Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

دایمنسیتی 9300 مدیاتک؛ قدرتمندترین تراشه جهان!

دایمنسیتی 9300 مدیاتک معرفی شد؛ قدرتمندترین تراشه جهان!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی مدیاتک سرانجام از تراشه‌ی پرچم‌دار جدید خود، یعنی دایمنسیتی 9300 رونمایی کرد و این‌طور که به نظر می‌رسد، تراشه‌ی قدرتمند مدیاتک قصد دارد پابه‌پای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کمپانی کوالکام جلو رفته و در زمینه‌ی فراهم کردن پردازنده‌ی گوشی‌های پرچم‌دار چینی بازار با آن رقابت کند. برای آشنایی بیشتر با این تراشه پرچمدار با اِروتِک همراه باشید.

مدیاتک از تراشه دایمنسیتی 9300 رونمایی کرد

دایمنسیتی 9300 بر پایه‌ی فناوری ۴ نانومتری نسل سوم TSMC ساخته شده و برجسته‌ترین ویژگی آن مربوط به طراحی پردازنده‌ی تشکیل‌شده از هسته‌های تماماً قدرتمند است. یک هسته‌ی اصلی کورتکس X4 با فرکانس ۳.۲۵ گیگاهرتز، همراه با ۳ هسته‌ی کورتکس X4 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی کورتکس A720 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز که همگی مبتنی بر معماری «Armv9» هستند را می‌توان در تراشه‌ی دایمنسیتی 9300 مشاهده کرد. مدیاتک هم‌چنین ادعا کرده که تراشه‌ی قدرتمند جدیدش نسبت به تراشه‌ی سال قبل این کمپانی یا همان دایمنسیتی 9200، ۴۰ درصد اوج عملکرد بهتری را ارائه می‌کند و ۳۳ درصد مصرف کمتری دارد.

مشخصات تراشه‌ی دایمنسیتی 9300 در مقایسه با دایمنسیتی 9200 و اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

مشخصات تراشه‌ی دایمنسیتی 9300 در مقایسه با دایمنسیتی 9200 و اسنپ‌دراگون 8 نسل 3

تراشه‌ی دایمنسیتی 9300 از پردازنده‌ی گرافیکی Immortalis-G720 MC13 با ۱۲ هسته‌ استفاده می‌کند که از رهگیری پرتو (Ray Tracing) مبتنی بر سخت‌افزار پشتیبانی نموده و تا ۴۶ درصد سریع‌تر از نسل قبلی‌اش است. پردازنده‌ی گرافیکی Immortalis-G720 MC13 هم‌چنین ۴۰ درصد نسبت به نسل قبلی خود کم‌مصرف‌تر محسوب می‌شود. علاوه بر این‌ها، تراشه‌ی دایمنسیتی 9300 از جدیدترین رم LPDDR5T با سرعت ۹۶۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای و حافظه‌ی داخلی UFS 4.0 همراه با MCQ پشتیبانی می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
ریلمی تأیید کرد؛ عرضه اولین تلفن هوشمند با پردازنده جدید دایمنسیتی 810

از تراشه دایمنسیتی 9300 رونمایی شد

توان پردازشی تراشه‌ی دایمنسیتی 9300 در زمینه‌ی هوش مصنوعی توسط «APU 790» انجام می‌شود که مجهز به هوش مصنوعی مولد (Stable Defusion) با پاسخگویی کمتر از ۱ ثانیه است. ای‌پی‌یو ۷۹۰ هم‌چنین دارای پشتیبانی LLM با بیش از ۳۳ میلیارد پارامتر می‌باشد. تراشه‌ی دایمنسیتی 9300 از صفحه‌نمایش‌هایی تا حداکثر وضوح تصویری WQHD و نرخ نوسازی ۱۸۰ هرتزی پشتیبانی کرده و امکان استفاده از دو نمایشگر فعال برای محصولات تاشو فراهم شده است.

تراشه‌ی جدید مدیاتک به پردازنده سیگنال تصویر «Imagiq 990» و HDR همیشه‌روشن مجهز است و یک ماژول تثبیت‌کننده‌ی تصویر مستقل نیز این پردازنده را همراهی می‌کند. پردازنده سیگنال تصویر «Imagiq 990» توانایی پشتیبانی از ویدیوی 8K با نرخ فریم ۳۰ یا ویدیوی 4K با نرخ فریم‌های ۳۰ و ۶۰ همراه با حالت سینماتیک و بوکه بلادرنگ را دارد. مودم R16 5G به لطف بهره‌مندی از فناوری «مدیاتک اولترا سیو +۳.۰»، مصرف برق کمتری خواهد داشت. این مودم هم‌چنین از باندهای امواج میلیمتری 8CC-CA و 4CC-CA زیر 6 گیگاهرتزی پشتیبانی می‌نماید.

تراشه دایمنسیتی 9300

گوشی ویوو X100 که امروز در کشور چین معرفی می‌شود، طبق شواهد تبدیل به اولین محصول قدرت‌گرفته از تراشه‌ی دایمنسیتی 9300 خواهد شد. احتمالاً طی روزهای آینده شاهد همکاری تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی بیشتری با کمپانی مدیاتک برای به‌کارگیری این تراشه‌ی پرچم‌دار و قدرتمند باشیم.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>