Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

نحوه خواندن پیام های دایرکت اینستاگرام بدون سین خوردن

نحوه خواندن پیام های دایرکت اینستاگرام بدون سین خوردن!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اگرچه اینستاگرام در حال حاضر قابلیتی برای غیرفعال کردن سین خوردن پیام‌های دایرکت ندارد، اما می‌توان از چند راه دیگر برای خواندن پیام‌ها بدون نمایش پیام «Seen» برای طرف مقابل استفاده کرد. برای آشنایی با این روش‌ها، اِروتِک را در ادامه همراهی کنید.

۱. استفاده از حالت «Restrict» اینستاگرام

در صورتی که می‌خواهید پیامی که برای شما ارسال شده است را بدون مطلع شدن فرستنده‌ی پیام بخوانید، بهتر است از حالت «Restrict» اینستاگرام استفاده کرده و ابتدا کاربری که برای شما پیام فرستاده را محدود یا Restrict کنید و سپس آن شخص را از این حالت خارج نمایید.

برای انجام این کار، به پروفایل شخص موردنظر مراجعه کنید و بر روی آیکون سه نقطه در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید. حالا از منویی که پدیدار می‌شود، «Restrict» را لمس کنید.

از این به بعد، هر پیام جدیدی از این اکانت در فولدر درخواست‌ها (Requests) قرار خواهد گرفت و بدون سین خوردن پیام‌ها، می‌توانید ببینید این فرد برای شما چه پیامی فرستاده است. بعد از خواندن پیام‌ها، مراحل قبلی را مجدداً تکرار کنید و این‌بار در منویی که باز می‌شود، به‌جای «Restrict» بر روی «Unrestrict» ضربه بزنید.

۲. قبل از باز کردن پیام آفلاین شوید و بعد، از اکانت خود بیرون بیایید

توجه: برای استفاده از این روش، حتماً از امکان ورود دوباره به اکانت اینستاگرام خود اطمینان حاصل کنید!

راهکار سرراست دیگری که برای خواندن پیام‌های دایرکت اینستاگرام بدون سین زدن وجود دارد، آفلاین شدن قبل از باز کردنشان است.

برای خاموش کردن وایفای یا نت سیم‌کارت در دستگاه iOS، انگشت خود را از بالا و سمت راست صفحه به پایین بکشید تا کنترل سنتر (Control Center) را باز کنید. براساس نوع اینترنتی که در حال استفاده از آن هستید، بر روی آیکون وایفای یا دیتا ضربه بزنید.

به‌طور مشابه، در اندروید نیز انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید تا به پنل اعلان‌ها دسترسی پیدا کنید و بعد بر روی آیکون وایفای یا دیتا ضربه بزنید. شایان ذکر است که این روش تنها در مواقعی کاربردی خواهد بود که پیامی که می‌خواهید بخوانید را دریافت کرده باشید و آماده‌ی خواندن باشد.

بعد از اینکه اتصال اینترنتی خود را غیرفعال کردید، تنها کافی است که بار دیگر وارد اینستاگرام شوید و پیام موردنظر را بخوانید.

یکی از اصلی‌ترین مراحل در این راهکار اما بیرون آمدن از اکانت اینستاگرامی بعد از خواندن پیام است. برای خارج شدن از اکانت اینستاگرام، با ضربه زدن بر روی عکس پروفایلتان در گوشه سمت راست و پایین صفحه به پروفایل خود مراجعه کنید. حالا بر روی آیکون سه خط در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید و به «Settings and privacy» بروید و «Log out» را لمس کنید.

بدون انجام این کار، اینستاگرام ممکن است پیامی که خوانده‌اید را بلافاصله بعد از آنلاین شدن برای طرف مقابل سین بزند.

همچنین مطالعه کنید
فعال سازی استفاده از چند حساب در واتساپ [+ آموزش]

۳. پیام را از طریق پیش‌نمایش آن در اعلان‌ها بخوانید

یک راه بی‌دردسر و ساده‌ای که برای خواندن پیام‌های دایرکت اینستاگرام بدون سین زدن وجود دارد، دیدن پیام‌ها از طریق پیش‌نمایش آن‌ها در پنل اعلان‌های گوشی است. قبل از اینکه سراغ تنظیمات نوتیفیکیشن و اعلان دستگاه خود بروید، باید به بخش تنظیمات اینستاگرام رفته و از فعال بودن تنظیمات درست اطمینان حاصل کنید.

جهت انجام این کار، بر روی آیکون سه خط در بالا و سمت راست صفحه‌ی پروفایل خود ضربه بزنید و بعد «Settings and privacy» را لمس کنید. حالا بر روی «Notifications» در زیر بخش «How you use Instagram» ضربه زده و بعد «Messages» را انتخاب کنید. در نهایت نیز بر روی «On» در پایین بخش «Messages from individual and group chats» ضربه بزنید تا پیام‌های جداگانه‌ی افراد و گروه‌ها به‌شکل مستقل در اعلان‌های شما قابل مشاهده باشند.

برای فعال کردن پیش‌نمایش اعلان‌های اینستاگرام در iOS، به تنظیمات (Settings) و بخش اعلان‌ها (Notifications) بروید و بر روی «Show Previews» ضربه بزنید. حالا می‌توانید بین دو گزینه که پیش‌نمایش اعلان‌ها همیشه نشان داده شود (گزینه‌ی Always) یا تنها وقتی آیفون خود را باز کرده‌اید (When Unlocked)، انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌شود که گزینه‌ی اول را برای افزایش حریم خصوصی خود انتخاب نمایید، چرا که در صورت انتخاب گزینه‌ی اول، هر کسی می‌تواند بدون باز کردن گوشی شما نگاهی به پیام‌هایی که برای شما ارسال شده بیندازد. با فعال کردن گزینه‌ی دوم اما اعلان‌هایتان بدون نمایش دادن پیام‌ها در صفحه‌ی قفل گوشی قرار می‌گیرند و تا وقتی که گوشی خود را باز نکرده باشید، قابل مشاهده نخواهند بود.

در همان بخش، به پایین اسکرول کنید تا اینستاگرام را در زیر بخش «Notification Style» پیدا کرده و بر روی سوییچ «Allow Notifications» ضربه بزنید تا فعال شود.

برای فعال کردن پیش‌نمایش اعلان‌ها در دستگاه اندرویدی، به تنظیمات (Settings) دستگاه خود بروید و بر روی برنامه‌ها (Apps) ضربه بزنید. به اسکرول کردن ادامه دهید تا به اینستاگرام در لیست برنامه‌ها برسید و آن را انتخاب کنید. بر روی «Notifications» ضربه بزنید و سوییچ «Allow notifications» را فعال کنید. بسته به ترجیح خود، «Lock screen» یا «Pop-up» را برگزینید.

اگر پیامی که برای شما فرستاده شده خیلی طولانی نباشد، می‌توانید آن را از این طریق بدون اینکه فرستنده‌ی پیام بفهمد بخوانید، چرا که دیگر نیازی به باز کردن خود برنامه‌ی اینستاگرام ندارید. فقط باید حواستان باشد که اشتباهی بر روی اعلان آن پیام ضربه نزنید و دایرکت خود را باز نکنید!

راهکارهای کاربردی و ساده‌ای که در این متن به آن‌ها اشاره شد، به شما کمک می‌کنند که پیام‌های دایرکت اینستاگرام خود را بدون سین خوردنشان مشاهده کنید. متأسفانه تا زمانی که اینستاگرام امکان خواندن پیام‌ها بدون سین زدن را به‌صورت رسمی به برنامه اضافه نکند، باید هر بار از این نوع راه حل‌ها کمک گرفت.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>