Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سامسونگ کمپانی BOE را به دادگاه می‌کشاند!

سامسونگ کمپانی BOE را به دادگاه می‌کشاند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در اوایل ماه جاری (اواخر ماه اکتبر) کمپانی سامسونگ، شکایتی را علیه کمپانی BOE در کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده ثبت کرد. سامسونگ در این شکایت‌نامه، کمپانی BOE را به رقابت ناعادلانه و دزدی از مالکیت معنوی متعلق به سامسونگ، به منظور تولید ماژول‌های نمایشگر اولد (OLED) متهم کرده است.

سابقه اختلافات میان سامسونگ و BOE به مدت‌ها پیش باز می‌گردد. در گذشته، شرکت سامسونگ دیسپلی (Samsung Display)، کمپانی زیرمجموعه سامسونگ، تلاش کرد تا از صورت گرفتن معامله میان عمده‌فروشان در ایالات متحده با کمپانی BOE، در جهت خریداری صفحه نمایش‌های اولد، ممانعت به عمل آورد. سامسونگ بر این باور بود که صفحات نمایشگرهای مذکور به صورت غیرقانونی و با استفاده از فناوری‌های به سرقت رسیده، در کشور چین تولید شده‌اند.

در حالی که این اتهام به صورت مستقیم به BOE وارد نشد و این شرکت از لحاظ حقوقی مسئولیتی در قبال این اتهام نداشت، در آن برهه زمانی، کمپانی BOE با پوشش تعهدات و هزینه‌های مالی از سمت عمده‌فروشان، بار مسئولیت و هزینه‌های مضاعف را از روی دوش آن‌ها برداشت و معامله خود را به پایان رساند. پس صورت گرفتن این اقدامات توسط BOE، مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) در اوایل سال 2023 تصمیم گرفت تا تحقیقات خود را در این زمینه کلید بزند.

همچنین مطالعه کنید
شیائومی میکس فولد 3، پد 6 مکس و ردمی K60 اولترا به‌زودی رونمایی می‌شوند

پس از آن، کمپانی BOE نیز شکایات متعددی را علاوه بر سامسونگ دیسپلی علیه بخش‌های نیمه‌هادی، سرمایه‌گذاری و ویژن کمپانی سامسونگ به ثبت رساند! برخی از کارشناسان بر این باورند که شکایت فعلی، می‌تواند یک اقدام مقابله جویانه از سمت سامسونگ باشد.

شایان ذکر است که در حال حاضر، جنگ اصلی میان BOE و سامسونگ، بر سر تثبیت جایگاه در لیست تامین کنندگان کمپانی اپل و مشارکت با این غول فناوری است. با این حال، شرکت BOE در برآوده کردن الزامات کنترل کیفیت سخت‌گیرانه اپل با چالش‌هایی مواجه شده است. در نتیجه، امسال، کمپانی اپل مجبور شد برای تامین نمایشگر گوشی‌های آیفون سری 15 مجدداً به کمپانی سامسونگ تکیه کند و بار دیگر کمپانی BOE از دور رقابت خارج شد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>