Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هدست ویژن پرو اپل ممکن است در آینده از ترک پد مجازی پشتیبانی کند

هدست ویژن پرو اپل ممکن است در آینده از ترک پد مجازی پشتیبانی کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

هدست ویژن پرو اپل برای ردیابی پیشرفته حرکت دست‌ها و کنترل حرکات انگشتان دست به سنسورها و دوربین‌های زیادی متکی است. علاوه بر این، این هدست از یک صفحه کلید مجازی به منظور دریافت اطلاعات ورودی نیز پشتیبانی می‌کند. با این حال، اپل در این دستگاه گزینه‌ای برای استفاده از ترک پد یا ماوس به منظور استفاده به عنوان نشانگر راه در هنگام حرکت در فضای مجازی را در این دستگاه نگنجانده بود! حالا اما به نظر می‌رسد که این غول دنیای فناوری قصد دارد این قابلیت را از طریق پوشیدنی‌های انگشتی مانند حلقه‌های هوشمند برای کاربران هدست ویژن پرو به ارمغان آورد.

ترک پد مجازی چگونه در هدست ویژن پرو اپل فعال خواهد شد؟

بنا به گزارش وب‌سایت Patently Apple، این شرکت به تازگی یک پتنت (امتیازنامه) جدید را در ایالات متحده آمریکا به ثبت رسانده است. بر اساس توضیحات ارائه شده، در درجه اول به نظر می‌رسد این امتیازنامه به یک گجت پوشیدنی که روی انگشت اشاره کاربر قرار گرفته و در کنار یک ترک پد مجازی قرار می‌گیرد اشاره دارد. اما با استناد به تصاویر منتشرشده، نکته قابل توجه دیگر، قرارگیری همان پد لمسی مجازی بر روی یک سطح فیزیکی مسطح مانند یک میز (شبیه به چیدمان یک ترک پد معمولی) است.

هدست ویژن پرو اپل در آینده از ترک پد مجازی پشتیبانی خواهد کرد

علاوه بر کنترل‌های ناوبری، به نظر می‌رسد کاربران می‌توانند با داشتن نشانگری که وضعیت و جهت انگشت را روی صفحه نمایش یا نمایشگر مولد منعکس می‌کند، به عملکردی مشابه با یک ترک پد فیزیکی دسترسی داشته باشند. همچنین، کاربران با استفاده از این ترک پد مجازی قادرند آیکون‌های مجازی را بر اساس تصویر ارائه شده، روی نمایشگر جا‌به‌جا یا آن‌ها را با اشیاء مجازی دیگری ادغام کنند.

همچنین مطالعه کنید
عرضه احتمالی ایرپادز 3 در کنار آیفون 13 در سپتامبر (شهریور و مهر)

هدست ویژن پرو اپل در آینده از ترک پد مجازی پشتیبانی خواهد کرد

بر اساس اطلاعات فعلی، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد این قابلیت را به واسطه یکپارچه‌سازی نرم افزاری پیچیده با سیستم عامل VisionOS پیاده‌سازی کند. این پیاده‌سازی به طرز چشمگیری با آنچه اپل در تبلیغات این هدست (یعنی کنترل‌های لمسی اولیه روی هوا و یک رابط کاربری شبیه macOS) به نمایش گذاشته است، تفاوت دارد. بنابراین، بسیار بعید به نظر می‌رسد که به‌زودی اضافه شدن این قابلیت خاص به هدست ویژن پرو اپل را شاهد باشیم.

علاوه بر این، تاکنون این مدل از پوشیدنی انگشتی برای استفاده از ترک پد مجازی، در هیچ یک از هدست‌های واقعیت مجازی مشاهده نشده است و در این خصوص تنها یک پتنت مربوط به به‌کارگیری از حلقه‌های هوشمند (به جای پوشیدن یک نوع ژاکت) به ثبت رسیده است. در نهایت به نظر می‌رسد اپل همچنان در حال آزمایش روش‌هایی است که کاربران بتوانند همگام با هدست خود و در فضای واقعیت مجازی حرکت کنند.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>