Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ساعت هوشمند گلکسی سامسونگ چگونه سطح استرس شما را اندازه‌گیری می‌کند؟

ساعت هوشمند گلکسی سامسونگ چگونه سطح استرس شما را اندازه گیری می‌کند؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ساعت هوشمند گلکسی سامسونگ در کنار کمک کردن به شما برای رسیدن به اهداف ورزشی و تناسب اندام خود، می‌تواند سطح استرس شما را نیز با سنسورها و الگوریتم‌های پیچیده‌ای اندازه گیری کند. اگر کنجکاو هستید که بدانید دقیقاً این اندازه گیری به چه شکل انجام می‌پذیرد، با اِروتِک و ادامه‌ی این متن همراه باشید.

ساعت‌های هوشمند سامسونگ چگونه سطح استرس را اندازه گیری می‌کنند؟

یکی از جالب توجه‌ترین قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی مرتبط با حوزه‌ی تناسب اندام، توانایی آن‌ها در اندازه‌گیری کردن سطح استرس کاربران است. علی‌رغم اینکه پروسه‌ی دقیق اندازه‌گیری و مکانیسم‌های مورداستفاده از برندی به برند دیگر متفاوت خواهد بود، اکثر ساعت‌های هوشمند از جمله گجت‌های پوشیدنی کمپانی سامسونگ، برای اندازه‌گیری سطح استرس از سنسورهای داخلی جهت نظارت بر داده‌های فیزیولوژیکی نظیر تغییرات ضربان قلب، رسانایی پوست و سطح اکسیژن خون کمک می‌گیرند.

این اندازه‌گیری در نهایت مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت و با الگوریتم‌های هوشمند ترکیب می‌شود. این الگوریتم‌ها در واقع از داده‌های سلامت کلی شما که شامل مواردی مانند سن، قد، وزن و سایر اطلاعات پایه‌ای فردی است، برای تخمین زدن سطوح استرس کاربران استفاده می‌کنند. از این رو، ساعت‌های هوشمند می‌توانند اطلاعات مفید و هشدارهای ارزشمندی را به اطلاع کاربران برسانند و آن‌ها را ترغیب کنند تا در صورت لزوم سراغ فعالیت‌های کاهش استرس بروند و مشغول انجام این نوع فعالیت‌ها شوند.

مانیتور ضربان قلب

ساعت هوشمند سامسونگ چگونه سطح استرس شما را اندازه‌گیری می‌کند؟

تمامی مدل‌های ساعت هوشمند گلکسی سامسونگ دارای یک نمایشگر اپتیکال ضربان قلب هستند که نبض شما را به طور مداوم زیر نظر دارد. این سنسور از نورهای مادون قرمز و LED برای اندازه‌گیری تغییرات حجم خون بهره می‌گیرد.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، استرس اغلب منجر به افزایش ضربان قلب می‌شود. ساعت هوشمند گلکسی سامسونگ شما نیز می‌تواند این تغییرات ضربان قلب که به عنوان تغییرپذیری ضربان قلب (HRV) هم شناخته می‌شود، را ثبت کند. چنین معیاری برای اندازه‌گیری دقیق سطوح استرس حیاتی به حساب می‌آید.

ساعت هوشمند گلکسی سامسونگ سه روش آسان را برای اندازه‌گیری ضربان قلب در اختیار کاربران می‌گذارد. علاوه بر این سه راه، می‌توانید ویژگی پایش مداوم ضربان قلب را در گجت پوشیدنی خود نیز فعال کنید که یک نمای کلی و جامع از الگوهای ضربان قلب شما در یک دوره‌ی طولانی را فراهم می‌نماید.

از طرف دیگر، در صورتی که ترجیح می‌دهید به شکل دوره‌ای بر ضربان قلب خود نظارت داشته باشید، می‌توانید ساعت هوشمند گلکسی سامسونگ خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که هر ده دقیقه یک‌بار، ضربان قلب شما را در حالت ایستا و ثابت اندازه‌گیری کند. ضمناً، این امکان هم وجود دارد که اندازه‌گیری شدن ضربان قلب خود را به صورت دستی تنظیم نمایید. برای انجام این کار، باید از برنامه‌ی Samsung Health روی ساعت هوشمند خود کمک بگیرید، به مسیر تنظیمات (Settings) > Samsung Health > ضربان قلب (Heart rate) بروید و از لیست گزینه‌های موجود، حالت مدنظر خود را انتخاب کنید.

همچنین مطالعه کنید
جانشین اپل واچ اولترا بدنه سبک تری خواهد داشت

حسگر فعالیت الکترودرمال (EDA)

حسگر فعالیت الکترودرمال

ساعت هوشمند گلکسی شما هم‌چنین به یک حسگر فعالیت الکترودرمال (EDA) مجهز شده است. این سنسور در اصل به اندازه‌گیری رسانایی الکتریکی پوست شما می‌پردازد و همان‌طور که توسط کتابخانه‌ی ملی پزشکی ایالات متحده‌ی آمریکا گزارش شده است، این رسانایی هنگامی که فرد مضطرب باشد، تغییر پیدا می‌کند.

حسگر فعالیت الکترودرمال موجود در ساعت هوشمند گلکسی، پاسخ‌های الکتریکی کوچکی که توسط غدد عرق اکرین تولید شده‌اند را با اعمال ولتاژ کم، غیرقابل شناسایی و مداومی به پوست تشخیص می‌دهد. این فرایند، اطلاعات بیشتری را درباره‌ی سطح استرس افراد فراهم می‌کند و در مسیر رسیدن به درک جامع‌تری از اضطراب و استرس و تأثیر آن بر بدن مفید واقع می‌شود.

ساعت‌های هوشمندی که به حسگر فعالیت الکترودرمال (EDA) مجهز هستند، معمولاً قسمت‌های فلزی یا رسانایی در قسمت پایینی خود دارند که با پوست شما در تماس است. این نواحی به عنوان الکترود برای اندازه‌گیری رسانایی الکتریکی پوست شما عمل می‌کنند و چنین پروسه‌ای غالباً با ترکیبی از اندازه‌گیری‌های فرکانس بالا و فرکانس پایین انجام می‌گیرد.

سنسور فعالیت الکترودرمال، این داده‌ها را در یک دوره‌ی معین جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌نماید و به ثبت نوساناتی که ممکن است نشان‌دهنده‌ی استرس یا برانگیختگی عاطفی باشند، می‌پردازد. بر اساس آنالیزهایی که توسط این حسگر انجام می‌شود، ساعت هوشمند گلکسی سامسونگ ممکن است نشانه‌ای از سطوح استرس کاربران را ارائه کند.

تحلیل الگوهای خواب

ساعت هوشمند سامسونگ چگونه سطح استرس شما را اندازه‌گیری می‌کند؟

کیفیت پایین خواب یا خواب ناکافی از عواملی هستند که به افزایش سطح استرس و اضطراب افراد منجر می‌شوند. همان‌طور که قبلاً در این متن اشاره شد، مدل‌های گلکسی ساعت‌های هوشمند سامسونگ به طور مداوم بر تغییرپذیری ضربان قلب نظارت دارند. تغییراتی که تحت تأثیر سیستم عصبی خودمختار است و می‌تواند حاکی از تحولات سطوح استرس باشد.

ساعت هوشمند گلکسی سامسونگ این قابلیت را دارد که از شتاب‌سنج خود جهت تشخیص زمان خواب بر اساس الگوهای حرکتی بهره ببرد. این اطلاعات، در کنار داده‌های ضربان قلب و حسگرهای میزان اشباع اکسیژن خون (SpO2) که قابلیت‌هایی نظیر تشخیص خروپف را دارند، می‌توانند به پایش مدت زمان خواب، مراحل خواب و اختلالات شما بپردازند. به عبارت دیگر، ساعت هوشمند گلکسی شما با استفاده از این اندازه‌گیری‌ها قادر است که عوامل استرس‌زای مربوط به خواب را شناسایی کند.

با ساعت هوشمند گلکسی سامسونگ بر سطح استرس خود نظارت داشته باشید

همان‌طور که در این متن ملاحظه کردید، ساعت‌های هوشمند سامسونگ برای اندازه‌گیری‌های دقیق و تجسم داده‌ها به سنسورها و الگوریتم‌های مختلفی متکی هستند تا به شما این امکان را دهند که سلامت روانی خود را در اولویت قرار بدهید.

با وجود اینکه ساعت‌های هوشمند جایگزینی برای نظر متخصصان و کمک‌های حرفه‌ای نیستند، قابلیت اندازه‌گیری سطح استرس در این گجت‌های پوشیدنی می‌تواند نقش همراه مفیدی را برای بسیاری از کاربرانی ایفا کند که به دنبال راهی جهت درک و مدیریت بهتر سطوح استرس خود می‌گردند. به کمک این فناوری نوآورانه که در مچ دست قرار گرفته، می‌توان قدم‌های پیشگیرانه‌ای را به سمت یک سبک زندگی سالم‌تر و متعادل‌تر برداشت.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>