Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هفت ویژگی نامطلوب در مورد گوشی های سامسونگ!

هفت ویژگی نامطلوب در مورد گوشی های سامسونگ!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برای بسیاری از مردم، اندروید و سامسونگ مترادف یکدیگر هستند. این غول تولیدکننده کره جنوبی، با توجه به بودجه شما، دارای اقتصادی‌ترین و نیز قدرتمندترین محصولات بازار است و می‌تواند در هر رده قیمتی، یک گوشی مناسب را به شما معرفی کند. با این حال علی‌رغم تمام قابلیت‌های فراوان تولیدات سامسونگ، این نکته قابل بیان است که دستگاه‌های گلکسی نیز مانند سایر برندها از مشکلات خفیف تا به‌شدت آزاردهنده عاری نیستند. در این مقاله، هفت مورد از معایب و ویژگی های نامطلوب در مورد گوشی های گلکسی را که توسط یکی از طرفداران سامسونگ به‌اشتراک گذاشته شده است، فهرست کرده‌ایم. با اِروتِک همراه باشید.

1. وجود برنامه‌های بدون استفاده فراوان!

هفت ویژگی نامطلوب در مورد گوشی های سامسونگ!

دستگاه‌های گلکسی مملو از برنامه‌های از پیش نصب‌شده سامسونگ هستند که بسیاری از آن‌ها قرار است جایگزینی برای برنامه‌های گوگل (که خود آنها نیز بر روی همه دستگاه‌های اندرویدی از پیش نصب شده‌اند) باشند. اما اگر دوست ندارید از جایگزین های سامسونگ استفاده کنید، باید به‌صورت دستی این برنامه ها را از گوشی خود حذف کنید تا تمام فضای ذخیره‌سازی تلف‌شده را پس بگیرید!

علاوه بر این، برنامه‌های سیستمی مانند گلکسی استور، بیکسبی، AR Zone و غیره را نمی‌توان حذف یا غیرفعال کرد، بنابراین تنها گزینه شما مخفی کردن آنها از کشوی برنامه و صفحه اصلی است!

بسیاری از کاربران سامسونگ از این شکایت دارند که گوشی آنها به‌طور خودکار برنامه‌ها را بدون اجازه دانلود می‌کند و هیچ راه آسانی برای جلوگیری از نصب برنامه‌های بلوت‌ور یا همان اپلیکیشن‌های بدون استفاده روی گوشی شما توسط فروشگاه گلکسی وجود ندارد. همه بلوت‌ویرهای اضافی در پس‌زمینه به کار خود ادامه داده، قدرت پردازش را افزایش می‌دهند و باتری گوشی شما را سریع‌تر خالی می‌کنند.

2. تصاویر ثبت‌شده، بیش از حد پردازش‌شده به‌نظر می‌رسند!

هفت ویژگی نامطلوب در مورد گوشی های سامسونگ!

امروزه نرم افزار به اندازه سخت افزار برای عکاسی با گوشی هوشمند اهمیت دارد زیرا الگوریتم‌های پردازش تصویر در حال قدرتمندتر شدن هستند. اما اگر دارای یک گوشی سامسونگ هستید، حتما متوجه شده‌اید که چگونه این دستگاه‌ها تصاویر را بیش از حد پردازش می‌کنند و در نتیجه، گاهی اوقات تصاویر شما جعلی و ساختگی به نظر می‌رسند!

آنچه در منظره‌یاب می‌بینید آنقدر با نتیجه نهایی متفاوت است که هرگز نمی‌دانید از دوربین خود چه انتظاری داشته باشید. این مشکل در گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت سامسونگ بیشتر از پرچمدارانی که پردازش تصویر بهتری دارند، خودنمایی می‌کند.

در مقایسه، عکس‌های آیفون طبیعی‌تر و ثابت‌تر به نظر می‌رسند و هرگز بیش از حد پردازش نمی‌شوند. مهم نیست که کدام آیفون را خریداری می‌کنید، حداقل می‌توانید به سیستم دوربین آن اعتماد کنید!

3. مزاحمت های بیش از حد رابط کاربری One UI سامسونگ!

هفت ویژگی نامطلوب در مورد گوشی های سامسونگ!در حالی که اکثر کاربران موافق این موضوع هستند که رابط کاربری One UI سامسونگ، یکی از بهترین پوسته‌های اندرویدی موجود است، اما این موضوع نیز مطرح است که برخی از بخش‌های آن ضعیف طراحی شده‌اند، منطقی نیستند و یا ناقص هستند.

به عنوان مثال، هیچ گزینه بومی برای تغییر شکل نمادهای برنامه وجود ندارد. یکی از رابط‌های کاربری قبلاً این گزینه را داشت، اما سامسونگ بعداً بدون هیچ دلیل مشخصی آن را حذف کرد. این بدان معناست که شما با نمادهای squircle گیر کرده‌اید مگر اینکه برنامه سفارشی‌سازی Good Lock سامسونگ را دانلود کنید!

  • اسکن اثر انگشت آهسته

ما همچنین متوجه شده‌ایم که آنالیز اثر انگشت در این دستگاه بسیار طولانی است، به خصوص برای افرادی که پینه یا سایر ناهنجاری های پوستی در نوک انگشتان خود دارند. گاهی اوقات، گوشی به دلیل مشکل گفته‌شده، به‌طور کلی از ثبت اثر انگشت شما خودداری می‌کند!

حتی پس از ثبت اثر انگشت، برای برخی از گوشی های میان‌رده گلکسی، خواندن اثر انگشت شما و باز کردن قفل صفحه قفل زمان زیادی طول می‌کشد. این بسیار ناخوشایند است، زیرا شما باید هر بار برای باز کردن قفل گوشی خود با مشکل مواجه شوید.

  • ابزارک ها و کشوی برنامه

هفت ویژگی نامطلوب در مورد گوشی های سامسونگ!

یکی دیگر از ویژگی های آزاردهنده One UI، نحوه چیدمان کشوی برنامه‌هاست. تقریباً هر گوشی اندرویدی برنامه‌ها را به‌صورت عمودی مرتب می‌کند تا بتوانید به‌راحتی آن لیست را برای یافتن برنامه های مورد نظر خود پیمایش کنید. این یک روشی طبیعی، روان و آسان است. اما گوشی های سامسونگ برنامه‌ها را به صورت افقی مرتب می‌کنند، به این معنی که شما باید به جای اسکرول کردن، صفحه نمایش خود را بکشید، که بسیار کمتر بصری است.

علاوه بر این، چندین ویجت سامسونگ مانند ساعت دوگانه، رفاه دیجیتال، جستجوی اینترنت سامسونگ، روال‌های بیکسبی، ماه تقویم و امروز و غیره قابل تغییر نیستند. این کار را برای شما سخت تر می‌کند که صفحه اصلی خود را آنطور که می‌خواهید تزئین کنید. البته سایر ویجت های سامسونگ قابل تغییر اندازه هستند، اما فقط اندکی!

  • جهت یابی رابط کاربری

بسیاری از کاربران نمی‌پسندند که سامسونگ خدمات خود را به عنوان گزینه پیش‌فرض برای بسیاری از اقدامات در رابط کاربری قرار دهد. به عنوان مثال، با فشار طولانی دکمه پاور، دستیار بیکسبی به‌طور پیش فرض راه اندازی می‌شود، نه منوی خاموش کردن! همچنین کشیدن انگشت از صفحه اصلی به چپ، Samsung Free را به جای Google Discover بالا می‌برد.

همچنین مطالعه کنید
چگونه صدای شاتر دوربین را در گوشی‌های آیفون قطع کنیم؟

اما شاید بزرگترین شکایت ما از One UI این است که گاهی اوقات پیمایش در آن دشوار است. One UI مملو از ویژگی‌های مفید است، اما نمی‌توانیم عواقب ناخواسته‌ای که پیدا کردن ویژگی‌هایی که در اعماق نرم‌افزار دفن شده است را نادیده بگیریم. به همین دلیل، بسیاری از ویژگی های خوب بدون استفاده رها می‌شوند.

4. قابلیت سامسونگ پس (Samsung Pass) با مروگر کروم کار نمی‌کند!

هفت ویژگی نامطلوب در مورد گوشی های سامسونگ!

سامسونگ پس (Samsung Pass)، یک سرویس احراز هویت بیومتریک است که می‌توانید از آن برای ورود سریع به وب سایت ها و برنامه ها با استفاده از اثر انگشت خود استفاده کنید. این ویژگی، اساساً یک سرویس تکمیل رمز خودکار است. بهترین نکته در مورد آن نیز این است که اطلاعات بیومتریک شما با استفاده از سیستم امنیتی Samsung Knox محافظت می‌شوند.

Samsung Knox ایمن‌ترین پلتفرم امنیتی موبایل اندرویدی است که Samsung Pass را از سرویس‌های احراز هویت شخص ثالث مانند LastPass ایمن‌تر می‌کند.

با این حال Samsung Pass فقط در اپلیکیشن و مرورگر اینترنت سامسونگ (Samsung Internet)، مرورگر پیش‌فرض این شرکت در دسترس است و اگر از کروم یا هر مرورگر دیگری به عنوان پیش فرض خود استفاده کنید، نمی توانید از مزایای آن و امنیت Knox استفاده کنید.

5. سرعت شارژ کندتر نسبت به دیگر رقبای اندرویدی!

هفت ویژگی نامطلوب در مورد گوشی های سامسونگ!

شاید سامسونگ در مقایسه با رقبای اندرویدی خود، در افزایش سرعت شارژ گوشی های خود کندترین است. در حالیکه برندهای دیگر در حال تولید گوشی‌هایی با سرعت شارژ 65 واتی، 80 واتی، 120 واتی یا حتی بالاتر هستند، بالاترین سرعتی که سامسونگ در حال حاضر ارائه می‌کند تا 45 وات، آن هم با گوشی پرچمدار خود یعنی گلکسی S23 اوترا است.

6. مشکلات پیام رسان سامسونگ (Samsung Messages)!

هفت ویژگی نامطلوب در مورد گوشی های سامسونگ!

Samsung Messages برنامه پیام‌های پیش‌فرض در بسیاری از دستگاه‌های گلکسی است و رقیب مستقیم گوگل مسیج (Google Messages) محسوب می‌شود. اما مشکل اصلی این اپلیکیشن اینجاست که Samsung Messages کاملاً محدود است!

به عنوان مثال، برنامه پیام‌های گوگل دارای پاسخ هوشمند، اشاره‌ها، اقدامات پیشنهادی، پیشنهادات دستیار گوگل و امکان ارسال فایل‌ها در مکالمات و حذف خودکار پیام‌های OTP پس از 24 ساعت است، اما Samsung Messages هیچ کدام از این موارد را ندارد!

علاوه بر این، استفاده از گوگل مسیج به لطف سرویس وب مسیج آن برای استفاده در دسکتاپ، بسیار ساده‌تر است. اما پیام‌های سامسونگ از شما می‌خواهد که برای رسیدن به همان نتیجه، از چندین مرحله مختلف عبور کنید. سامسونگ مسیج همچنین شما را مجبور می‌کند در صورت تمایل به ارسال استیکر در مکالمه، از صفحه‌کلید سامسونگ استفاده کنید و هر بار که پیام جدیدی ارسال می‌کنید، برای شما اعلان می‌فرستد که باید آن را کنار بکشید.

7. تاخیر شاتر هنگام گرفتن عکس های با وضوح بالا!

هفت ویژگی نامطلوب در مورد گوشی های سامسونگ!

سامسونگ دوست دارد به دوربین‌های با رزولوشن بالای خود ببالد، به‌طوری که یک دوربین 200 مگاپیکسلی عظیم را در S23 اولترا خود اضافه کرده است. مشکل این است که افراد نه چندان علاقه‌مند به فناوری، وجود مگاپیکسل بیشتر را به عنوان نشانه‌ای از کیفیت تصویر بهتر تفسیر می‌کنند و متوجه نمی‌شوند که چگونه باعث افزایش تاخیر در شاتر می‌شود.

افزودن مگاپیکسل بیشتر در حقیقت حداکثر وضوحی را که گوشی شما قادر به تصویربرداری است، افزایش می‌دهد. مشکل اینجاست که هر چه رزولوشن عکس بالاتر باشد، دوربین شما به اطلاعات بیشتری نیاز دارد تا عکسی شفاف داشته باشد. گرفتن تمام این اطلاعات اضافی زمان می‌برد و از این رو، سرعت ضبط و ثبت، کاهش می‌یابد.

این نقص به خصوص اگر از یک سوژه متحرک مانند آبشار، ماشین در حال حرکت یا بچه‌هایتان در حال بازی کردن عکس بگیرید بیشتر خودنمایی می‌کند زیرا احتمالاً نتیجه مناسبی به دست نمی‌آورید.

در مقایسه، آیفون‌ها عملاً هیچ تأخیر شاتری ندارند، تا حدی به این دلیل که در وهله اول اجازه گرفتن عکس‌های مضحک با وضوح بالا را نمی‌دهند، بلکه به این دلیل که تراشه‌های سیلیکون اپل قدرت CPU بیشتری دارند و بنابراین می‌توانند داده‌ها را سریع‌تر پردازش کنند و تاخیر شاتر را به حداقل برسانند.

معایب گوشی های سامسونگ

از یک طرف، ویژگی‌های بسیار زیاد مفیدی در مورد گوشی های سامسونگ وجود دارد، از قابلیت‌های فراوان گرفته تا افزایش پشتیبانی از سفارشی سازی و امنیت Knox. از سوی دیگر، مواردی مانند برنامه‌های بدون استفاده (بلوت‌ویرها)، نصب خودکار برنامه‌ها، پردازش بیش از حد عکس‌ها و مشکلات طراحی رابط کاربری، تجربه کاربری را بدتر می‌کنند.

البته برخی از مشکلات گوشی های سامسونگ مختص این شرکت نیست. به عنوان مثال، گوشی های شیائومی نیز مملو از نرم افزارهای بدون استفاده هستند و نوکیا و موتورولا نیز در بیشتر موارد سرعت شارژ مناسبی را ارائه نمی‌دهند. با این حال، زمانی که برای خرید گوشی گلکسی بعدی خود در بازار هستید، توجه به این مشکلات کمک می‌کند.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>