جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سامسونگ از لپ تاپ گلکسی بوک 5 پرو 360 با پردازنده جدید اینتل رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی سامسونگ در نمایشگاه IFA 2024 به‌طور رسمی از عضو جدید سری گلکسی بوک 5 خود رونمایی کرد. این لپ تاپ که «گلکسی بوک 5 پرو 360» نام دارد، از نمایشگر اولد، پردازنده‌های جدید اینتل، شارژدهی بالا و طراحی باریک و سبک بهره می‌برد. برای آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های جدیدترین لپ تاپ سامسونگ، با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات لپ تاپ گلکسی بوک 5 پرو 360

سامسونگ از لپ تاپ گلکسی بوک 5 پرو 360 با پردازنده جدید اینتل رونمایی کرد

 

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های لپ تاپ گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰، مجهز بودن آن به پردازنده‌ی جدید Core 7 Ultra سری 2 اینتل است. واحد پردازش عصبی تراشه‌های جدید اینتل با قدرت پردازش ۴۷ تاپس (تریلیون عملیات بر ثانیه) می‌تواند از قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی پشتیبانی کند. به عبارت دیگر، گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰ نیز لپ تاپ جدید دیگری تحت برند «کوپایلت‌پلاس پی‌سی» (Copilot+ PC) محسوب می‌شود.

گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰ یک لپ تاپ ۲ در ۱ با نمایشگر اولد ۱۶ اینچی است که از قلم لمسی S Pen سامسونگ نیز پشتیبانی می‌کند. شایان ذکر است که این قلم همراه با لپ‌تاپ جدید سامسونگ عرضه می‌شود و در جعبه‌ی آن قرار دارد. لولای این محصول هم امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ای را فراهم می‌کند و کاربران می‌توانند از گلکسی بوک 5 پرو 360 به‌عنوان یک تبلت ویندوزی استفاده کنند. نمایشگر اولد این لپ‌تاپ از رزولوشن ۲٬۸۸۰ در ۱٬۸۰۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پوشش ضدبازتاب برخوردار است.

گلکسی‌بوک ۵ پرو ۳۶۰

وزن لپ‌تاپ ۱۶ اینچی موردبحث به ۱٫۶۹ کیلوگرم و ضخامت آن به ۱۲٫۸ میلی‌متر می‌رسد. وظیفه‌ی تأمین انرژی گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰ نیز برعهده‌ی یک باتری ۷۶ وات‌ساعتی قرار دارد که برای شارژ آن باید از آداپتور ۶۵ واتی USB-C استفاده کرد. این باتری حداکثر ۲۵ ساعت شارژدهی در هنگام پخش ویدیو را وعده می‌دهد و کاربران می‌توانند انتظار طول عمر بالایی از جدیدترین لپ‌تاپ سامسونگ داشته باشند. گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰ همچنین به یک سیستم صوتی با ۴ اسپیکر (۲ ووفر ۵ واتی و ۲ توییتر ۳٫۳ واتی) مجهز است و از دالبی اتموس (Dolby Atmos) پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که گلکسی بوک 5 پرو 360 در یک نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی Core Ultra 7 256V اینتل و پردازنده‌ی گرافیکی Intel Arc 140V (با ۸ گیگابایت VRAM) عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود که پردازنده‌ی گرافیکی جدید اینتل نسبت به نسل قبلی آن ۱۷ درصد عملکرد بهتری را ارائه دهد. این لپ‌تاپ به ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع NVMe نیز مجهز شده است.

از سایر ویژگی‌های لپ تاپ گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰ سامسونگ باید به برخورداری آن از یک پورت HDMI 2.1 (با پشتیبانی از نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن 8K یا نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن 5K)، دو پورت تاندربولت 4، یک پورت USB-A 3.2 و یک جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. این محصول همچنین از وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵٫۴ پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ از لپ تاپ گلکسی بوک 5 پرو 360 با پردازنده جدید اینتل رونمایی کرد

لپ‌تاپ جدید سامسونگ به‌طور پیش‌فرض با ویندوز 11 هوم (Home) و قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی مختلفی مانند ترجمه و رونویسی همزمان، خلاصه‌سازی متون و Circle to Search در دسترس قرار می‌گیرد.

سامسونگ از لپ تاپ گلکسی بوک 5 پرو 360 با پردازنده جدید اینتل رونمایی کرد

نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی لپ تاپ گلکسی بوک 5 پرو 360 با قیمت ۱٬۷۰۰ پوند راهی بازار بریتانیا می‌شود، در حالی که نسخه‌ی ۱ ترابایتی ۱٬۹۰۰ پوند قیمت دارد.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *