Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

خداحافظی ساعت‌های اپل واچ اولترا 2 و اپل واچ سری 9 با قابلیت ردیابی اکسیژن خون

خداحافظی اپل واچ اولترا 2 و اپل واچ سری 9 با قابلیت ردیابی اکسیژن خون!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی اپل در سال گذشته (2023) به دلیل اختلاف بر سر حق ثبت اختراع سنسورهای ردیاب سطح اکسیژن خون (SpO2) با شرکت فناوری پزشکی ماسیمو (Masimo)، با ممنوعیت فروش ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 در ایالات متحده آمریکا مواجه شد. با این حال، ممنوعیت فروش این 2 سری به صورت موقت اعمال و به اپل اجازه داده شد تا آخرین ساعت‌های هوشمند این 2 سری را نیز به فروش برساند. حالا به نظر می‌رسد این کمپانی قصد دارد با غیرفعال‌سازی سنسورهای SpO2 از ممنوعیت دائمی فروش این دو سری از ساعت‌های هوشمند خود در ایالات متحده آمریکا جلوگیری کند.

خداحافظی ساعت‌های اپل واچ اولترا 2 و اپل واچ سری 9 با قابلیت ردیابی اکسیژن خون
ساعت اپل واچ اولترا 2

اتخاذ این رویکرد از سمت کمپانی اپل، به این کمپانی اجازه می‌دهد از ممنوعیت دائمی فروش ساعت‌های اپل واچ اولترا 2 و اپل واچ سری 9 در ایالات متحده آمریکا جلوگیری کرده و همچنان به فروش ساعت‌های این 2 سری ادامه دهد. علاوه بر این، در صورت به توافق رسیدن کمپانی اپل با شرکت ماسیمو و رفع اختلافات، این کمپانی قادر به فعال‌سازی مجدد این قابلیت از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری خواهد بود.

ساعت اپل واچ سری 9

با استناد به گزارشات منتشر شده، کمپانی اپل ارسال ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا 2 و اپل واچ سری 9 (با سنسورهای SpO2 غیرفعال شده) به خرده‌فروشان را مجدداً از سر گرفته است. با این حال، این کمپانی از خرده‌فروشان درخواست کرده است که به صورت موقت از باز کردن یا فروش این ساعت‌ها خودداری کنند.

در حال حاضر عملکرد سنسورهای SpO2 در ساعت‌های به فروش رسیده شده، تا زمان صدور حکم نهایی، همچنان در دسترس کاربران ایالات متحده آمریکا باقی خواهد ماند. لازم به ذکر است که اختلافات این دو کمپانی بر سر فروش این دو سری، تنها به مرزهای ایالات متحده محدود خواهد ماند و کاربران سایر نقاط جهان با صرف نظر از تصمیمات دادگاه تجدید نظر ایالات متحده می‌توانند از قابلیت “ردیابی سطح اکسیژن خون” در ساعت‌های هوشمند خود بهره ببرند.

همچنین مطالعه کنید
تصاویر رندر رسمی مچ بند هوشمند گلکسی فیت 3 سامسونگ منتشر شد

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>