Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

رکورد شکنی چیپست 9300 دایمنسیتی مدیاتک در بنچمارک Antutu

رکورد شکنی تراشه دایمنسیتی 9300 مدیاتک در بنچمارک آنتوتو

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به نظر می‌رسد که کمپانی مدیاتک قصد دارد تراشه دایمنسیتی 9300 خود را با پردازنده مرکزی (CPU) منحصر به فرد هشت هسته‌ای به بازار معرفی کند. اخیراً نیز این تراشه در پایگاه داده بنچمارک آنتوتو (AnTuTu) مشاهده و به واسطه کسب امتیاز قابل توجه بیش از 2 میلیون، رکورد جدیدی را ثبت کرد. نمرات هر جزء جداگانه تراشه نیز قابل توجه است که این مسئله بیانگر عملکرد چشمگیر این تراشه در تمامی بخش‌ها می‌باشد.

پردازنده (CPU) این تراشه از 4 هسته Cortex-X4 و 4 هسته Cortex-A720 تشکیل شده است که احتمالاً در یک ترکیب خوشه‌ای 1+3+4 قرار داده می‌شوند. با این حال، در این پردازنده هیچ واحد “کوچکی” از هسته‌های Cortex-A520 به چشم نمی‌خورد.

رکورد شکنی تراشه دایمنسیتی 9300 مدیاتک در بنچمارک Antutu

در آزمایش آنتوتو روی تراشه دایمنسیتی 9300، اطلاعات فراوانی در رابطه با گوشی مورد استفاده در آزمایش مطرح نشده است و شماره مدل این گوشی هیچگونه اطلاعات خاصی را در اختیار ما قرار نمی‌دهد. علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که آزمایش این تراشه، تنها در یک میز آزمایش یا نمونه اولیه یک گوشی جدید صورت گرفته شده باشد. این دستگاه ناشناخته، با استفاده از سیستم عامل اندروید 14 عملکرد خود را ارائه داده و به رم 16 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی مجهز بوده است.

همچنین مطالعه کنید
سونی اکسپریا Pro-I II ممکن است دو سنسور 1.0 اینچی داشته باشد

این نخستین باری است که یک تراشه از آستانه امتیاز 2,000,000 در بنچمارک آنتوتو گذر می‌کند! لازم به ذکر است که این تراشه در تمامی بخش‌ها، نسبت به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2، عملکرد بسیار ارتقاء یافته‌ای را از خود برجای می‌گذارد. در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 2، پردازنده (CPU) تراشه دایمنسیتی 9300 مدیاتک 65 درصد و پردازنده گرافیکی (GPU) آن 55 درصد پیشرفت و ارتقاء یافته‌اند. علاوه بر این ترکیب رم LPDDR5X با فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0، عملکردی 33 درصد سریع‌تر را برای حافظه دستگاه به همراه داشته و امتیاز رابط کاربری (UX) این تراشه نیز 50 درصد بیشتر از تراشه نسل قبلی کوالکام است.

رکورد شکنی چیپست 9300 دایمنسیتی مدیاتک در بنچمارک Antutu

با این حال، در نظر داشته باشید که تمامی این ارقام، بیانگر عملکرد خام سخت افزار است و به احتمال زیاد، تجربه واقعی کاربر و دست‌یابی به چنین تفاوت‌های چشمگیری، تنها با به‌کارگیری از سیستم‌های خنک کننده قوی امکان پذیر است. در نهایت، تاکنون کمپانی مدیاتک جزئیات بیشتری در رابطه با تاریخ عرضه رسمی تراشه دایمنسیتی 9300 و یا این مسئله که کدام یک از گوشی‌های اندرویدی برای نخستین بار به آن مجهز خواهند شد، را در اختیار علاقه‌مندان قرار نداده است.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>