Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل قابلیت ردیابی دستگاه در حالت خاموش را در اختیار کاربران سری پیکسل 8 قرار داد!

گوگل قابلیت ردیابی دستگاه در حالت خاموش را در اختیار کاربران سری پیکسل 8 قرار داد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

پس از انتشار نسخه ارتقاء یافته اپلیکیشن Find My Device گوگل، اکنون این اپلیکیشن قادر است دستگاه‌های اندرویدی را حتی در زمانی که به اینترنت متصل نیستند، نیز مکان‌یابی کند. اما گوگل در توسعه این اپلیکیشن برای گوشی‌های سری پیکسل 8، یک گام فراتر رفته و در یک قابلیت شگفت‌انگیز اکنون به کاربران اجازه می‌دهد حتی در زمان خاموش بودن یا به اتمام رسیدن باتری دستگاه نیز، آن را ردیابی نمایند. به ادعای گوگل اجرایی شدن قابلیت “ردیابی دستگاه در حالت خاموش” اپلیکیشن Find My Device گوگل، به واسطه تغذیه‌رسانی سخت‌افزارهای تخصصی تعبیه‌شده بر روی گوشی‌های پیکسل 8 و 8 پرو به “تراشه بلوتوث” داخل دستگاه میسر می‌شود.

گوگل قابلیت ردیابی دستگاه در حالت خاموش را در اختیار کاربران سری پیکسل 8 قرار داد!

با این حال، در حال حاضر یک سوال بزرگ در ذهن کاربران گوشی‌های اندرویدی وجود دارد، آیا این قابلیت تنها به گوشی‌های سری پیکسل 8 محدود خواهد ماند یا به سایر گوشی‌های اندرویدی نیز راه خواهد یافت؟ پاسخ کوتاه به این پرسش، “مثبت” است. با استناد به گزارشات منتشرشده به نظر می‌رسد گوگل در تلاش است اقبال سایر سازندگان تراشه‌ها و گوشی‌های اندرویدی را به این قابلیت بسیار مفید جلب کرده و در توسعه بسترهای ضروری برای اجرای این قابلیت به آن‌ها یاری رساند. از این رو پیش‌بینی می‌شود پس از دستیابی سایر سازندگان به راهکاری پایدار برای تغذیه‌رسانی به تراشه بلوتوث تعبیه‌شده در داخل گوشی‌ها در حالت خاموش بودن دستگاه، پای این قابلیت از اپلیکیشن Find My Device گوگل به سایر گوشی‌های اندرویدی نیز باز شود. در حال حاضر، اغلب دستگاه‌های اندرویدی در زمان خاموش بودن امکان پینگ به یک‌دیگر از طریق بلوتوث را ندارند. این در حالی است که رقیب سرسخت گوشی‌های اندرویدی، اپل، مدت‌ها پیش از دستیابی گوگل به راه‌حلی برای رفع این مشکل، آن را در گوشی‌های آیفون خود مرتفع کرده بود.

با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا پرچم‌داران فعلی مانند سری گلکسی S24 سامسونگ از سخت‌افزارهای مورد نیاز برای روشن نگه داشتن تراشه بلوتوث حتی زمانی که پردازنده مرکزی و سیستم عامل خاموش هستند، بهره می‌برند یا خیر. علاوه بر این، با توجه به اظهارات میشال رحمان (خبرنگار حوزه تکنولوژی) پیش‌بینی می‌شود قابلیت “ردیابی دستگاه در حالت خاموش” اپلیکیشن Find My Device گوگل به یک نرم‌افزار به‌روزرسانی‌شده برای “فراهم کردن بستری مناسب برای ارسال کلید‌های از پیش محاسبه‌شده از سرویس گوگل پلی به شبکه Finder Network تراشه بلوتوث” نیز نیاز داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید
زمان عرضه نسخه بتا رابط کاربری ColorOS 12 برای گوشی‌های اوپو اعلام شد

منبع: Androidauthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>