Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اندروید ۱۴

اندروید ۱۴ برای گوشی های پیکسل گوگل منتشر شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی گوگل سرانجام اندروید ۱۴ را برای گوشی‌های پیکسل عرضه کرد. برای بررسی جزئیات جدیدترین نسخه‌ی اندروید و قابلیت‌های تازه‌ای که در دسترس قرار گرفته‌اند، با اِروتِک و ادامه‌ی این متن همراه باشید.

سیستم‌عامل مورد انتظار اندروید 14 تا ماه فوریه‌ی میلادی در دوران مقدماتی خود به سر می‌بُرد و گوگل با عرضه‌ی چندین نسخه‌ی آزمایشی قصد ارتقای این نسخه از اندروید را داشت. اکنون اما اندروید ۱۴ آماده‌ی انتشار است و مانند همیشه، اول از همه برای محصولات خود گوگل و سری پیکسل این شرکت عرضه می‌شود. برای بهره‌مندی از اندروید ۱۴ به گوشی Pixel 4a 5G یا نسخه‌های بالاتر نیاز دارید. لازم به ذکر است که اندروید ۱۴ طی ماه‌های آتی برای محصولات شرکت‌های سامسونگ، iQOO، وان‌پلاس، Nothing، اوپو، ریلمی (Realme)، شارپ، سونی، تکنو، ویوو و شیائومی نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

اندروید ۱۴

با استفاده از هوش مصنوعی، امکان شخصی‌سازی و تنوع دادن به ظاهر گوشی در اندروید 14 بیش از گذشته خودنمایی می‌کند. گزینه‌های شخصی‌سازی‌ که شرکت گوگل اوایل امسال از جزئیاتشان پرده برداشت، اکنون همراه با والپیپرهای Generative AI در مرکز توجه هستند و در گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو می‌توان از مدل‌های تبدیل متن به تصویرشان استفاده کرد.

علاوه بر این ویژگی، گوگل امکان تغییر ظاهر صفحه‌ی قفل گوشی با فونت‌های متفاوت و متنوعی را در اختیار کاربران گذاشته است و از مواردی مانند طیف‌های رنگی گوناگون یا میان‌برهای ویجت‌های سفارشی برای بهره‌مندی از اپلیکیشن‌های کد QR خوان یا Google Home می‌توان جهت شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل گوشی استفاده کرد. ضمناً، کمپانی گوگل در اندروید ۱۴ قالب‌های مخصوصی برای صفحه‌ی اصلی گوشی تدارک دیده است که انتخاب سبک مورد علاقه‌ی کاربران را راحت‌تر می‌کند. این قالب‌ها هم‌چنین بر اساس ویجت‌هایی که در صفحه‌ی اصلی استفاده کرده‌اید، تغییر می‌یابند و به‌طور مثال اگر هوا طوفانی باشد، ویجت برنامه‌ی آب و هوا حضور پررنگی‌تری در صفحه‌ی اصلی خواهد داشت.

هم‌چنین باید خبر داد که اندروید ۱۴ با بهره‌گیری از Ultra HDR، از تصاویر HDR پشتیبانی خواهد کرد و با این نسخه از اندروید می‌توانید عکس‌های پرطراوت و متمایزتری بگیرید. افزون بر این، گوگل از قابلیت‌های جدیدی مانند کپی و پیست کردن میان چند دستگاه مختلف، پشتیبانی از صدای فراگیر بومی و یک نرم‌افزار پخش رسانه‌ی جدید خبر داد. حریم شخصی و امنیت کاربران جزو مواردی است که کمپانی گوگل در این نسخه از اندروید تاکید مضاعفی بر آن‌ها داشته و با کمک قابلیت Health Connect که از پایه در اندروید ۱۴ تعبیه شده، تمامی اطلاعات مربوط به حریم خصوصی و سلامتی کاربران رمزنگاری و تنها درون همان گوشی ذخیره می‌شوند. در ضمن، اگر هر کدام از برنامه‌های شما بخواهند به اطلاعات مرتبط با مکان و موقعیت فعلی‌تان دسترسی داشته باشند، اندروید ۱۴ این موضوع را به اطلاعتان می‌رساند و امکان قبول نکردن این دسترسی اضافه وجود دارد.

همچنین مطالعه کنید
گوشی تاشوی ویوو ایکس فولد پلاس با تراشه‌ای پرچمدار و باتری بهبودیافته رونمایی شد

یکی دیگر از بهبودهای اندروید ۱۴ در زمینه‌ی رمزگذاری و پسوردها صورت گرفته و پشتیبانی کاملی از احراز هویت در برنامه‌های غیراصلی به کمک حسگر اثر انگشت تعبیه شده است. گوگل هم‌چنین تایید کرده که این نسخه‌ی اندروید از پین 6 رقمی به‌روزرسانی‌شده‌ای برای قفل صفحه‌ی گوشی بهره می‌برد. ویژگی‌هایی مانند امکان بزرگ‌نمایی بهتر با اشاره‌ی مستقیم یا افزایش سطح بزرگ‌نمایی جهت ارائه‌ی تجربه‌ای آسان‌تر برای تمامی کاربران در دسترس قرار گرفته‌اند. اندروید ۱۴ هم‌چنین قابلیت تغییر اندازه‌ی فونت گوشی را از منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) در اختیار کاربران گذاشته و علاقه‌مندان می‌توانند به کمک مقیاس غیرخطی جدید، اندازه‌ای را برگزینند که بهترین خوانایی را برای آن‌ها ارائه می‌کند. در زمینه‌ی تنظیمات صوتی نیز اندروید ۱۴ دست پر آمده است و گزینه‌های متعددی جهت شخصی‌سازی و بهبود کیفیت صوتی یا انتقال صدا به خروجی‌های مختلف در این نسخه از اندروید در دسترس قرار گرفتند.

منبع:‌ GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>