Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش استفاده از قابلیت Notes اینستاگرام برای استاتوس گذاشتن

آموزش استفاده از قابلیت Notes اینستاگرام برای استاتوس گذاشتن

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

آیا می‌خواهید در اینستاگرام برای دوستان نزدیک و فالوورهای خود در بخش دایرکت استاتوس (Status) ویدیویی بگذارید؟ قابلیت یادداشت‌های (Notes) اینستاگرام به شما چنین امکانی را می‌دهد. برای آشنایی با نحوه‌ی ارسال استاتوس از طریق قابلیت Notes اینستاگرام و چگونگی حذف یا ویرایش یادداشت‌های خود در این بخش، با اِروتِک همراه باشید.

قابلیت Notes اینستاگرام چیست؟

این قابلیت همان یادداشت‌های کوتاهی است که در قسمت بالایی برنامه‌ی اینستاگرام در صفحه‌ی دایرکت‌ها به نمایش می‌آید و همانند استوری‌ها، بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شود. قابلیت Notes در اولین روزهای انتشار تنها از ۶۰ کاراکتر پشتیبانی می‌کرد و شامل متن و ایموجی می‌شد.

با این حال، اکنون حتی امکان ارسال یادداشت ویدیویی یا اضافه کردن موزیک به آن را هم دارید. بزرگ‌ترین تفاوتی که بین استوری‌ها و قابلیت Notes قابل مشاهده است، به کوتاه‌تر بودن نوت‌ها و محل قرارگیری متفاوتشان برمی‌گردد. این نوت‌ها همچنین با فالوورهای مشترک یا افرادی که در لیست دوستان نزدیک شما هستند به اشتراک گذاشته می‌شوند.

چطور به قابلیت Notes اینستاگرام دسترسی داشته باشیم؟

اگر هنوز این قابلیت را ندارید، مطمئن شوید که برنامه‌ی اینستاگرام خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کرده‌اید. این قابلیت در سال ۲۰۲۲ به اینستاگرام اضافه شد، پس اگر برنامه‌ی خود را طی این مدت دانلود یا آپدیت کرده باشید، هم‌اکنون به آن دسترسی دارید.

شایان ذکر است که این قابلیت تنها در نسخه‌ی موبایل اینستاگرام در دسترس قرار دارد و نمی‌توان از طریق وب‌سایت اینستاگرام از Notes استفاده کرد.

نحوه‌ی استفاده از قابلیت Notes اینستاگرام

حالا که می‌دانید کاربرد این قابلیت چیست، مراحل زیر را برای آشنایی با نحوه‌ی استفاده از آن دنبال کنید:

  1. برنامه‌ی اینستاگرام را باز کنید و بر روی آیکونی که شبیه به موشک کاغذی است، در سمت راست و بالای صفحه ضربه بزنید تا به صفحه‌ی پیام‌ها و دایرکت‌های خود برسید.
  2. روی عکس پروفایل خود در بالای این صفحه یک کادر متنی حاوی «…Note» مشاهده خواهید کرد. بر روی آن کادر متنی ضربه بزنید.
  3. در صفحه‌ی بعدی، متنی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را در داخل این کادر تایپ کنید.
  4. اگر تمایل دارید که یادداشت ویدیویی به اشتراک بگذارید، بر روی آیکون دوربین کنار عکس پروفایل خود ضربه بزنید. در صورتی هم که علاقه به اضافه کردن موزیک به یادداشت خود دارید، آیکون موزیک در پایین عکس پروفایل خود را انتخاب کنید.
  5. مخاطبان خود را از میان دو گزینه‌ی فالوورهایی که آن‌ها را دنبال می‌کنید (Followers you follow back) یا دوستان نزدیک (Close friends) انتخاب کرده و بر روی دکمه‌ی «Done» ضربه بزنید.
  6. بعد از انجام این کار، دکمه‌ی «Share» را لمس کنید. استاتوس شما حالا بر روی عکس پروفایل خود و همراه با یادداشت‌های سایر فالوررهایتان به نمایش درمی‌آید.

استفاده از قابلیت Notes اینستاگرام بسیار راحت است و فقط باید توجه داشته باشید که یادداشت‌های خود را با مخاطبان درستی به اشتراک می‌گذارید. بعد از ارسال یادداشت، سایر افراد می‌توانند مشابه استوری‌ها، از طریق دایرکت به آن پاسخ دهند.

همچنین مطالعه کنید
آموزش آزادسازی فضای اشغال شده توسط واتساپ در اندروید و iOS

نحوه‌ی تغییر دادن یا حذف کردن Notes اینستاگرام

آموزش استفاده از قابلیت Notes اینستاگرام برای استاتوس گذاشتن

اگر در هنگام ساخت Note اینستاگرام خود مرتکب اشتباهی شدید، جان نگرانی ندارد و می‌توانید به‌راحتی آن را پاک کنید. تنها کافی است بر روی عکس پروفایل خود در بالای بخش دایرکت‌ها ضربه بزنید و «Delete Note» را انتخاب نمایید.

علاوه‌بر این، امکان اضافه کردن یک یادداشت جدید نیز با انتخاب گزینه‌‎ی «Leave a New Note» در دسترس قرار دارد. این یادداشت جدید جایگزین یادداشت قدیمی خواهد شد و بعد از ۲۴ ساعت منقضی می‌شود.

حالا که با نحوه‌ی استفاده از این قابلیت آشنا شده‌اید، اطمینان حاصل کنید که استاتوس شخصی خود را تنها با افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید به اشتراک می‌گذارید. همچنین به خاطر داشته باشید که فالوورها و دوستان مشترک شما این نوشته را تنها وقتی می‌بینند که به صفحه‌ی دایرکت‌های خود مراجعه کنند.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>