Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش اشتراک گذاری پست های اینستاگرام تنها با دوستان نزدیک

آموزش اشتراک گذاری پست های اینستاگرام تنها با دوستان نزدیک

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام به‌تازگی به قابلیت اشتراک گذاری پست و ریلز با دوستان نزدیک مجهز شده و اکنون می‌توانید محتوایی که در اینستاگرام قرار می‌دهید را بدون ساخت حساب کاربری دیگر یا پرایوت کردن اکانت فعلی خود، تنها با افراد خاصی به اشتراک بگذارید. در ادامه با اِروتِک همراه باشید تا به نحوه‌ی اشتراک گذاری پست اینستاگرام تنها با دوستان نزدیک یا همان کلوز فرندز (Close Friends) بپردازیم.

چگونه یک پست اینستاگرامی را تنها با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذاریم؟

همانند به‌اشتراک‌گذاری استوری‌ها که نیازمند ساخت لیست دوستان نزدیک (Close Friends) است، برای به اشتراک گذاشتن پست‌های خود با دوستانتان هم به این لیست نیاز دارید. برای ساخت لیست دوستان نزدیک، به پروفایل خود بروید و بر روی سه خط افقی در گوشه‌ی سمت راست و بالای صفحه ضربه بزنید و بعد از طریق بخش «Close Friends»، کاربران مورد نظر خود را به لیست اضافه نموده یا از لیست حذف کنید.

بعد از اینکه لیست «Close Friends» خود را آماده کردید، با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید پست یا ریلز اینستاگرامی خود را تنها با دوستان نزدیکتان به اشتراک بگذارید.

  1. بر روی نماد “+” در پایین صفحه ضربه بزنید و نوع پستی که می‌خواهید ایجاد کنید را (از بین عکس و ویدیو و ریل) برگزینید.
  2. پست خود را مانند همیشه ویرایش کنید و فیلتر و استیکر و موارد این‌چنینی را در صورت لزوم اضافه کنید. بعد بر روی «Next» ضربه بزنید.
  3. گزینه‌ی «Audience» را لمس نمایید و «Close Friends» را انتخاب کنید، بعد بر روی «Done» ضربه بزنید.
  4. حال بر روی «Share» ضربه بزنید تا محتوای خود را تنها با دوستان نزدیک به اشتراک بگذارید.

بعد از طی کردن این مراحل، پست یا ریلز شما تنها برای کسانی که در لیست «Close Friends» انتخاب شده باشند، نشان داده می‌شود. دوستان نزدیک شما نمی‌توانند این پست را در استوری‌های خود به اشتراک بگذارند و حتی امکان اشتراک‌گذاری آن با کسانی که خارج از لیست «Close Friends» شما باشند نیز ممکن نیست. به‌اشتراک‌گذاری لینک پست شما با فرد دیگری که خارج از این لیست قرار دارد، پیام «Post unavailable» را برای دریافت‌کننده‌ی لینک به همراه خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید
کوییز پست یوتیوب برای دستگاه‌های iOS و اندرویدی به زودی فعال خواهد شد

چرا باید پست اینستاگرامی را با مخاطبین خصوصی به اشتراک گذاشت؟

وقتی که پست‌های جدیدی را تنها با دوستان نزدیک خود به اشتراک می‌گذارید، تجربه‌ی نزدیک‌تر و صمیمی‌تری را می‌توانید در اینستاگرام برای خود و دوستانتان رقم بزنید. در این نوع پست‌ها، امکان به اشتراک گذاشتن محتوای شخصی‌تر، بامزه یا اختصاصی وجود دارد و از توجه‌های ناخواسته یا نقد و اسپم از طرف غریبه‌ها یا بات‌ها نیز جلوگیری می‌کنید.

از این قابلیت می‌توانید جهت به‌اشتراک‌گذاری محتوای شخصی یا حساسی که نمی‌خواهید هرکسی به آن دسترسی داشته باشد، کمک بگیرید. به طور کلی، هر نوع محتوایی که می‌خواهید مخاطبین محدودی داشته باشد، از لحظات بامزه گرفته تا پست‌های اختصاصی، همه و همه در این حالت امن‌تر هستند و امنیت حریم خصوصی شما را بیشتر تقویت می‌کنند.

کنترل بهتری بر روی کسانی که می‌توانند پست‌های اینستاگرامی شما را ببینند داشته باشید

اینستاگرام قابلیت «Close Friends» خود را نسبت به گذشته گسترش داده است تا بتوانید پست‌ها و ریلزهای خود را با دوستان نزدیکتان به اشتراک بگذارید و حریم خصوصی و انعطاف بهتری را در این شبکه‌ی اجتماعی تجربه کنید. همان‌طور که در این متن نیز اشاره شد، می‌توانید به‌سادگی لیست «Close Friends» خود را بسازید و تعیین کنید که دقیقاً چه کسانی قادر هستند که پست‌های جدید شما را ببینند. از این طریق، چیزهایی که برای شما اهمیت دارند را با افرادی که بیشتر از همه برای شما مهم هستند، به اشتراک می‌گذارید.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>