Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کوالکام از تراشه های اسنپدراگون AR1 نسل 1 و XR2 نسل 2 رونمایی کرد

کوالکام از تراشه های اسنپدراگون AR1 نسل 1 و XR2 نسل 2 رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی کوالکام از تراشه‌های نسل بعدی خود برای پلت‌فرم‌های واقعیت افزوده (Augmented Reality) و واقعیت مجازی (Virtual Reality) با نام‌های “اسنپدراگون AR1 نسل 1 و XR2 نسل 2” رونمایی کرد. این دو تراشه، ضمن فراهم کردن بستر مناسبی برای پلت‌فرم‌های واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) و واقعیت مجازی (VR) در گجت‌های باریک و سبک‌وزن، نیاز این گجت‌ها به بسته باتری خارجی را نیز از بین می‌برند. با رونق گرفتن پلت‌فرم‌های AR و VR پس از عرضه هدست ویژن پرو اپل، به نظر می‌رسد که حالا کوالکام با رونمایی از این دو تراشه جدید فرصت تازه‌ای را در اختیار سایر تولیدکنندگان (OEMها) قرار داده است.

کوالکام از پلت‌فرم‌های جدید AR ،VR و MR خود رونمایی کرد

بدون شک، تراشه اسنپدراگون XR2 نسل 2 از جذابیت بسیار چشمگیری برخوردار است. در حالی که عملکرد واحد پردازش گرافیکی (GPU) به میزان 2.5 برابر نسبت به نسل پیشین خود (تراشه اسنپدراگون XR1) بهبود یافته، عملکرد هوش مصنوعی این تراشه نیز 8 برابر ارتقاء یافته است! علاوه بر این، کوالکام مدعی است که تراشه اسنپدراگون XR2 نسل 2 قادر است از “حداکثر 10 دوربین و سنسور” و “نمایشگر 2 × 3K” پشتیبانی نماید. شایان ذکر است که این تراشه، آخرین فناوری از ماژول پردازش تصویر اسپکترا (Spectra ISP) را نیز در برد خود جای داده است.

کوالکام از پلت‌فرم‌های جدید AR ،VR و MR خود رونمایی کرد

از سوی دیگر، تراشه اسنپدراگون AR1 نسل 1، بازار عینک‌های هوشمند سبک وزن پلت‌فرم‌های واقعیت ترکیبی (MR) را هدف قرار داده است. علاوه بر این، این تراشه بستر مناسبی را برای “ضبط و پخش مستقیم چندرسانه‌ای از عینک، ارائه عملکرد جستجوهای بصری و ترجمه همزمان/لحظه‌ای” فراهم می‌سازد.

همچنین مطالعه کنید
وعده اپل برای رفع لرزش دوربین‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در هفته آینده

هر دو تراشه با مشارکت متا توسعه یافته‌اند و کمپانی متا از “تراشه اسنپدراگون XR2 نسل 2 در هدست متا کوئست 3” و از “تراشه اسنپدراگون AR1 نسل 1 در عینک‌های هوشمند ری-بن متا” بهره خواهد گرفت.

کوالکام از پلت‌فرم‌های جدید AR ،VR و MR خود رونمایی کرد

در نهایت انتظار می‌رود که هر دو تراشه در اوایل سال میلادی جدید (2024) و در کنار عینک‌های هوشمند جدید متا، به بازار عرضه شوند. سایر تولیدکنندگان نیز از سال 2024 میلادی، فرصت بهره‌گیری از این تراشه‌های جدید کوالکام و توسعه گجت‌های مبتنی بر AR ،VR و MR خود را در اختیار خواهند داشت.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>