Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ویوو از سیستم عامل Origin OS 4 رونمایی کرد [لیست گوشی‌ها]

ویوو از سیستم عامل Origin OS 4 رونمایی کرد [لیست گوشی‌ها]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته، کنفرانس توسعه‌دهندگان ویوو با رونمایی از سیستم عامل Origin OS 4 (مبتنی بر اندروید 14) فعالیت خود را آغاز کرد. این سیستم عامل “چندین قابلیت جدید، رابط کاربری بازطراحی شده و بهبود عملکرد کلی” را با خود به همراه دارد.

با این حال، متاسفانه در حال حاضر ویوو هنوز هیچ برنامه‌ای برای گسترش و در دسترس قرار دادن آن برای کاربران ساکن در خارج از کشور چین، ارائه نکرده است و با استناد به بیانیه پیشین این شرکت، نسخه‌های بین‌المللی محصولات این برند، سیستم عامل Funtouch 14 را دریافت خواهند کرد.

بهبود عملکرد سیستم عامل Origin OS 4 از طریق پیاده‌سازی “کارت گرافیک مجازی” صورت گرفته است. اکنون این نسخه از سیستم عامل به واسطه کاهش 36 درصدی “زمان باز و بسته شدن برنامه‌های نصب شده”، قادر است با سرعت بیشتری به درخواست‌های کاربران پاسخ دهد. علاوه بر این، در این سیستم عامل، ثبات نرخ فریم (Frame Rate) تا 70 درصد افزایش یافته است.

سیستم عامل Origin OS 4 ویوو، برنامه‌های در حال اجراء و به نمایش درآمده روی صفحه‌نمایش را در اولویت خود قرار می‌دهد. این نسخه با اختصاص بخش بیشتری از منابع (پردازنده/CPU و پردازنده گرافیکی/GPU) به این دسته از برنامه‌ها و متوقف کردن “محاسبات غیرضروری” عملکرد خود را بهبود می‌بخشد.

پیشرفت‌های بصری سیستم عامل Origin OS 4 جنبه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. در این نسخه، بیش از 2000 نماد (آیکون) به منظور بهبود “راحتی بصری کاربران” بازطراحی شده‌اند. علاوه بر این، در راستای افزایش جذابیت بصری، کمپانی ویوو یک فونت سفارشی (قابل اجراء در سراسر سیستم) به نام “vivo Sans” را به این سیستم عامل آورده است. از سایر پیشرفت‌های بصری سیستم عامل اوریجین 4 می‌توان به به‌روزرسانی تعاملات رابط کاربری از طریق ارائه “جلوه‌های تار کننده به صورت لحظه‌ای، تصاویر پس‌زمینه در قالب متن و قابلیت سفارشی‌سازی صفحه قفل” اشاره کرد.

از سوی دیگر، Origin OS 4 قابلیت “Vivo smart car 4.0” را به عنوان یک قابلیت جایگزین برای اندروید اوتو (Android Auto که در کشور چین قابل استفاده نیست) معرفی می‌کند. این قابلیت در وسایل نقلیه هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد و در هنگام اتصال گوشی هوشمند به وسیله نقلیه سازگار، ضمن ارائه یک رابط کاربری، عملکردی یکپارچه و مشابه با استفاده از گوشی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

همچنین مطالعه کنید
بی‌توجهی گوگل به مشکلات اپ‌های شخص ثالث در اندروید 12

از سایر قابلیت‌های سیستم عامل اوریجین او اس 4 می‌توان به دستیار “Blue Heart Jr V (مجهز به هوش مصنوعی)” و “Family Health” که امکان ردیابی دستگاه‌های هوشمند تمامی اعضاء خانواده را از طریق یک ویجت کاربردی فراهم می‌کند، اشاره داشت.

به‌روزرسانی این سیستم عامل تا پایان سال جاری، به تمامی دستگاه‌های نسبتاً جدید ویوو (در کشور چین) راه خواهد یافت. این دستگاه‌ها عبارتند از:

شایان ذکر است که گوشی‌های سری ویوو X100 و iQOO12 نیز به همراه این سیستم عامل (نصب شده به صورت پیش‌فرض) به بازار عرضه خواهند شد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>