Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

راهکارهای مخفی کردن لیست فالووینگ اینستاگرام

آیا امکان مخفی کردن لیست فالووینگ اینستاگرام وجود دارد؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

بسیاری از کاربران اینستاگرام تمایل دارند که لیست افرادی که در این شبکه‌ی اجتماعی دنبال می‌کنند را از کاربران دیگر مخفی نگه دارند و حریم شخصی بهتری داشته باشند. اما آیا واقعاً می‌توانیم لیست فالووینگ (دنبال شوندگان) اینستاگرام را پنهان کنیم و راهکار مشخصی در این زمینه وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال و آشنایی بیشتر درباره‌ی مخفی کردن لیست فالووینگ و فالوور اینستاگرام با اِروتِک همراه باشید.

آیا می‌توانیم لیست فالویینگ اینستاگرام را مخفی کنیم؟

نحوه مخفی کردن لیست فالووینگ اینستاگرام

در هر حساب کاربری اینستاگرامی، دو لیست «فالویینگ» و «فالوورها» پیدا می‌شود. خوشبختانه امکان مخفی کردن این لیست از سایر افراد نیز در اینستاگرام وجود دارد. با این حال، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اینستاگرام گزینه‌ی راحت و ساده‌ی «خاموش کردن» امکان مشاهده‌ی لیست فالویینگ را در دسترس قرار نداده و باید سراغ راه‌های دیگری برای انجام این کار رفت.

به طور کلی در این امر تنها دو راه دارید و انتخاب راه مناسب بر عهده‌ی خود شماست تا ببینید در وضعیت مخصوص خودتان، دقیقاً کدام راه بهتر به‌کار می‌آید. اولین راه برای مخفی کردن لیست فالووینگ اینستاگرام، شخصی و پرایوت (Private) کردن حساب کاربری اینستاگرام شما محسوب می‌شود. این کار باعث خواهد شد که دیگر افرادی که خارج از لیست دنبال‌کننده‌های شما هستند، به لیست فالووینگ اینستاگرام شما دسترسی نداشته باشند. راه دوم اما در کمال سادگی، به بلاک کردن اکانت خاصی که نمی‌خواهید لیست فالویینگ شما را ببینند خلاصه می‌شود! با بلاک کردن فرد یا افراد مورد نظر، امکان مشاهده‌ی اطلاعات شخصی خود در اینستاگرام را از آن‌ها می‌گیرید و حریم شخصی بهتری در این شبکه‌ی اجتماعی به‌دست خواهید آورد.

نحوه‌ی مخفی کردن لیست فالووینگ اینستاگرام از عموم افراد

بسیاری از افرادی که در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام دنبال نمی‌کنید، کاربران بی‌آزاری هستند که مثل شما مشغول کار و فعالیت‌های خاص خودشان‌اند. با این وجود، نمی‌توان منکر وجود افراد سواستفاده‌گر و حساب‌های هرزنامه و اسپم شد که دنبال اطلاعات شما (مانند لیست فالووینگ و فالوور اینستاگرام) می‌گردند. در این راهکار، هرکسی که حساب اینستاگرام شما را دنبال نمی‌کند، بخشی از عموم مردم شناخته می‌شود و امکان مشاهده‌ی اطلاعاتتان را ندارد.

اگر اکانت اینستاگرام خود را پرایوت کنید، وقتی که کسی تمایل به دنبال کردن شما داشته باشد، باید ابتدا درخواست فالو کردن را به شما بفرستد و دیگر امکان فالو کردن مستقیم و بلافاصله را ندارد. شما نیز می‌توانید این درخواست را قبول یا رد کنید. با این کار، از دسترسی افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند به لیست فالووینگ اینستاگرام خود جلوگیری کرده‌اید و کنترل بیشتری روی این موضوع دارید.

برای پرایوت کردن اکانت اینستاگرام خود، باید حتماً یک اکانت شخصی (Personal) داشته باشید. اگر اکانت شما تجاری (Business) یا سازنده (Creator) است، نمی‌توانید به شکل مستقیم حساب خود را به پرایوت تغییر دهید. با این حال، امکان سوئیچ کردن نوع اکانت اینستاگرامی وجود دارد و می‌توانید با مراجعه به تنظیمات، نوع حساب کاربری خود را عوض کنید.

همچنین مطالعه کنید
چگونه پست هایی که در اینستاگرام لایک و ذخیره کرده ایم را ببینیم؟

جهت پرایوت کردن اکانت خود، اینستاگرام را باز کنید و بر روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید. بر روی نماد همبرگر (سه خط افقی در بالا و سمت راست صفحه) ضربه بزنید و بعد به «Settings and privacy» بروید. حال باید «Account privacy» را باز کنید و سوئیچ گزینه‌ی «Private account» را فعال نمایید.

لازم به ذکر است که پرایوت کردن اکانت اینستاگرام خود منجر به مخفی شدن کامل لیست فالووینگ شما نمی‌گردد و هنوز افرادی که شما را دنبال می‌کنند، به این لیست دسترسی دارند. اگر به دنبال راهکاری هستید که دقیقاً در این زمینه به شما کمک کند و امکان مشاهده‌ی لیست فالووینگ اینستاگرام شما را از افرادی که در میان دنبال‌کننده‌هایتان هستند سلب کنید، به خواندن این متن ادامه دهید.

نحوه مخفی کردن لیست فالووینگ اینستاگرام از افراد خاص

در صورتی که نمی‌خواهید اکانت اینستاگرامتان را پرایوت کنید اما تمایل دارید که از لیست فالووینگ خود در برابر افراد خاصی محافظت نمایید، می‌توانید این‌گونه افراد را به‌سادگی بلاک کنید. به این نکته نیاز باید توجه داشت که محدود کردن (Restrict) کاربران کافی نیست چرا که بلاک و محدود کردن در اینستاگرام با یکدیگر متفاوت هستند. با این حال، هر دو گزینه کاربردهای خاص خودشان را در حفظ حریم شخصی کاربران دارند.

برای مخفی کردن لیست فالووینگ اینستاگرام از افراد خاص اما باید هر حساب کاربری را جداگانه و به صورت دستی بلاک کنید. خوشبختانه راه آسانی جهت بلاک کردن تمامی افراد مورد نظر به شکل هم‌زمان نیز وجود دارد. بر روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید و به «Settings and privacy» بروید. به پایین صفحه رفته و به «Blocked» برسید. حال باید بر روی نماد «+» در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید و با ضربه زدن بر روی دکمه‌ی «Block» که مقابل اکانت افراد قرار گرفته، می‌توانید آن‌ها را پشت سر هم و به‌آسانی بلاک کنید تا دیگر به اطلاعات شخصی شما دسترسی نداشته باشند.

شایان ذکر است که افراد می‌توانند از طریق راه‌های مختلفی متوجه بلاک شدن خود شوند و این موضوع را دور بزنند. به طور مثال، با جست‌وجو کردن آدرس پروفایل اینستاگرام شما بدون اینکه وارد اکانت خود شده باشند، امکان مشاهده‌ی لیست فالووینگ شما برای این افراد مهیا می‌شود. اما خوشبختانه در صورتی که اکانت اینستاگرامی خود را به کمک روش قبلی پرایوت و شخصی کنید، این‌گونه افراد امکان باز کردن لیست فالووینگ و فالوور شما را نخواهند داشت.

از لیست فالووینگ اینستاگرام خود محافظت کنید

بخشی از دنیای شبکه‌های اجتماعی بودن قطعاً فواید خاص خودش را دارد. با این وجود، برای دلایل امنیتی و حفظ حریم شخصی ضروری است که اطلاعات خود را از سایر افراد پنهان کنید. در این راستا، شاید مخفی کردن لیست فالووینگ اینستاگرام شما از بقیه، امری ضروری و مهم برای حفظ حریم شخصی شما محسوب شود.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>