Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

شیائومی 14 اولترا معرفی شد؛ رقیبی جدی در میان بزرگان!

شیائومی 14 اولترا معرفی شد؛ رقیبی جدی در میان بزرگان!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته کمپانی شیائومی از جدیدترین پرچم خود، یعنی شیائومی 14 اولترا، در کشور چین رونمایی کرد. این دستگاه قدرتمند سفر خود را از چین آغاز کرده و قرار است در 25 فوریه (6 اسفند) با سفر به شهر بارسلون اسپانیا، در صحنه بین‌المللی نیز رونمایی شود. اما شیائومی 14 اولترا چه مشخصاتی دارد؟ برای آشنایی بیشتر با این پرچمدار جدید با اِروتِک همراه باشید.

طراحی و مشخصات کلیدی شیائومی 14 اولترا

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد شیائومی 14 اولترا از طراحی مشابهی نسبت به مدل پیش از خود (شیائومی 13 اولترا) بهره ببرد، اما با نگاهی نزدیک به جزئیات طراحی، با برخی از اصلاحات مواجه می‌شویم. شیائومی 14 اولترا در سه گزینه رنگی “سفید، مشکی، آبی آسمانی” و یک “نسخه ویژه تیتانیومی” به بازار عرضه می‌شود. نکته قابل‌توجه در طراحی گزینه‌های رنگی شیائومی 14 اولترا، تفاوت “وزن” و “جنس قاب پشتی” آن‌هاست. در حالیکه وزن گزینه‌های رنگی “سفید و مشکی” در حدود 224.4 گرمی (3 گرم سبک‌تر از شیائومی 13 اولترا) است، نسخه رنگی “آبی آسمانی” با وزنی 229.5 گرمی و “نسخه ویژه تیتانیومی” با وزنی 229.6 گرمی، بیش از 2 گرم از “شیائومی 13 اولترا” سنگین‌تر هستند!

قاب پشتی گزینه‌های رنگی “سفید و مشکی” از جنس “چرم مصنوعی” بوده و شیائومی برای قاب پشتی گزینه رنگی “آبی آسمانی” نام “دراگون کریستال/ Dragon Crystal” را در نظر گرفته است. همان‌طور که از نام “نسخه ویژه تیتانیومی” پیداست، در طراحی این نسخه از “تیتانیوم درجه 5” (تیتانیوم هم‌درجه با آیفون 15 پرو مکس و باکیفیت‌تر از تیتانیوم درجه 2 به‌کارگرفته‌شده در گلکسی S24 اولترا) استفاده شده است.

از منظر صفحه نمایش، اغلب جزئیات دست نخورده باقی مانده‌اند. شیائومی 14 اولترا به یک پنل LTPO آمولد 6.73 اینچی با “رزولوشن 1440 در 3200 پیکسلی، نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 3000 نیتی” مجهز بوده و از مدل رنگی +HDR10 و دالبی ویژن (Dolby Vision) پشتیبانی می‌کند. گوشه‌های این صفحه نمایش از هر 4 طرف خمیده‌اند و شیائومی نام “All Around Liquid” را برای این نمایشگر در نظر گرفته است.

صفحه نمایش شیائومی 14 اولترا

شیائومی از شیشه محافظ تعبیه‌شده بر روی صفحه نمایش این پرچم‌دار با نام “شیلد گلس/ Shield Glass” یاد کرده و مدعی است که این محافظ شفاف‌تر، در برابر سقوط “10 برابر” مقاوم‌تر است.

با حرکت به سمت قاب پشتی، غیبت برآمدگی‌های اطراف جزیره دوربین شیائومی 13 اولترا و جایگزینی آن با “شیبی ملایم” در حاشیه کناری جزیره دوربین دایره‌ای شکل را احساس می‌کنیم. بدون شک، تنظیمات دوربین شیائومی 14 اولترا به عنوان یکی از برگ‌های برنده طلایی این پرچم‌دار در مقابل سایر پرچم‌داران (نظیر آیفون 15 پرو مکس و گلکسی S24 اولترا) است. این پرچم‌دار تنظیمات دوربین چهارگانه مدل پیش از خود یعنی، وضوح “50 مگاپیکسلی” با زوم “0.5، 1، 3.2 و 5 برابری”، را حفظ کرده و از لحاظ سخت‌افزاری نیز تغییرات قابل‌توجهی را تجربه نکرده است.

دوربین اصلی شیائومی 14 اولترا در عین به ارث بردن ابعاد سنسور اصلی مدل پیش از خود (1 اینچی)، به جدیدترین سنسور کمپانی سونی یعنی سنسور “LYT-900” با طراحی بهتر و بازخوانی سریع‌تر مجهز می‌باشد. لنز این پرچم‌دار به ظاهر همچنان یک واحد “23 میلی‌متری” با دیافراگم متغییر “f/1.63 و f/4.0” است، با این تفاوت که این لنز اکنون در انتهای روشن‌تر خود، کمی عریض‌تر است و با جا‌به‌جایی میان دو دیافراگم خود، نسبت به لنز شیائومی 13 اولترا با دیافراگم “f/1.9 – f/4.0″، بستر مناسبی برای ورود بیشتر نور به لنز (تا 136 درصد) را فراهم می‌سازد.

در حالیکه شیائومی از این مکانیسم به عنوان مکانیسم “دیافراگم بدون پله” یاد می‌کند و در رابطه با “تغییر و پیشروی دیافراگم” در بازه “f/1.63 تا f/4.0” سخن می‌گوید، با این حال عکس‌های منتشرشده بر روی وب‌سایت رسمی این کمپانی تنها نمونه‌های ثبت‌شده با استفاده از دیافراگم f/1.63 و دیافراگم f/4.0 را به نمایش می‌گذارند!

نکته جالب توجه نام‌گذاری لنز شیائومی 14 اولترا است. در حالیکه شیائومی لنز پرچم‌دار پیشین خود را “سیمیکرون/Simmicron” نامیده است، برای لنز شیائومی 14 اولترا نام “سیمی‌لوکس” را در نظر گرفته است. با این حال از آنجایی که در زبان لایکا (کمپانی توسعه‌دهنده لنزهای دوربین) نام سیمیکرون برای لنزهای دارای دیافراگم f/2 و نام “سیمی‌لوکس” برای لنزهای دارای دیافراگم f/1.4 در نظر گرفته شده است، از نظر فنی لنز شیائومی 14 اولترا با دیافراگم “f/1.63 “واجد این شرایط نیست! با این حال به نظر می‌رسد که شیائومی در نام‌گذاری این لنز، رویکرد مبتنی بر “بازاریابی” را مد نظر خود قرار داده است! در نهایت، به ادعای شیائومی دوربین اصلی قادر است تصاویر ثبت‌شده در فرمت Ultra RAW را با استفاده از محاسبات پیچیده (ضمن حفظ داده‌های تصویر) به فرمت DNG تبدیل نماید.

همچنین مطالعه کنید
ویوو S10e؛ میان‌رده‌ای جدید از کمپانی ویوو
لازم به ذکر است شیائومی با تعبیه تراشه‌های نوسان باتری G1 و P2 محافظت همه‌جانبه از باتری این دستگاه را وعده می‌دهد.
طراحی قاب پشتی و جزیره دوربین شیائومی 14 اولترا

لنزهای زوم شیائومی 14 اولترا از “یک واحد معمولی 75 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 (با قابلیت زوم 3.2 برابری)” و “یک واحد پریسکوپ 120 میلی‌متری با دیافراگم f/2.5 (با قابلیت زوم 5 برابری)” را در بر می‌گیرد. علاوه بر این، این پرچم‌دار واحد واحد فوق‌عریض (اولترا واید) مدل پیش از خود، یعنی سنسور 1/2.5 اینچی IMX858 سونی با لنز 12 میلی‌متری دارای دیافراگم f/1.8، را به ارث می‌برد.

شیائومی در مقایسه جدیدترین پرچم‌دار خود با رقباء با دست پر آمده است! در مقایسه توانایی جمع‌آوری نور در واحدهای تله‌فوتو شیائومی اولترا 14 و سری آیفون 15 پرو، واحد 120 میلی‌متری با دیافراگم f/2.5 پرچم‌دار جدید شیائومی نسبت به آیفون 15 پرو مکس 196 درصد و نسبت به آیفون 15 پرو 474 درصد نور بیشتری دریافت می‌کند. علاوه بر این شیائومی 14 اولترا با ارائه زوم 30 برابری (از طریق قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی) در سطح بسیار بالاتری نسبت به رقباء خود قرار گرفته و در این حیطه کاملاً “بدون رقیب” است!

با این حال این مشخصه، تنها عامل “شگفتی‌ساز” شیائومی 14 اولترا نیست! این پرچم‌دار با ارائه حداقل فاصله فوکوس “10 سانتی‌متری” در لنز “75 میلی‌متری” و حداقل فاصله فوکوس “30 سانتی‌متری” در لنز “120 میلی‌متری”، عملکرد بسیار درخشانی را به نمایش می‌گذارد!

از منظر تنظیمات ضبط ویدیو، شیائومی 14 اولترا عملکرد مشابهی با گلکسی S24 دارد و قادر به “ضبط 60 فریم در ثانیه در حالت 4K (تمامی دوربین‌ها)، ضبط 120 فریم در ثانیه در حالت 4K (تنها در دوربین اصلی) و ضبط در حالت 8K” می‌باشد.

با گذر از تنظیمات دوربین نفس‌گیر این پرچم‌دار، به سایر جزئیات سخت‌افزاری خواهیم پرداخت. شیائومی 14 اولترا به جدیدترین و قدرتمندترین تراشه کمپانی کوالکام (اسنپدراگون 8 نسل 3) مجهز بوده و از رم با حداکثر ظرفیت 16 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی با حداکثر ظرفیت 1 ترابایتی پشتیبانی می‌کند.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3

علاوه بر این، به لطف یک محفظه خنک‌کننده (محفظه بخار) 3 برابر وسیع‌تر، این پرچم‌دار خنک‌سازی بهتری را نسبت به نسل پیش از خود ارائه می‌دهد. از منظر نرم‌افزاری، تمامی نسخه‌های شیائومی 14 اولترا با استفاده از رابط کاربری HyperOS (مبتنی بر اندروید 14) عملکرد خود را به نمایش می‌گذارند.

محفظه خنک‌کننده شیائومی 14 اولترا

در بخش باتری، ظرفیت 5300 میلی‌آمپر ساعتی باتری شیائومی 14 در حدود 6 درصد بیشتر از نسل قبل است. این دستگاه از شارژ سیمی با سرعت حداکثر 90 واتی و شارژ بی‌سیم (بر روی پایه اختصاصی) با سرعت حداکثر 80 واتی پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است شیائومی با تعبیه تراشه‌های نوسان باتری G1 و P2 محافظت همه‌جانبه از باتری این دستگاه را وعده می‌دهد.

 

رونمایی از شیائومی 14 اولترا؛ یک رقیب پرقدرت به جمع پرچمداران اضافه شد!
پایه شارژ بی‌سیم شیائومی 14 اولترا

یکی از قابلیت‌های جالب توجه در “نسخه ویژه تیتانیومی” پشتیبانی این دستگاه از ارتباطات ماهواره‌ای است. علاوه بر این “تراشه تقویت سیگنال T1” تعبیه‌شده بر روی تمامی نسخه‌های این پرچم‌دار، به اتصالات بی‌سیم “سلولی، Wi-Fi و بلوتوثی” سهولت می‌بخشد و امکان اتصال سریع و بدون دردسر را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد.

رونمایی از شیائومی 14 اولترا؛ یک رقیب پرقدرت به جمع پرچمداران اضافه شد!
تراشه T1 شیائومی

قیمت پیکربندی‌های متنوع نسخه‌های رنگی “سفید، آبی آسمانی و مشکی” شیائومی 14 اولترا به شرح زیر است:

  • پیکربندی رم 12 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی: 903 دلار
  • پیکربندی رم 16 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی: 973 دلار
  • پیکربندی رم 16 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی: 1084 دلار
رونمایی از شیائومی 14 اولترا؛ یک رقیب پرقدرت به جمع پرچمداران اضافه شد!
گزینه‌های رنگی شیائومی 14 اولترا

نسخه ویژه تیتانیومی شیائومی 14 اولترا نیز با قیمت “1223 دلاری” به فروش می‌رسد. علاوه بر این، شیائومی یک پک لوازم جانبی عکاسی تخصصی شامل “لوازم جانبی دو تکه همراه با قاب و دستگیره دوربین قابل اتصال (دارای باتری 1500 میلی‌آمپر ساعتی جداگانه) و کنترل‌های دوربین مجهز به بلوتوث” را با قیمت “98 دلار” برای کاربران علاقه‌مند به عکاسی حرفه‌ای شیائومی 14 اولترا در نظر گرفته است.

رونمایی از شیائومی 14 اولترا؛ یک رقیب پرقدرت به جمع پرچمداران اضافه شد!
پکیج عکاسی حرفه‌ای شیائومی 14 اولترا

همچنین کاربران قادر به تهیه جداگانه پایه شارژ بی‌سیم 80 واتی این دستگاه با قیمت “70 دلار” خواهند بود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>