه‌ی صفحه نمایش می‌دهد.

در طرف دیگر، گوشی‌های پیکسل از چنین قابلیتی بهره نمی‌برند. اگرچه برنامه‌های شخص ثالثی را می‌توان بر روی این گوشی‌ها برای بهره‌مندی از این قابلیت نصب کرد اما این برنامه‌ها جای خالی یک قابلیت مشابه در گوشی‌های گوگل را پر نمی‌کنند، چرا که باید خلاف میل خود به این‌گونه برنامه‌ها مجوزها و دسترسی‌های اضافه بدهید. شایان ذکر است که برنامه‎‌های این‌چنینی اغلب مصرف باتری بیشتری نیز دارند.

قلم لمسی S Pen سامسونگ

معمولاً لوازم جانبی‌ای که برای گوشی‌های گلکسی سامسونگ در دسترس هستند، برای گوشی‌های پیکسل گوگل نیز قابل استفاده‌اند و از قاب‌های برندهای بزرگ گرفته تا لوازم دوربین و شارژر و موارد متعدد دیگر، طبیعی است که اکثر لوازم جانبی برای دوتا از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی در دسترس قرار بگیرند. با این حال، قلم لمسی S Pen سامسونگ یا هر قلم لمسی فعال دیگری را نمی‌توان با گوشی پیکسل گوگل مورداستفاده قرار داد.

بسیاری از گوشی‌های گلکسی سامسونگ، حتی آن‌هایی که شاید با قلم لمسی S Pen نیز عرضه نشوند، از قلم لمسی فعال پشتیبانی می‌کنند. یک قلم لمسی «فعال»، سطح بسیار بالاتری از دقت و حساسیت را در مقایسه با انگشت شما یا یک قلم «غیرفعال» ارائه می‌دهد اما متأسفانه گوشی‌های پیکسل گوگل از این فناوری بهره نمی‌برند.

در پایان، با وجود اینکه گوشی‌های پیکسل چند قابلیت و ویژگی انگشت‌شمار گوشی‌های گلکسی سامسونگ را ندارند اما این موضوع تأثیر مستقیمی بر روی تجربه‌ی گوشی‌های هوشمند گوگل نمی‌گذارد و این دستگاه‌ها نیز دارای ویژگی‌ها و ابزارهای خاص خودشان هستند. هنگام انتخاب و خرید گوشی هوشمند بعدی خود، باید در نظر بگیرید که کدام ویژگی‌ها برای شما اهمیت بیشتری دارند و چه محصولی مطابق نیازها و سلایقتان است.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>