Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

متا ممکن است در سال 2024 عینک‌های هوشمند هولوگرافیک واقعیت افزوده را روانه بازار کند

متا ممکن است در سال 2024 عینک‌های هوشمند هولوگرافیک واقعیت افزوده را روانه بازار کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گفته می‌شود متا در حال آماده‌سازی دو جفت عینک هوشمند واقعیت افزوده است که تا سال 2024 در دسترس خواهند بود. این عینک‌ها نازاره (Nazare) و اوریون (Orion) نام دارند. بنابر گفته The Verge، این عینک‌ها تجربه واقعیت افزوده کاملی خواهند داشت و می‌توانند گرافیک‌های سه‌بعدی را به نمایش بگذارند.

تلاش متا برای ایجاد محصولات انقلابی با حمله به واقعیت مجازی و متاورس متوقف نمی‌شود. در واقع، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که مارک زاکربرگ در ساخت عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده کاملاً جدی است.

عینک‌های هوشمند؛ پایانی بر پادشاهی اسمارت‌فون‌ها؟! (+ تیزر جالب این عینک هوشمند)

متا ممکن است در سال 2024 عینک‌های هوشمند هولوگرافیک واقعیت افزوده را روانه بازار کند

پروژه نازاره (Nazare): عینک هوشمند با نمایشگر هولوگرافیک

اولین عینک هوشمند نازاره (Nazare) نام دارد که از بین این دو عینک، تواناترین است. گفته می‌شود این عینک می‌تواند هولوگرام تولید کرده و به پروژکتورهای microLED هدایت موج مجهز خواهد شد تا با یک شیشه شفاف کار کند. علاوه بر این پروژکتورهای کوچک، فناوری ردیابی چشم نیز برای کاربران وجود خواهد داشت. همچنین یک دوربین جلو و صدای استریو مشابه آنچه در عینک‌های Ray-Ban Stories و Bose Tenor دیده‌ایم نیز در این عینک‌ها تعبیه خواهد شد.

پروژه نازاره همچنین قصد دارد به طور مستقل از یک تلفن هوشمند کار کند. اما افرادی که با این پروژه آشنا هستند می‌گویند که برای تامین قدرت محاسباتی موردنیاز هنگام نمایش گرافیک‌های سه‌بعدی در یک میدان دید وسیع‌تر، به یک دستگاه بی‌سیم نیز نیاز است.

متا ممکن است در سال 2024 عینک‌های هوشمند هولوگرافیک واقعیت افزوده را روانه بازار کند

علاوه بر این، متا می‌خواهد که پوشیدن این عینک هوشمند راحت بوده و ظاهری عجیب و غریب نداشته باشد. اما آنها همچنین اشاره می‌کنند که عینک‌های نسل اول پروژه نازاراه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیشتر در محیط‌های داخلی کار کنند تا مکان‌های عمومی. وزن نمونه اولیه نازاره فعلی چهار برابر بیشتر از یک عینک معمولی با حداکثر چهار ساعت استفاده است. البته این مشخصات تا زمان عرضه قابل تغییر هستند.

همچنین مطالعه کنید
سامسونگ از نسخه ویژه ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 به‌ نام PXG Gold Edition رونمایی کرد

همچنین یک جفت عینک هوشمند ارزان‌تر نیز وجود دارد که گفته می‌شود در سال 2024 با اسم کد هایپرنوا (Hypernova) عرضه می‌شود. بر خلاف نمایشگر همه‌جانبه در نازاره، هایپرنوا از نمایشگر کوچکتری استفاده خواهد کرد. با این حال، همچنان عملکردهای واقعیت افزوده را خواهد داشت و برای نمایش محتوایی مانند اعلان‌های تلفن و پیام‌ها، مشابه عینک گوگل، به جفت کردن با یک تلفن هوشمند نیاز دارد.

این دو عینک هوشمند قرار است در سال 2024 به بازار عرضه شوند و متا با توجه به اینکه هزینه ساخت عینک هوشمند واقعاً بالا است، هنوز انتظار ندارد که آنها دستگاه‌های اصلی باشند. بر اساس این گزارش، متا می‌تواند به توسعه‌دهندگان و کاربران اولیه در هنگام راه‌اندازی عینک‌های واقعیت افزوده خود کمک کند.

ساعت هوشمند متا برای تعامل مجازی با عینک واقعیت افزوده:

گفته می‌شود متا نه تنها در آینده نزدیک عینک‌های هوشمند را روانه بازار خواهد کرد، بلکه این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای یک تولید یک ساعت هوشمند یا دستگاه مچی است که قابلیت EMG یا الکترومیوگرافی دیفرانسیلی را داشته باشد. این به شما امکان می‌دهد تا با شناسایی و استفاده از ضربان‌های مچ دست خود، محتوا را به صورت بی‌سیم انتخاب و ایجاد کنید. عینک هوشمند نیز به عنوان یک نمایشگر عمل می کند و (از طریق استفاده هوشمندانه از ساعت هوشمند) نیازی به داشتن صفحه کلید یا صفحه لمسی واقعی ندارد.

این فناوری جدید نیست زیرا متا شرکتی به نام CTRL-Labs را خریداری کرده که در حال توسعه EMG دیفرانسیلی برای استفاده در دستگاه‌های آینده است. متا می‌گوید این فناوری تا چند سال آینده آماده نخواهد شد، اما می‌تواند به نسل‌های بعدی عینک‌های هوشمند برسد.

متا ممکن است در سال 2024 عینک‌های هوشمند هولوگرافیک واقعیت افزوده را روانه بازار کند

آیا فکر می‌کنید ما برای یک تجربه کامل از دنیای واقعیت افزوده آماده هستیم؟! یا هنوز زود است؟!

منبع:‌ Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>