Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش استفاده از حالت بی صدا (Quiet Mode) در اینستاگرام

آموزش استفاده از حالت بی صدا (Quiet Mode) در اینستاگرام

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام می‌تواند به‌راحتی اعتیادآور شود و بدون اینکه حواستان باشد، زمان زیادی از وقت خود را صرف بالا و پایین کردن دریای بی‌پایان محتواهای موجود در آن کنید. در صورتی که به نظر شما استفاده‌ی مکرر از اینستاگرام بر روی کار، بهره‌وری یا ساعت خوابتان تأثیر می‌گذارد، بهتر است از حالت بی صدا (Quiet Mode) مخصوص این برنامه برای حل این مشکل کمک بگیرید. در ادامه با اِروتِک همراه باشید تا به نحوه‌ی استفاده از حالت بی صدا بپردازیم.

منظور از حالت بی صدا (Quiet Mode) در اینستاگرام چیست؟

به حالت بی‌صدای اینستاگرام به‌عنوان یک حالت «مزاحم نشوید» (Do Not Disturb) نگاه کنید. با فعال‌سازی این حالت، دیگر اعلانی برای پیام‌های دایرکت، تماس‌های دریافتی، لایک‌ها و نظرات بقیه بر روی پست‌های خود و سایر فعالیت‌های اینستاگرامی دریافت نخواهید کرد. این حالت مانع دسترسی شما به اینستاگرام نمی‌شود و در عوض، اعلان‌های پشت‌سرهم و به نمایش درآوردن پنجره‌های بازشو و قابل کلیک را متوقف می‌کند تا دیگر حواستان به اتفاقاتی که در اینستاگرام می‌افتد پرت نشود و تمرکز خود را معطوف به فعالیت‌هایی کنید که توجه‌ی شما را می‌طلبند.

بعد از پایان حالت بی‌صدا، خلاصه‌ای از اعلان‌هایی که در این مدت دریافت کرده‌اید به شما ارائه خواهد شد تا به‌سرعت از مواردی که از دست داده‌اید، باخبر شوید. طبیعتاً کسی نمی‌خواهد که شبکه‌های اجتماعی در سایر زمینه‌های زندگی مانند کار، مطالعه و ساعت خوابش تأثیر منفی بگذارند. در همین راستا، حالت بی‌صدا در اینستاگرام می‌تواند ابزاری کاربردی جهت تعیین مرزهای واضح با دوستان و دنبال‌کنندگان شما باشد و بتوانید به کمک آن، از اسکرول کردن بی‌پایان اجتناب کنید!

چرا به جای حالت «Do Not Disturb» گوشی، از حالت بی صدا در اینستاگرام استفاده کنیم؟

قطعاً همیشه می‌توانید از حالت «Do Not Disturb» در گوشی پیکسل گوگل، گلکسی سامسونگ، آیفون یا سایر گوشی‌های هوشمند خود کمک بگیرید تا از هرگونه حواس‌پرتی جلوگیری کنید. اما دقیقاً چرا باید از حالت بی‌صدا یا Quiet Mode اینستاگرام استفاده کرد؟ یکی از دلایل اصلی استفاده از این حالت مربوط به جزئی‌تر بودن آن نسبت به حالت «Do Not Disturb» است. انتخاب این حالت برای مواقعی که صرفاً دنبال مسدود کردن اعلان‌های اینستاگرام هستید و نمی‌خواهید تغییری در دریافت اعلان از برنامه‌های دیگر ایجاد کنید، گزینه‌ای ایده‌آل و مناسب محسوب می‌شود. علاوه‌بر این، دوستان و فالوورهایتان از طریق وضعیت فعالیت (Activity Status) و پاسخ خودکار متوجه خواهند شد که شما در حال حاضر از این حالت استفاده می‌کنید و این به افراد دیگر توضیح می‌دهد که در این مدت از پیام‌های آن‌ها مطلع نخواهید شد.

همچنین مطالعه کنید
آموزش 7 روش مختلف برای رفع مشکل به روزرسانی ناموفق دیسکورد (Discord)

نحوه‌ی فعال کردن حالت بی صدا (Quiet Mode)

حالت بی‌صدای اینستاگرام را می‌توانید از تنظیمات برنامه و در بخش اعلانات (Notifications) پیدا کنید. برای شروع، برنامه‌ی اینستاگرام را در گوشی هوشمند خود باز کنید و بر روی آیکون پروفایل خود در پایین و سمت راست صفحه ضربه بزنید.

آموزش استفاده از حالت بی صدا (Quiet Mode) در اینستاگرام

بعد بر روی منوی همبرگری (سه خط موازی) در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید و تنظیمات (Settings) را لمس کنید.

آموزش استفاده از حالت بی صدا (Quiet Mode) در اینستاگرام
حالا به بخش اعلانات (Notifications) بروید و وارد حالت بی‌صدا (Quiet Mode) شوید. تنها کافی است که سوئیچ کنار آن را فعال کنید.

اینستاگرام به‌طور پیش‌فرض حالت بی‌صدا را از ۱۱ شب تا ۷ صبح برای شما تعیین کرده است اما می‌توانید زمان شروع و پایان را در صورت لزوم ویرایش کنید و به ایجاد برنامه‌ی زمانی دلخواه خود بپردازید. بعد از فعال‌سازی این حالت، هر روز به‌صورت خودکار در ساعات انتخابی خود شاهد فعال شدن حالت بی‌صدا خواهید بود.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>