جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ویوو ایکس 100 اولترا یا شیائومی 14 اولترا؟ مقایسه دو پرچمدار قلدر!

ویوو ایکس 100 اولترا یا شیائومی 14 اولترا؟ مقایسه دو پرچمدار قلدر!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

انتخاب یک گوشی پرچمدار اندرویدی در بین تعداد زیاد این محصولات، برای اکثر خریداران کمی گیج‌کننده است. بیشتر کاربران مایلند که گزینه محبوب‌تر، یعنی مدل‌های گلکسی اس اولترای سامسونگ را انتخاب کرده و از سایر گزینه‌های بسیار قدرتمند موجود در بازار صرف نظر کنند. اما در این مقاله ما دو دستگاه پرچمدار اندرویدی غیرسامسونگ، یعنی ویوو ایکس 100 اولترا و شیائومی 14 اولترا را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم. با اِروتِک همراه باشید.

قیمت

ابتدا با قیمت این دو گوشی شروع می‌کنیم. در این بخش، این دو پرچمدار قدرتمند با برچسب قیمتی مشابه روانه بازار شده‌اند، ویوو ایکس 100 اولترا، 1015 دلار و در مقابل شیائومی 14 اولترا، 1110 دلار قیمت دارد.

ویوو ایکس 100 اولترا یا شیائومی 14 اولترا؟ مقایسه دو پرچمدار قلدر!

طراحی:

ویوو ایکس‌ 100 اولترا:

ویوو ایکس 100 اولترا، ظرافت و زیبایی را در صنعت گوشی‌های هوشمند بازتعریف کرده است. از صفحه‌نمایش‌ خمیده گرفته تا قاب پشتی برآمده آن، باعث شده تا نگه داشتن این گوشی در دست کاملاً آسان باشد و همچنین جنس پوشش دستگاه، لمس آن جذاب‌تر کرده است. برخلاف نمایشگر و قاب پشتی خمیده‌، این گوشی لبه‌هایی صاف دارد و دکمه‌های خاموش و روشن و تنظیم صدا نیز در سمت راست دستگاه جا خوش کرده‌اند. روی پنل پشتی ویوو ایکس 100 اولترا یک دوربین با جزیره‌ای دایره‌ای‌شکل قرار دارد. این ماژول دوربین از سه عدسی دوربین و یک فلاش خارج از جزیره دایره‌ای تشکیل شده است. در دو طرف مقعر بالا و پایین دستگاه نیز اسپیکرهای رو‌به‌بالا، سینی سیم‌کارت، پورت USB-C و میکروفون قرار گرفته‌اند. این گوشی در سه رنگ تیتانیومی، سفید و طوسی روانه بازار شده است.

شیائومی 14 اولترا:

در طرف مقابل نیز شیائومی 14 اولترا هم دستگاهی است که از طراحی بسیار تاثیرگذار بهره می‌برد که جایگاه آن را در میان گوشی‌های پرچمدار برجسته کرده است. برخلاف رقیب، شیائومی 14 اولترا با با یک صفحه‌نمایش صاف وارد بازار شده و مانند رقیب خود در بخش پشتی به یک جزیره دوربین دایره‌ای‌شکل مجهز شده که چهار لنز و دو فلش را در دلِ خود جای داده‌ است. همچنین کاربران می‌توانند این دستگاه را با یک روکش پشتی چرمی خریداری کنند. البته این روکش چرمی جذاب به لبه‌های این دستگاه که شامل دکمۀ روشن و خاموش و تنظیم صداست، گسترش نمی‌یابد. در بالای این دستگاه یک اسپیکر که صدا را به‌طرف بالا منتشر می‌کند و در پایین‌‌هم مخزن سیم‌کارت، پورت USB-C و میکروفن‌ و اسپیکرهای دیگر مشاهده می‌شوند. شیائومی 14 اولترا در رنگ‌های سیاه، آبی، سفید و طوسی تیتانیومی به فروش می‌رسد.

تفاوت‌های اساسی:
  • صفحه‌نمایش خمیده ویوو ایکس‌ 100 اولترا

صفحه‌نمایش

وقتی نوبت به فناوری صفحه‌نمایش می‌رسد، این دستگاه‌ها بسیار مشابه یکدیگرند. ویوو ایکس 100 اولترا یک صفحه‌نمایش LTPO امولد خمیده دارد، در حالیکه شیائومی 14 اولترا از نسخه صاف این نمایشگر استفاده می‌کند. پنل هر دو دستگاه نیز تا 120 هرتز نرخ نوسازی داشته و اوج روشنایی آن‌ها هم به 3000 نیت می‌رسد. نسبت نمایشگر به بدنه آن‌ها هم بسیار نزدیک است، چرا که هر دو پرچمدار با حاشیه‌های بسیار نازک تولید شده‌اند.

تفاوت‌های اساسی:

  • صفحه‌نمایش صاف شیائومی 14 اولترا

ویوو ایکس 100 اولترا یا شیائومی 14 اولترا؟ مقایسه دو پرچمدار قلدر!

دوربین

این قسمت نقطه جدایی این دو دستگاه پرچمدار است چراکه رویکردهای کاملاً متفاوتی را نسبت به سیستم‌های دوربین خود انتخاب کرده‌اند. ویوو ایکس 100 اولترا با یک ساختار متشکل از سه دوربین پشتی عرضه می‌شود، در حالیکه شیائومی 14 اولترا یک ماژول چهار دوربینه 50 مگاپیکسلی در قاب پشتی خود دارد. ویوو از دو سنسور 50 مگاپیسکلی و یک سنسور 200 مگاپیکسلی روی ایکس 100 اولترا استفاده می‌کند. در جلو نیز این دستگاه از یک دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد. در مقابل، دوربین سلفی شیائومی 14 اولترا یک سنسور 32 مگاپیکسلی است. ویوو از فناوری دوربین زایس بهره می‌گیرد، در حالیکه شیائومی از فناوری دوربین لایکا استفاه می‌کند.

تفاوت‌های اساسی:

  • سنسور تله‌فوتو پریسکوپی 200 مگاپیکسلی در ویوو ایکس 100 اولترا
  • دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی در ویوو ایکس 100 اولترا

عملکرد

این بخش نیز یکی دیگر از حوزه‌هایی است که این دو دستگاه به یکدیگر بسیار شبیه هستند. هر دو گوشی با پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 که همراه شده‌اند و نسخه‌هایی تا 16 گیگ رم را نیز روانه بازار کرده‌اند.

تفاوت‌ها و ارتقاهای اساسی:

  • ندارند!

نرم‌افزار

هر دو گوشی از همان ابتدا اندروید 14 را اجرا می‌کنند، اما ار رابط‌های کاربری متفاوتی بهره می‌برد. ویوو ایکس 100 اولترا با OriginOS 4 و شیائومی 14 اولترا با HyperOS کار می‌کند. اگر هرکدام از این دستگاه‌ها را بخرید، تا سه سال به‌روز‌رسانی‌های OIS و تا پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کنید. هرچند شاید بتوان HyperOS را با ویژگی‌های فراون و جذابش یک سروگردن از OriginOS 4 بالاتر در نظر گرفت!

تفاوت‌ها و ارتقاهای اساسی:

  • ویژگی‌های فراوان رابط کاربری HyperOS شیائومی

باتری

ایکس 100 اولترا با یک باتری بزرگتر از رقیب خود عرضه می‌شود و در مقابل شیائومی 14 اولترا، قابلیت‌های شارژ سریع‌تر را در اختیار دارد. ویوو یک باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ سریع 80 واتی را برای ایکس 100 اولترا در نظر گرفته و در مقابل شیائومی 14 اولترا از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ سریع 90 واتی استفاده می‌کند.

تفاوت‌ها و ارتقاهای اساسی:
  • باتری بزرگتر ویوو ایکس 100 اولترا
  • شارژ سریع‌تر شیائومی 14 اولترا

ویوو ایکس 100 اولترا یا شیائومی 14 اولترا؟ مقایسه دو پرچمدار قلدر!

نتیجۀ نهایی

با وجود آنکه هر دوی این‌ دستگاه‌ها، گوشی‌هایی پرچمدار هستند، اما انتخاب آنکه کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است، درنهایت به ترجیح هر کاربر بستگی دارند. با این حال دوربین تله‌فوتو پریسکوپی 200 مگاپیکسلی ویوو ایکس 100 اولترا را شاید بتوان نقطه عطف این دستگاه در نظر گرفت، هرچند که می‌توان به 500 میلی‌آمپر ساعت بیشتر ظرفیت باتری این گوشی هم اشاره داشت. اما در طرف مقابل نیز شیائومی قرار دارد که توانسته چهار دوربین 50 مگاپیکسلی قدرتمند را در پرچمدار خود جای دهد و از قابلیت‌های فراوان رابط کاربری HyperOS و هوش مصنوعی آن نیز که می‌تواند بخش دوربین و باتری این گوشی را به سطح پرچمدار قدرتمند ویوو برساند نمی‌توان به‌راحتی چشم‌پوشی کرد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *