Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج در بنچمارک گیک بنچ خوش درخشید

درخشش لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج سامسونگ در بنچمارک گیک بنچ

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ اخیراً سری جدید گلکسی بوک 4 خود را به‌صورت جهانی معرفی کرد، اما به نظر می‌رسد که همچنان باید منتظر رونمایی هیجان‌انگیز دیگری از این کمپانی ماند. لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج (Galaxy Book 4 Edge) به‌تازگی در بنچمارک گیک‌بنچ (Geekbench) رؤیت شده است و جزئیات جالب توجهی را درباره‌ی این دستگاه قدرتمند ارائه می‌دهد. برای آشنایی با نتایج لپ‌تاپ جدید سامسونگ در بنچمارک گیک‌بنچ، با اِروتِک همراه باشید.

بنچمارک گیک‌بنچ گلکسی بوک 4 اج

یکی از مواردی که از همان نگاه اول درباره‌ی نتایج گلکسی بوک 4 اج در گیک‌بنچ غافلگیرکننده است، به بهره‌مندی این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی جدید اسنپ‌دراگون ایکس الیت (Snapdragon X Elite) کوالکام همراه با ۱۶ گیگابایت رم و ویندوز ۱۱ هوم (۶۴ بیتی) برمی‌گردد.

بنچمارک گیک‌بنچ نه‌تنها تأیید می‌کند که سامسونگ در تجهیز لپ‌تاپ‌های خود با کوالکام وارد همکاری خواهد شد، بلکه نشان می‌دهد که شاید این کمپانی همچنان آماده‌ی به‌‎کارگیری تراشه‌های اگزینوس خود در دستگاه‌های بزرگ‌تر نباشد. با توجه به تمرکز فعلی سامسونگ بر اصلاح و بهبود تراشه‌های اگزینوس برای گوشی‌ها، چنین تصمیمی احتمالاً در نهایت حرکت هوشمندانه‌ای محسوب شود.

لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج در بنچمارک گیک بنچ خوش درخشید

لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج با اسنپ‌دراگون ایکس الیت در آزمون‌های تک‌هسته‌ای گیک‌بنچ 6.2.2 به امتیاز ۲٬۷۰۶ دست پیدا کرد و در تست‌های چند‌هسته‌ای به امتیاز خیره‌کننده‌ی ۱۲٬۶۴۶ رسید.

همچنین مطالعه کنید
لپ تاپ گیمینگ AORUS 17 (2024) گیگابایت با پردازنده Core Ultra 7 اینتل معرفی شد

اگرچه نتایج اسنپ‌دراگون ایکس الیت از تراشه‌های M1 و M2 کمپانی اپل بهتر بوده است، اما این تراشه در مقایسه با M3 جدید (به‌استثنای خط تولید M Pro) عملکرد ضعیف‌تری را نشان می‌دهد.

تراشه امتیاز تک‌هسته‌ای امتیاز چندهسته‌ای
تراشه‌ی M1 اپل ۲٬۳۳۴ ۸٬۳۱۶
تراشه‌ی M2 اپل ۲٬۵۸۹ ۹٬۷۴۲
تراشه‌ی M3 اپل ۳٬۱۸۱ ۱۵٬۶۲۰
گلکسی بوک 4 اج (اسنپ‌دراگون ایکس الیت) ۲٬۷۰۶ ۱۲٬۶۴۶

با این وجود، مقایسه‌ی مستقیم اسنپ‌دراگون ایکس الیت و تراشه‌های سری M اپل به‌خودی خود کمی دشوار است و تفاوت‌های بنیادی بین ویندوز 11 با ARM و مک‌اواس، سنجش عملکرد واقعی این تراشه‌ها بر اساس نتایج بنچمارک‌ها را سخت می‌کند.

بهینه‌سازی نرم‌افزاری عالی شرکت اپل برای تراشه‌های M خود، این چیپست‌ها را نسبت به سایر کامپیوترهای شخصی متمایز کرده است. بنابراین، باید منتظر ماند و دید که آیا کوالکام و مایکروسافت قادرند به هم‌افزایی مشابهی برسند یا خیر.

شایعات و گمانه‌زنی‌های اخیر همچنین به این موضوع اشاره داشته‌اند که تراشه‌ی جدید کوالکام در سرفیس لپ‌تاپ 6 و سرفیس پرو 10 آینده مورداستفاده قرار خواهد گرفت. این اتفاق، سامسونگ را رقیب مستقیم سری سرفیس مایکروسافت می‌کند. با این حال، جای تعجب دارد که سامسونگ به کوالکام برای تجهیز یکی از سری‌های پرچمدار و باکیفیت خود در بازار لپ‌تاپ اعتماد کرده است، به‌خصوص اگر ورود نسبتاً تازه‌ی کوالکام به بازار تراشه‌های کامپیوترهای شخصی را نیز در نظر بگیریم.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>