Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

نحوه استفاده از قابلیت شارژ بی سیم معکوس سامسونگ

آموزش استفاده از قابلیت شارژ بی سیم معکوس سامسونگ

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برای افرادی که بخش قابل توجهی از وقت خود را در بیرون از خانه سپری می‌کنند، تمام شدن شارژ ساعت هوشمند، ایربادها یا گوشی‌های دوم معضل بزرگی محسوب می‌شود. با این حال، اگر یکی از گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ را داشته باشید، می‌توانید از قابلیت شارژ بی سیم معکوس (Wireless PowerShare) آن‌ها استفاده کنید و باتری سایر دستگاه‌های خود را به‌راحتی شارژ نمایید. برای آشنایی با نحوه‌ی انجام این کار، با اِروتِک در ادامه همراه باشید.

قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس (Wireless PowerShare) چیست و کدام گوشی‌های سامسونگ از آن پشتیبانی می‌کنند؟

قابلیت «Wireless PowerShare»، نسخه‌ی سامسونگ از قابلیت شارژ بی‌سیم معکوسی (Reverse Wireless Charge) است که در گوشی‌های هوشمند دیگر پیدا می‌شود. این قابلیت، گوشی گلکسی شما را تبدیل به یک شارژر بی‌سیم می‌کند که به کمک آن می‌توانید به صورت بی‌سیم به شارژ ایربادها، ساعت‌های هوشمند یا حتی گوشی‌هایی که از فناوری شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کنند (که شامل دستگاه‌های کمپانی اپل نظیر آیفون و ایرپادز هم می‌شود) بپردازید.

قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس سامسونگ می‌تواند تا ۴.۵ وات خروجی برق داشته باشد. با این وجود و از آن‌جایی که شارژ بی‌سیم چندان کارآمد نیست، این عدد در استفاده‌های روزمره‌ی واقعی آن‌قدرها قابل اعتنا نخواهد بود. از این رو، قابلیت «Wireless PowerShare» بیشتر برای شارژ ایربادها، ساعت‌های هوشمند و سایر لوازم جانبی و گجت‌های بلوتوثی گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آید.

این قابلیت بر روی تمامی گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ از سال ۲۰۱۹ به بعد قابل دسترسی بوده است که لیست این دستگاه‌ها را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

  • سری گلکسی نوت ۱۰
  • سری گلکسی نوت ۲۰
  • سری گلکسی زر فلیپ
  • سری گلکسی زد فولد
  • سری گلکسی S10
  • سری گلکسی S20
  • سری گلکسی S21
  • سری گلکسی S22
  • سری گلکسی S23

نحوه فعال کردن قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس در گوشی گلکسی سامسونگ

قابلیت «Wireless PowerShare» به طور پیش‌فرض بر روی تمامی گوشی‌های گلکسی سامسونگ غیرفعال است. برای فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه‌ی تنظیمات (Settings) را باز کنید.
  2. باتری (Battery) را انتخاب نمایید. اگر موفق به پیدا کردن این بخش نشدید، نام آن را از بالا جست‌وجو کنید.
  3. به پایین صفحه بروید و «Wireless power sharing» را انتخاب کنید.
  4. سوئیچ کنار «Off» را فعال کنید تا این قابلیت روشن شود.

اگر این سوئیچ برای شما به شکل خاکستری درآمده است، دلیل این موضوع به محدودیت‌های خود سامسونگ برمی‌گردد. در صورتی که شارژ گوشی شما ۳۰ درصد یا کمتر باشد، سامسونگ امکان استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس را در اختیارتان قرار نمی‌دهد و باید گوشی خود را شارژ کرده و مجدداً این مسیر را برای فعال‌سازی قابلیت «Wireless PowerShare» طی کنید.

در همین راستا، سامسونگ این قابلیت را به گونه‌ای تنظیم کرده که بعد از رسیدن به ۳۰ درصد شارژ، به صورت خودکار متوقف شود. با وجود اینکه چنین محدودیتی منطقی به نظر می‌رسد، اگر قصد دارید که این عدد را کم یا زیاد کنید، امکان تغییر دادن آن مهیا شده است.

برای این کار، قبل از هرچیزی قابلیت «Wireless PowerShare» را غیرفعال کنید. بعد، بر روی «Battery limit» در پایین منو ضربه بزنید، درصد مورد نظر خود را از این بخش تعیین کنید و در نهایت بر روی «OK» ضربه بزنید.

نحوه استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس برای شارژ کردن دستگاه‌های دیگر

بعد از اینکه قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس سامسونگ را بر روی دستگاه گلکسی خود فعال کردید، مراحل زیر را برای شارژ کردن دستگاه‌های دیگر به کمک این قابلیت دنبال کنید:

همچنین مطالعه کنید
چگونه با استفاده از گوشی اندرویدی، شنوایی خود را تقویت کنیم؟

۱. گوشی گلکسی خود را رو به پایین (مانند تصویر زیر) روی میز قرار دهید.

۲. لوازم جانبی یا گوشی هوشمندی که می‌خواهید شارژ شود را در مرکز پشت گوشی سامسونگ خود بگذارید. برای اتصال بهتر، یک گوشی را در جهت افقی و دستگاه دیگری را در جهت عمودی قرار دهید.

۳. اگر هر دو دستگاه را به درستی تراز کرده باشید، یک ویبره و لرزش حس خواهید کرد و گوشی سامسونگ شما شروع به شارژ دستگاه دیگر می‌کند.

در صورتی که هنوز دستگاه دیگر شارژ نمی‌شود، مجدداً اقدام به تراز کردن دستگاه‌ها کنید. اگر از قاب خاصی برای گوشی سامسونگ خود استفاده می‌نمایید، آن را بردارید و بار دیگر امتحان کنید. در ضمن، اگر شارژ گوشی گلکسی شما رو به اتمام است، می‌توانید شارژری را مستقیماً به آن وصل کنید تا به شکل همزمان هر دو دستگاه شما شارژ شوند.

وقتی که گوشی یا لوازم جانبی و گجت شما به اندازه‌ی کافی شارژ شد، دو دستگاه را از یکدیگر جدا کنید.

نحوه غیرفعال کردن قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس در گوشی گلکسی سامسونگ

سامسونگ قابلیت «Wireless PowerShare» را به شکلی طراحی کرده که در صورت اتفاق افتادن موارد زیر، متوقف شود:

  • شارژ باتری گوشی گلکسی شما به ۳۰ درصد یا پایین‌تر برسد.
  • با گوشی خود تماس بگیرید یا تماسی را دریافت کنید.
  • برنامه‌ی دوربین (Camera) گوشی خود را باز کنید.
  • یک دقیقه از زمانی که شارژ کردن دستگاه دیگر را متوقف کردید، سپری شود اما دستگاه دیگری را به جای آن قرار نداده باشید.

خارج از این موارد، می‌توانید قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس سامسونگ را با مراجعه به تنظیمات و ورود به بخش باتری (Battery) غیرفعال کنید. بعد از اینکه به این بخش رسیدید، «Wireless power sharing» را انتخاب کرده و سوئیچ آن را غیرفعال کنید تا این قابلیت خاموش شود.

شایان ذکر است که امکان غیرفعال کردن قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس سامسونگ از طریق پنل تنظیمات سریع (Quick Settings) نیز فراهم شده و می‌توانید این پنل را شخصی‌سازی کرده و دکمه‌ی مخصوص خاموش کردن این قابلیت را در یکی از صفحات موجود قرار دهید. با انجام این کار، هر بار که تمایل به فعال یا غیرفعال کردن قابلیت «Wireless PowerShare» داشتید، تنها کافی است بر روی دکمه‌ی آن در پنل تنظیمات سریع ضربه بزنید.

زیاد از قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس سامسونگ استفاده نکنید!

شارژ بی‌سیم معکوس سامسونگ (Wireless PowerShare)، قابلیتی کاربردی است که جهت استفاده‌ی گاه‌به‌گاه طراحی شده یا برای مواقع ضروری خاصی که نیاز شدید به شارژ کردن گجت و گوشی هوشمند خود دارید به کار می‌آید. به عبارت دیگر، این قابلیت جایگزین روش‌های مرسوم شارژ دستگاه‌های شما نیست که بتوانید هر روز از آن استفاده کنید. قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس سامسونگ، سایر دستگاه‌ها را به‌کندی و با سرعت پایین شارژ کرده و در عین حال گرمای زیادی را نیز تولید می‌کند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که از این قابلیت زیاد از حد استفاده نکنید و کاربرد محدودی را برای آن در نظر بگیرید.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>