Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

روش های اشتراک گذاری استوری اینستاگرام در استاتوس واتساپ

روش های اشتراک گذاری استوری اینستاگرام در وضعیت واتساپ

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

آیا شما نیز قصد دارید استوری اینستاگرامی خود را در وضعیت (استاتوس) واتساپ نیز به اشتراک بگذارید؟ شاید هم در اینستاگرام به استوری جالبی برخورده‌اید و می‌خواهید آن را به دوستان و مخاطبان واتساپی خود نشان دهید! در هر صورت، چند روش برای اشتراک‌گذاری استوری اینستاگرام در استاتوس واتساپ وجود دارد که در ادامه با همراهی اِروتِک، با آن‌ها آشنا خواهید شد.

احتمالاً می‌دانید که بین دو شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک، قابلیت به‌اشتراک‌گذاری خودکار استوری‌ها از اینستاگرام به فیسبوک در دسترس قرار گرفته است. با این حال، متأسفانه چنین قابلیتی بین اینستاگرام و واتساپ مشاهده نمی‌شود و حتی با وجود اینکه متا صاحب هر دو کمپانی است، نمی‌توان با فشار دادن یک دکمه به‌‎سادگی این کار را انجام داد.

در این متن، راهکارهایی را به اشتراک گذاشته‌ایم تا بتوانید استوری اینستاگرام خود را در وضعیت (استاتوس) واتساپ نمایش دهید. فرقی هم ندارد که آیا این استوری متعلق به خود شماست یا قصد اشتراک‌گذاری استوری شخص دیگری را در استاتوس واتساپ خود دارید، این روش‌ها هر دو حالت را دربرمی‌گیرند. علاوه‌بر این، اگر اکانت تجاری داشته باشید نیز امکان اشتراک‌گذاری خودکار استوری‌های اینستاگرام در استاتوس واتساپ به کار شما خواهد آمد.

در ادامه به دو روش اشتراک‌گذاری استوری اینستاگرام در واتساپ اشاره خواهد شد. روش اول، همان روش عادی دانلود استوری است که به‌صورت دستی می‌توان آن را در وضعیت واستاپ قرار داد. اما در روش دوم که مربوط به اکانت‌های “تجاری” است، می‌توان به‌صورت اتوماتیک استوری اینستاگرام را در وضعیت واتساپ قرار داد!

نحوه‌ی به اشتراک گذاشتن استوری اینستاگرام خود در استاتوس واتساپ

اینستاگرام به کاربران امکان دانلود استوری‌ها را داده است و وقتی که آن‌ها را دانلود می‌کنید، شانس ویرایش استوری‌ها را حتی بعد از انتشارشان در اختیار دارید. بعد از اینکه استوری اینستاگرام خود را دریافت کردید، نوبت اشتراک‌گذاری آن در استاتوس واتساپ رسیده است. به همین منظور، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. برنامه‌ی اینستاگرام را باز کنید.

۲. بر روی «Your story» در بخش استوری‌ها در بالای صفحه‌ی اصلی ضربه بزنید. این کار، استوری فعلی شما را باز می‌کند. اگر چندین استوری ارسال کرده باشید، باید استوری دلخواه خود را در میان آن‌ها انتخاب کنید.

۳. بر روی «More» در پایین و سمت راست صفحه که ۳ نقطه بالای آن قرار گرفته است، ضربه بزنید.

روش های اشتراک گذاری استوری اینستاگرام در استاتوس واتساپ

۴. حالا بر روی گزینه‌ی «…Save» ضربه بزنید. این گزینه از شما می‌پرسد که می‌خواهید استوری خود را چگونه و در چه حالتی (عکس، ویدیو یا استوری) ذخیره کنید. گزینه‌ی دلخواه خود را انتخاب نمایید. بعد از اینکه استوری در دستگاه شما ذخیره شد، می‌توانید آن را در گالری گوشی اندرویدی خود پیدا کنید یا در برنامه‌ی Photos سیستم‌عامل iOS به دنبال آن بگردید.

روش های اشتراک گذاری استوری اینستاگرام در استاتوس واتساپ

۵. برنامه‌ی واتساپ را در دستگاه خود باز کنید و به تب «Status» بروید.

بر روی آیکون «+» در کنار «My Status» در بالای صفحه ضربه بزنید

۶. بر روی آیکون «+» در کنار «My Status» در بالای صفحه ضربه بزنید و استوری جدیدی که به‌تازگی از طریق اینستاگرام دانلود کرده‌اید را بارگذاری کنید.

روش های اشتراک گذاری استوری اینستاگرام در استاتوس واتساپ

۷. در صورت تمایل می‌توانید متن و توضیح بیشتری در استاتوس واتساپ خود اضافه کنید. با ضربه زدن بر روی دکمه‌ی ارسال (هواپیمای کاغذی)، آن استوری را در قالب استاتوس با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

 

روش جایگزین: استوری خود را قبل از ارسال در اینستاگرام ذخیره کنید

کاربران در صورت تمایل می‌توانند استوری اینستاگرام خود را قبل از ارسال کردن، ذخیره کنند. وقتی که در حال استفاده از ویرایشگر استوری اینستاگرام هستید، کافی است که بر روی آیکون سه‌نقطه در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید.

بر روی آیکون سه‌نقطه در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید

این کار، منوی کوچک جدیدی را پدیدار می‌کند. بر روی گزینه‌ی «Save» در کنار آیکون دانلود ضربه بزنید. چند ثانیه صبر کنید تا استوری شما در دستگاهتان ذخیره شود. وقتی که این فرآیند به اتمام رسید، پیام «Saved» را مشاهده خواهید کرد.

حالا می‌توانید برنامه‌ی واتساپ خود را باز کنید و استوری اینستاگرامتان را مانند هر عکس یا ویدیوی دیگری، در استاتوس واتساپ به اشتراک بگذارید.

نکته: در صورتی که آهنگ خاصی را از طریق «Instagram Music Library» به استوری خود اضافه کرده باشید، این آهنگ ممکن است به‌دلایل مربوط به کپی رایت در ویدیوی ذخیره‌شده‌ی شما بی‌صدا شود. در این حالت، می‌توانید از یکی از برنامه‌های ویرایشگر ویدیو برای اضافه کردن آهنگ جدیدی به ویدیوی خود کمک بگیرید.

نحوه‌ی به اشتراک گذاشتن استوری اینستاگرام شخص دیگری در استاتوس واتساپ

وقتی که در حال دیدن استوری بقیه هستید، گاهی اوقات به استوری جذابی برمی‌خورید که دوست دارید آن را با مخاطبان واتساپی خود به اشتراک بگذارید. برای اینکه بتوانید آن استوری را از این طریق به دوستان و آشنایان خود نشان دهید، قبل از هرچیزی باید آن را در دستگاه خود دانلود نمایید. چند روش مختلف برای انجام این کار در ادامه آمده است:

روش ۱: استفاده از ابزار Instagram Story Downloader

همان‌طور که از نامش مشخص است، ابزار آنلاین Instagram Story Downloader می‌تواند به کاربران در دانلود کردن استوری‌ها یاری برساند. این ابزار تنها نیازمند نام کاربری شخص موردنظری است که می‌خواهید استوری او را در استاتوس واتساپ خود به اشتراک بگذارید. یکی از وب‌سایت‌های محبوب و کاربردی برای دانلود استوری، «storysaver.net» به حساب می‌آید. مراحل زیر را دنبال کنید:

همچنین مطالعه کنید
نحوه پاک کردن تاریخچه جستجو در اینستاگرام

۱) اینستاگرام خود را باز کرده و به دنبال نام کاربری اکانتی که قصد دانلود استوری‌اش را دارید بگردید.

۲) مرورگر دلخواه خود را باز کنید و به آدرس «storysaver.net» بروید.

۳) نام کاربری را در کادر متنی صفحه‌ی اصلی قرار داده و بر روی «Download» کلیک کنید.

۴) این وب‌سایت جدیدترین استوری‌های کاربر موردنظر را پیدا می‌کند و آن‌ها را به شما نمایش می‌دهد. بر روی دکمه‌ی دانلود در پایین هر استوری ضربه بزنید تا آن را در دستگاه خود ذخیره نمایید.

۵) بعد از اینکه استوری اینستاگرامی مدنظر خود را دریافت کردید، می‌توانید آن را در استاتوس واتساپ خود به اشتراک بگذارید. پس برنامه‌ی واتساپ را باز کنید.

۶) به تب «Status» بروید و دکمه‌ی «Add to my status» را لمس کنید. این دکمه معمولاً با آیکون دوربین یا نماد «+» قابل مشاهده است.

۷) ویدیویی که از استوری اینستاگرام شخص دیگری دانلود کرده‌اید را انتخاب کنید. بعد از این کار، واتساپ گزینه‌های مختلفی را برای سفارشی‌سازی استاتوس مانند اضافه کردن متن، ایموجی یا نقاشی در اختیار شما قرار خواهد داد.

۸) وقتی که از استاتوس خود راضی بودید و دیگر نیازی به ویرایش نمی‌دیدید، بر روی دکمه‌ی ارسال (معمولاً آیکون هواپیمای کاغذی) ضربه بزنید. این ویدیو حالا به‌عنوان استاتوس واتساپ شما ارسال می‌شود و تا ۲۴ ساعت آینده برای مخاطبان واتساپی شما قابل مشاهده باقی خواهد ماند.

با این روش، می‌توانید استوری اینستاگرام موردنظر خود را، حتی اگر از آهنگ‌های Instagram Music Library در آن استفاده شده باشد، با صدای کامل دانلود کنید.

روش ۲: اسکرین‌شات گرفتن یا ضبط ویدیوی استوری

راه جایگزین دیگری که برای ذخیره‌ی استوری‌ها وجود دارد، استفاده از برنامه‌های ضبط صفحه است. بسیاری از گوشی‌های هوشمند نیز با چنین قابلیتی عرضه می‌شوند. به این منظور، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱) اینستاگرام را باز کرده و به دنبال استوری‌ای که می‌خواهید ذخیره کنید بگردید.

۲) ضبط صفحه‌ی گوشی را به‌کمک یکی از ابزارهای مرتبط آغاز کنید. قابلیت ضبط ویدیو از صفحه را می‌توانید در تنظیمات سریع اندروید یا «Control Center» سیستم‌عامل iOS پیدا کنید.

۳) اجازه دهید که استوری موردنظر شما از ابتدا تا انتها پخش شود.

۴) ضبط صفحه‌ی گوشی را متوقف کنید. ویدیوی ضبط‌شده در دستگاه شما ذخیره خواهد شد.

۵) واتساپ را باز کرده و این ویدیو را به استاتوس خود اضافه کنید. مطمئن شوید که قسمت‌های اضافی ویدیو (قبل از ضبط استوری و بعد از آن را) حذف کنید.

روش ۳: درخواست مستقیم از صاحب استوری

یک راه ساده و مستقیم دیگر، پیام دادن از طریق دایرکت اینستاگرام به کاربری است که استوری موردعلاقه‌ی شما به اون تعلق دارد. این روش همچنین تضمین می‌کند که شما رضایت صاحب استوری را قبل از اشتراک گذاشتن آن به‌عنوان استاتوس واتساپ خود به‌دست آورده‌اید.

اینستاگرام امکان دانلود تصاویر و ویدیوها از طریق قابلیت «Keep in Chat» در دایرکت را فراهم کرده است. تنها باید بر روی محتوای موردنظر خود ضربه زده و انگشت خود را نگه‌دارید و گزینه‌ی «Save» را از منوی جدیدی که باز می‌شود انتخاب کنید. بعد از اینکه استوری در دستگاه شما ذخیره شد، می‌توانید آن را به‌راحتی در استاتوس واتساپ خود به اشتراک بگذارید.

نحوه‌ی فعال‌سازی اشتراک گذاری خودکار استوری اینستاگرام در استاتوس واتساپ

برای آن دسته از کاربرانی که دارای اکانت حرفه‌ای یا تجاری (Business) اینستاگرام هستند، قابلیتی وجود دارد که امکان به‌اشتراک‌گذاری خودکار استوری اینستاگرام در استاتوس واتساپ را فراهم می‌کند.

برای اینکه به این قابلیت دسترسی داشته باشید، نیازمند اکانت تجاری واتساپ هستید. به عبارت دیگر، این روش برای کاربرانی که از حساب‌های عادی اینستاگرام استفاده می‌کنند، جواب نخواهد داد. اشتراک‌گذاری خودکار استوری‌های اینستاگرام خود در استاتوس واتساپ را می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر فعال کنید:

۱) برنامه‌ی اینستاگرام را در دستگاه خود باز کرده و به پروفایلتان بروید.

۲) بر روی دکمه‌ی منو (سه خط موازی) در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید.

بر روی دکمه‌ی منو (سه خط موازی) در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید

۳) گزینه‌ی «Settings and privacy» را انتخاب کنید.

۴) حالا به «Sharing and remixes» بروید.

به «Sharing and remixes» بروید

۵) به پایین صفحه اسکرول کنید و بر روی «See apps» ضربه بزنید.

۶) بر روی «WhatsApp» ضربه زده و شماره‌ی اکانت تجاری واتساپ خود را وارد کنید.

روش های اشتراک گذاری استوری اینستاگرام در استاتوس واتساپ

۷) سپس، بر روی دکمه‌ی «Send OTP» ضربه بزنید. اینستاگرام به شما کدی را می‌فرستد تا صحت شماره‌ای که وارد کرده‌اید را تأیید کند. بعد از اینکه اکانت تجاری واتساپ خود را به اینستاگرام متصل کردید، در ویرایشگر استوری اینستاگرام شاهد اضافه شدن لوگوی واتساپ خواهید بود.

۸) هر زمان که تمایل به اشتراک‌گذاری خودکار استوری اینستاگرام خود در استاتوس واتساپ دارید، تنها کافی است که در حال ویرایش استوری بر روی گزینه‌ی «Share on WhatsApp» ضربه بزنید.

منبع: GeekInstructor

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>