جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
گوشی‌های سری iQOO 12 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی شدند

گوشی‌های گیمینگ و پرچمدار سری iQOO 12 معرفی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

پس از انتظارهای فراوان، پرچمداران گیمینگ سری iQOO 12 در کشور چین رونمایی شدند. گوشی‌های iQOO 12 (نسخه استاندارد/وانیلی) و iQOO 12 پرو از بسیاری جهات کاملاً شبیه به یک‌دیگرند و به جز برخی تفاوت‌های نه چندان بارز در مشخصات ظاهری (مانند طراحی گوشی)، وضوح صفحه نمایش و اندازه باتری، تفاوت چندانی با یک‌دیگر ندارند. برای آشنایی بیشتر با این محصولات قدرتمند و جذاب با اِروتِک همراه باشید.

گوشی iQOO 12 پرو

گوشی iQOO 12 پرو با طراحی براق و منحنی خود، از یک قاب باریک و صفحات شیشه‌ای مخروطی در هر دو سمت، بهره می‌برد. کمپانی iQOO از این دستگاه در سه گزینه رنگی کاملاً متمایز “سفید، مشکی و قرمز” رونمایی کرد. نسخه مشارکتی این گوشی با کمپانی BMW، یعنی نسخه بی ام و موتوراسپورت، در رنگ سفید و با شیشه میناکاری شده سرامیکی به بازار عرضه می‌شود.

نسخه رنگی مشکی این گوشی از شیشه‌های فلوریت ضد تابش نور (AG) جدید با بافتی درخشان و نرم بهره می‌برد و رنگ قاب پشتی آن در اثر تابش نور  خورشید یا اشعه ماوراء بنفش تغییر می‌کند.

در نهایت، نسخه رنگی قرمز با قابی بافت‌دار (خط‌خطی) و از جنس چرم گیاهی به بازار عرضه خواهد شد. جزیره دوربین هر سه مدل از طراحی خاص و مشابه با دوربین شیائومی 14 اولترا (که در ماه‌های آتی رونمایی می‌شود، اما مشخصات ظاهری آن فاش شده است) بهره می‌برد.

گوشی‌های سری iQOO 12 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی شدند

نمایشگر نسخه پرو

گوشی iQOO پرو به یک صفحه نمایش 6.78 اینچی “E7 آمولد (ساخت سامسونگ) با رزولوشن 3200 در 1440 پیکسلی، نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی و حداکثر روشنایی 3000 نیتی” مجهز می‌باشد. صفحه نمایش این دستگاه، با استفاده از روش PWM (مدولاسیون پهنای پالس) قابلیت‌های تنظیم نور 1440 هرتزی را ارائه می‌دهد و روشنایی آن در حالت عادی به 1600 نیت می‌رسد.

مشخصات پیکربندی نسخه Pro گوشی iQOO 12

از آنجایی که طراحی و ساخت این گوشی بر محور گیمینگ (بازی‌های ویدیویی) صورت گرفته است، سخت‌افزارهای تعبیه شده در آن بسیار قدرتمند می‌باشند. این دستگاه از “تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 3، رم پرسرعت LPDDR5x با ظرفیت 16 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 با حداکثر ظرفیت 1 ترابایت” بهره می‌برد. علاوه بر این، این گوشی به تراشه Q1 (توسعه یافته شده توسط کمپانی iQOO) مجهز می‌باشد.

این تراشه از عملکرد روان گوشی در بازی‌های ویدیویی تا 144 هرتز (در رزولوشن 1080P) پشتیبانی می‌کند و قادر است ترفند‌هایی مانند “درج فریم با تأخیر کم، سوپرفریم و وضوح فوق‌العاده (از طریق سوپرنمونه‌برداری شبیه به تکنولوژی DLSS)” را ارائه دهد. علاوه بر این، کمپانی iQOO یک محفظه بخار 5705 میلی‌متر مربعی را به منظور دفع گرمای تولید‌شده، در این دستگاه تعبیه کرده است.

این گوشی از یک “باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از قابلیت شارژ سیمی 120 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی” بهره می‌برد. کمپانی iQOO مدعی است که باتری این دستگاه، پس از 1600 چرخه، در بدترین حالت 80% ظرفیت خود را حفظ می‌کند! گوشی iQOO 12 پرو بر روی سیستم‌عامل جدید ویوو، یعنی OriginOS 4 (مبتنی بر اندروید 14)، عملکرد خود را ارائه می‌دهد.

تنظیمات دوربین گوشی iQOO 12 پرو

علاوه بر این، فراموش نکنید که این گوشی از تنظیمات دوربین چشمگیری نیز برخوردار است. با حرکت به سمت قاب پشتی، یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی آمنی‌ویژن OV50H در ابعاد 1/1.3 اینچی در پس یک لنز 23 میلی‌متری با قابلیت تثبیت نور، مشاهده می‌شود.

علاوه بر این، دوربین تله‌فوتو این دستگاه به یک سنسور 64 مگاپیکسلی 1/2 اینچی و لنز ثابت 70 میلی‌متری با دیافراگم f/2.57 مجهز می‌باشد. این لنز، یک واحد با زوم 3 برابری با قابلیت دستیابی به زوم اچ دی (HD) 10 برابری و زوم دیجیتال حداکثر 100 برابری را در بر می‌گیرد. به گفته iQOO، این دوربین، در واقع یک دوربین پریسکوپ 70-230 میلی‌متری است که قابلیت ثبت عکس‌های ماکرو تله‌فوتو را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.

در نهایت پرونده جزیره دوربین این گوشی با یک دوربین 50 مگاپیکسلی 15 میلی‌متری فوق عریض (اولترا واید) با حالت ماکرو مخصوص به خود، بسته می‌شود. این دوربین به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های دلخواه خود را با زاویه باز و با جزئیاتی نزدیک ثبت کنند. شایان ذکر است که این دستگاه به یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.45 نیز مجهز می‌باشد.

قیمت گوشی iQOO 12 پرو

قیمت پیکربندی‌های مختلف گوشی iQOO 12 پرو به شرح زیر است:

  • پیکربندی پایه (رم 16 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی): 642 یورو
  • پیکربندی رم 16 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی: 707 یورو
  • پیکربندی رم 16 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی: 770 یورو

گوشی iQOO 12 (نسخه استاندارد/وانیلی)

نسخه استاندارد یا وانیلی گوشی‌های سری iQOO 12 در سه گزینه رنگی و جنس قاب‌های مشابه با نسخه پرو به بازار عرضه خواهد شد. همان‌طور که پیش‌تر نیز مطرح شد، در نگاه اول، امکان تشخیص دادن نسخه پرو از نسخه استاندارد تقریباً غیرممکن است، اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که نسخه استاندارد از قابی پهن‌تر و براق‌تر و صفحاتی تخت (در هر دو سمت) بهره می‌برد.

گوشی iQOO 12 از حیث مشخصات پیکربندی (تراشه، نوع حافظه و رم) و تنظیمات دوربین با نسخه پرو برابری می‌کند و تفاوت اصلی میان دو نسخه در “مشخصات نمایشگر، باتری و قابلیت‌های شارژ” آشکار می‌شود. علاوه بر این، کاربران قادرند در هنگام خریداری این نسخه، به جای رم 16 گیگابایتی، پیکربندی مجهز به رم 12 گیگابایتی را انتخاب نمایند.

اندازه صفحه نمایش این دستگاه همان 6.78 اینچ است اما رزولوشن آن کمتر و 1260 در 2899 پیکسل و نرخ تازه‌سازی آن حداکثر 144 هرتز است. علاوه بر این، دو گزینه باتری، یکی باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و دیگری باتری 4880 میلی‌آمپر ساعتی ( تاکنون تفاوت قیمتی دو گزینه مطرح نشده است) برای این گوشی در اختیار کاربران قرار داده شده است. هر دو باتری از قابلیت شارژ سیمی 120 واتی پشتیبانی می‌کنند اما امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را ندارند.

قیمت گوشی iQOO 12

قیمت پیکربندی‌های مختلف نسخه استاندارد گوشی iQOO 12 به شرح زیر است:

  • پیکربندی پایه (رم 12 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی): 515 یورو
  • پیکربندی رم 16 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی: 552 یورو
  • پیکربندی رم 16 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی: 605 یورو

گوشی‌های سری iQOO 12 از امروز در کشور چین برای پیش‌فروش آماده هستند و تا تاریخ 21 آبان (14 نوامبر) به دست کاربران خواهند رسید. با توجه به مشخصات چشمگیر این سری از گوشی‌های iQOO، امیدواریم که در نهایت هر دو مدل گوشی‌های سری iQOO 12 به بازارهای جهانی نیز پای خود را باز کنند.

منبع: Gsmarena و ITHome

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *