جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هدست متا کوئست ۳

هدست متا کوئست ۳ با نمایشگر بهتر و پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون XR2 نسل ۲ معرفی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در ماه ژوئن سال جاری میلادی شرکت متا به پیش‌نمایش هدست متا کوئست ۳ (Meta Quest 3) پرداخت. اما اکنون این هدست واقعیت ترکیبی (Mixed Reality یا MR) جدید با تمام مشخصات و قابلیت‌های خود به صورت رسمی رونمایی شده است. برای آشنایی بیشتر با این محصول جدید با اِروتِک همراه باشید.

متا کوئست 3 که نسبت به نسل پیشین خود طراحی باریک‎‌تری دارد، از یک نمایشگر ارتقایافته‌ با رزولوشن 2208 در 2064 پیکسلی و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد که حالت آزمایشی ۱۲۰ هرتزی را نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. علاوه بر این موارد، این محصول توانایی ارائه‌ی میدان دیدی برابر با ۱۱۰ درجه افقی و ۹۶ درجه عمودی را نیز دارد.

هدست متا کوئست ۳

هدست واقعیت ترکیبی کوئست ۳ به لنزهایی با طراحی پنکیک (Pancake) نیز مجهز شده و این لنزهای جدید نمای بصری و اپتیکالی که ۴۰ درصد نسبت به نسل پیشین هدست‌های این شرکت، یا همان کوئست ۲، باریک‌تر است را ارائه می‌دهند.

در مورد وزن این دستگاه نیز باید گفت که کوئست ۳ وزنی معادل ۵۱۵ گرم دارد و در مقایسه با کوئست 2 که وزنی ۵۰۳ گرمی داشت، بهبود قابل توجه‌ای نشان می‌دهد.

با اینکه هدست واقعیت ترکیبی کوئست ۳ را می‌توانید به شکل مستقل استفاده کنید اما امکان اتصال این دستگاه به رایانه‌های شخصی نیز وجود دارد و جهت انجام این کار تنها نیاز به کابل‌های کوئست لینک (Quest Link) خواهید داشت. اگر هم تمایل به اتصال هدست کوئست ۳ به شکل بی‌سیم به رایانه‌های شخصی یا لپ‌تاپ خود را دارید، شرکت متا این امکان را با ویژگی Air Link در اختیار کاربران قرار داده است.

هدست متا کوئست ۳
متا کوئست ۳ دارای لنزی با طراحی پنکیک (Pancake) خواهد بود.

از نظر قدرت گرافیکی و پردازشی، کوئست ۳ نسبت به هدست نسل قبلی شرکت متا دو برابر قدرت‌مندتر است و به لطف بهره‌گیری از پردازنده‌ی جدید کوالکام، یعنی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون XR2 نسل 2 که توسط ۸ گیگابایت حافظه‌ی دسترسی مستقیم پویا (DRAM) نیز همراهی می‌شود، با هدست به مراتب قوی‌تری روبه‌رو هستیم.

هدست واقعیت ترکیبی کوئست ۳ از دو دوربین رنگی RGB و یک پروژکتور عمق‌سنجی نیز استفاده می‌کند که طبق ادعاهای شرکت متا، ۱۰ برابر توانایی ارائه‌ی وضوح تصویری بیشتری نسبت به هدست کوئست ۲ دارد و در مقایسه با کوئست پرو (Quest Pro) هم ۲ برابر عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

هدست متا کوئست ۳
چیپست اسنپ‌دراگون XR2 نسل ۲، پردازش گرافیکی قدرت‌مندتری را وعده می‌دهد.

هدست کوئست ۳، بلندگوهایی جهت ارائه‌ی صدای محیطی 3 بعدی را با یک سربند قابل شخصی‌سازی و دسته‌های تاچ پلاس با قابلیت لمس TruTouch در یک پکیج جمع کرده است. افزون بر این موارد، ۴ دوربین مادون قرمز (IR) با سنسور ردیابی دست‌ها نیز در جعبه‌های هدست واقعیت ترکیبی جدید شرکت متا قرار گرفته‌اند.

درباره‌‎ی باتری این هدست اما باید گفت که طبق ادعای متا، کوئست ۳ به طور میانگین می‌تواند ۲.۲ ساعت بی‌وقفه قابل استفاده باشد و یک شارژ کامل برای این هدست، در صورت استفاده از شارژر ۱۸ واتی‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است، چیزی حدود ۲.۳ ساعت زمان خواهد برد.

هدست متا کوئست ۳
نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی هدست واقعیت ترکیبی متا کوئست ۳ برچسب قیمتی ۵۰۰ دلاری خورده است و برای نسخه‌ی ۵۱۲ گیگی باید ۶۵۰ دلار خرج کنید. پیش‌خریدهای این هدست همین حالا نیز صورت می‌گیرد اما خرید مستقیم متا کوئست ۳ از تاریخ ۱۸ مهر (۱۰ اکتبر) ممکن خواهد بود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *