جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
مایکروسافت از لپ تاپ سرفیس 1000 دلاری با تراشه های اسنپدراگون ایکس رونمایی کرد

مایکروسافت از لپ تاپ سرفیس 1000 دلاری با تراشه های اسنپدراگون ایکس رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کامپیوترهای مجهز به هوش مصنوعی در راه بازار هستند و نسبت به آن‌چه که انتظار می‌رفت، با قیمت‌های ارزان‌تری برای خرید در دسترس قرار می‌گیرند. قیمت لپ تاپ جدید مایکروسافت سرفیس (Surface) از ۱٬۰۰۰ دلار آغاز می‌شود و در دو اندازه‌ی ۱۳٫۸ و ۱۵ اینچ به فروش می‌رسد. این لپ‌تاپ قدرتمند طراحی باریک، سبک و قابل حملی دارد که تمامی قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی ویندوز 11 (و ویژگی‌های هوش مصنوعی‌های دیگر) را به نمایش می‌گذارد.

مایکروسافت اخیراً از برند جدید «کوپایلت + پی‌سی» (Copilot+ PC) به‌عنوان دستگاه‌هایی که می‌توانند به قدرت پردازش بیش از ۴۰ تاپس (تریلیون عملیات بر ثانیه) دست یابند، پرده برداشت. ردموندی‌ها با سامسونگ، ایسر، ایسوس، دل، اچ‌پی و لنوو وارد همکاری شده‌اند و تمامی این کمپانی‌ها به‌تازگی از لپ‌تاپ‌های «کوپایلت + پی‌سی» خود که مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس کوالکام هستند، رونمایی کرده‌اند.

قلب تپنده‌ی لپ‌تاپ‌های جدید سرفیس از تراشه‌های اسنپدراگون ایکس الیت با ۱۲ هسته یا اسنپدراگون ایکس پلاس با ۱۰ هسته تشکیل شده است. هر دو تراشه قادر به ارائه‌ی قدرت پردازش هوش مصنوعی ۴۵ تاپس هستند و نشان «کوپایلت + پی‌سی» مایکروسافت را به‌دست می‌آورند.

نسخه‌ی ۱۳٫۸ اینچی با تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس پلاس ۱٬۰۰۰ دلار قیمت دارد، در حالیکه برای ارتقاء به نسخه‌ی اسنپدراگون ایکس الیت باید ۴۰۰ دلار بیشتر پرداخت کنید. با این حال، اگر برچسب قیمتی ۱٬۲۰۰ دلاری کانفیگ ۱۶ گیگابایت رم با ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را در نظر بگیریم، ارتقاء به نسخه‌ای با کانفیگ یکسان و تراشه‌ی قدرتمندتر ایکس الیت در واقع ۲۰۰ دلار هزینه در پی خواهد داشت.

هر دو نسخه‌ی ۱۳٫۸ و ۱۵ اینچی این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایش‌های لمسی ۳:۲ با تراکم ۲۰۱ پیکسل در هر اینچ، نرخ نوسازی پویا تا حداکثر ۱۲۰ هرتز و محافظ گوریلا گلس ۵ بهره می‌برند.

مایکروسافت از لپ تاپ سرفیس 1000 دلاری با تراشه های اسنپدراگون ایکس رونمایی کرد

مدل ۱۳٫۸ اینچی با باتری ۵۴ وات‌ساعتی و شارژدهی ۲۰ ساعته (آداپتور شارژ ۳۹ وات)، ۱٫۳۴ کیلوگرم وزن و ۱۶٫۵ میلی‌متر ضخامت دارد. این در حالی است که وزن و ضخامت مدل ۱۵ اینچی به‌ترتیب به ۱٫۶۶ کیلوگرم و ۱۸٫۳ میلی‌متر می‌رسد و باتری ۶۶ وات‌ساعتی آن از شارژدهی ۲۲ ساعته (آداپتور شارژ ۶۵ وات) برخوردارست.

مایکروسافت در ساخت محفظه‌های لپ‌تاپ‌های جدید خود از ۶۷ درصد مواد بازیافتی، از جمله ۱۰۰ درصد آلومینیوم بازیافتی (که برای سطح بادوام‌تر آنودایز شده) استفاده کرده است. نسخه‌ی ۱۳٫۸ اینچی در چهار رنگ‌بندی (آبی، شنی، مشکی و پلاتینیوم) فروخته می‌شود، در حالی که نسخه‌ی ۱۵ اینچی فقط دو رنگ‌بندی مشکی و پلاتینیوم دارد.

هر دو مدل همچنین دارای یک پورت USB-A 3.1، یک جک هدفون، یک اسلات کارت microSD، دو پورت USB-C سازگار با دیسپلی‌پورت 2.1 و USB 4 هستند و یک پورت مخصوص سرفیس داک (Surface Dock) نیز مشاهده می‌شود. لپ‌تاپ سرفیس جدید مایکروسافت از وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵.۴ هم پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت از لپ تاپ سرفیس 1000 دلاری با تراشه های اسنپدراگون ایکس رونمایی کرد

مایکروسافت یک دکمه‌ی اختصاصی کوپایلت را نیز برای لپ تاپ سرفیس ۲۰۲۴ در نظر گرفته است که دسترسی به قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی جدیدی را در اختیار کاربران می‌گذارد. یکی از این قابلیت‌ها «Recall» نام دارد که در یادآوری اسناد، وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها به کمک شما می‌آید. با قابلیت Cocreator هم می‌توانید تنها یک طرح ساده و توضیح متنی ارائه دهید تا تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس و یک مدل کوچک هوش مصنوعی، تصویر زیبایی را بدون استفاده از سرویس‌های ابری برای شما ایجاد کند. از طرف دیگر، با استفاده از برنامه‌ی Restyle Image قادر خواهید بود تا تصاویر خود را به سبک هنری دلخواهتان تغییر دهید. قدرت پردازش هوش مصنوعی تراشه‌های اسنپدراگون ایکس می‌تواند توسط برنامه‌های شخص ثالثی مانند فتوشاپ، DaVinci Resolve Studio ،CapCut ،LiquidText و چندین اپلیکیشن دیگر مورداستفاده قرار بگیرند.

مایکروسافت از لپ تاپ سرفیس 1000 دلاری با تراشه های اسنپدراگون ایکس رونمایی کرد

پیش‌فروش تمامی نسخه‌های لپ تاپ سرفیس مایکروسافت هم‌اکنون آغاز شده است و این دستگاه‌ها از تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) به بازار راه پیدا می‌کنند. کانفیگ‌ها و برچسب‌های قیمتی مختلف لپ تاپ سرفیس مایکروسافت در ادامه آمده است. باید یادآور شد که مدل ۱۵ اینچی تنها در نسخه‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس الیت در دسترس قرار می‌گیرد، اما مدل ۱۳٫۸ اینچی با تراشه‌ی ارزان‌تر اسنپدراگون ایکس پلاس نیز به فروش می‌رسد.

لپ تاپ سرفیس مایکروسافت۱۳٫۸ اینچی

با اسنپدراگون ایکس پلاس

۱۳٫۸ اینچی

با اسنپدراگون ایکس الیت

۱۵ اینچی

با اسنپدراگون ایکس الیت

۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی۱٬۰۰۰ دلار۱٬۳۰۰ دلار
۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی۱٬۲۰۰ دلار۱٬۴۰۰ دلار۱٬۵۰۰ دلار
۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی۱٬۴۰۰ دلار۱٬۶۰۰ دلار۱٬۷۰۰ دلار
۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی۲٬۰۰۰ دلار۲٬۱۰۰ دلار
۶۴ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی۲٬۴۰۰ دلار۲٬۵۰۰ دلار

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *