Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

دایمنسیتی ۹۳۰۰

تراشه دایمنسیتی 9300 حدود 10 درصد از اسنپدراگون 8 نسل 3 سریع تر خواهد بود

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

از کمپانی مدیاتک انتظار می‌رود که طی روزهای آتی از تراشه‌ی دایمنسیتی 9300 رونمایی کند. شایعاتی که پیش از این توسط اکانت صاحب‌نام چینی Digital Chat Station در پیام رسان ویبو منتشر شده بود نیز از این خبر می‌داد که تراشه‌ی دایمنسیتی 9300 دارای چهار هسته کورتکس X4 خواهد بود و برنامه‌ای برای بهره‌گیری از هسته‌ی بهینه و کم‌مصرف A520 در دستور کار مدیاتک قرار نگرفته است. به‌تازگی همین منبع از اطلاعات بیش‌تری درباره‌ی سرعت پردازش این چیپست پرده برداشت و اذعان کرد که این تراشه نسبت به تراشه‌ی جدید کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3، حدود 10 درصد سریع‌تر خواهد بود.

دایمنسیتی ۹۳۰۰

این‌طور که به نظر می‌رسد، مدیاتک از ساختار ۱+۳+۴ در طراحی تراشه‌ی جدید دایمنسیتی ۹۳۰۰ استفاده می‌کند و شاهد یک هسته‌ی ۳.۲۵ گیگاهرتزی کورتکس X4 و ۳ هسته‌ی ۲.۸۵ گیگاهرتزی کورتکس X4 و ۴ هسته‌ی ۲ گیگاهرتزی کورتکس A720 خواهیم بود. علاوه بر این، ظاهراً باید انتظار بهره‌گیری مدیاتک از پردازنده‌ی گرافیکی ایمورتالیس G720 را نیز داشت. این مورد در تضاد با ساختار ۱+۵+۲ اسنپدراگون است که از ۱ هسته‌ی ۳.۱۹ گیگاهرتزی کورتکس X4 و ۵ هسته‌ی ۲.۹۶ گیگاهرتزی کورتکس A720 و ۲ هسته‌ی ۲.۲۷ گیگاهرتزی کورتکس A520 استفاده می‎کند.

با وجود اینکه ترکیب ساختاری اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز تا حد زیادی غیر متعارف به حساب می‌آید اما مدیاتک با تراشه‌ی جدید خود و حذف هسته‌های بهینه و کم‌مصرف، تمایل به استفاده از ترکیب تازه‌ای دارد. در حال حاضر باید کنجکاوانه منتظر ماند و دید که این تراشه‌ی جدید در سناریوهای واقعی چگونه عمل خواهد کرد و آیا تولیدکنندگان مختلف توانایی جلوگیری از مشکلات مرتبط با داغ شدن این تراشه را دارند و می‌توانند از نهایت پتانسیل و توان تراشه‌ی جدید دایمنسیتی ۹۳۰۰ استفاده کنند یا خیر.

همچنین مطالعه کنید
نتایج بنچمارک های رسمی اسنپدراگون 8 نسل 3 منتشر شد؛ بی رقیب!

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>