Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کارت های SD 9.1 سرعت انتقال داده 2 برابری را ارائه می‌دهند

کارت های SD 9.1 سرعت انتقال داده 2 برابری را ارائه می‌دهند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حال حاضر، کارت‌های SD با محدودیت‌های خود در ارائه “سرعت انتقال داده بالاتر و قابلیت اطمینان بیشتر برای ذخیره‌سازی اطلاعات” چالش‌های بزرگی را برای فناوری‌هایی مانند “ضبط ویدیو با کیفیت 8K و کنسول‌های بازی‌های کامپیوتری دستی” ایجاد کرده‌اند. اما به‌تازگی سازمان غیرانتفاعی SD Association، با معرفی مشخصات کارت‌های SD 9.1 راه‌حل جدیدی را برای این مشکلات مطرح‌شده، ارائه کرده است. این کارت، قادر است تا داده‌ها را با سرعت دو برابری (نسبت به کارت‌های SD فعلی) انتقال دهد.

کارت‌های SD 9.1 با سرعت انتقال داده دو برابری معرفی شدند

پیش از این، سرعت انتقال داده در کارت‌های SD گران‌قیمت و پیشرفته (از طریق اتصال PCIe نسل 3) به سرعتی در حدود 985 مگابایت در ثانیه (یا کمتر) محدود می‌شد. با این حال، با معرفی مشخصات جدید کارت SD 9.1، این کارت‌ها از طریق PCIe نسل 4 متصل می‌شوند و قادرند به حداکثر سرعت 1.9 گیگابایت در ثانیه دست پیدا کنند. این پهنای باند افزایش‌یافته برای برنامه‌های متنوعی مانند “مدیریت فایل‌های ویدیویی با کیفیت 8K، اجرای بازی‌های ویدیویی یا مدیریت فایل‌های چند رسانه‌ای پرحجم” مناسب است.

ارتقاء در کارت‌های SD 9.1 به قدری محسوس است که برای درک آن نیازی نیست تا یک کارشناس خبره باشید و حتی در هنگام استفاده از اتصال PCIe نسل 4 و انتقال یک فایل ساده و سبک نیز شاهد انتقال سریع‌تر اطلاعات در این نسخه از کارت‌ها خواهید بود.

کارت‌های SD 9.1 با سرعت انتقال داده دو برابری معرفی شدند

با این حال، افزایش سرعت در کارت‌های SD، افزایش گرما را به همراه خواهد داشت. در صورتی که کارت SD بیش از حد داغ شود، گلوگاه حرارتی (Throttling) به صورت موقت سرعت انتقال را کاهش می‌دهد تا کارت به دمای متعادل برسد. اما این راهکار می‌تواند در فرآیند ضبط فعال (مانند ضبط ویدیوهایی با کیفیت 8K) یا انتقال فایل، اختلال ایجاد کند.

همچنین مطالعه کنید
اوپو هندزفری بلوتوثی انکو ایر 4 پرو با شارژدهی 44 ساعته را معرفی کرد

در همین راستا، کارت SD 9.1 با معرفی آستانه‌های مدیریت توان جدید و ارتقاء عملکرد حرارتی، از عملکرد ضربتی گلوگاه حرارتی (و به تبع آن، کاهش سرعت انتقال) جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، دستگاه‌های میزبان مانند “دوربین‌ها یا کنسول‌های بازی” نیز قادر به کنترل دمای داخلی کارت SD خواهند بود.

کارت‌های SD 9.1 با سرعت انتقال داده دو برابری معرفی شدند

شایان ذکر است که به واسطه قابلیت پشتیبانی بهبود یافته در ضبط‌های چند جریانی، حالا کارت‌های SD 9.1 توانایی مدیریت مؤثر ضبط هم‌زمان از چند دوربین (یا منابع دیگر) را نیز خواهند داشت.

کارت‌های SD 9.1 با سرعت انتقال داده دو برابری معرفی شدند

سازمان SD Association در کنار رونمایی کارت‌های SD 9.1، چهار کلاس جدید برای سرعت در فرمت‌های مختلف کارت SD Express فعلی معرفی کرده است. این کلاس‌های سرعت عبارتند از:

  • کلاس سرعت 150 (Speed Class 150)
  • کلاس سرعت 300 (Speed Class 300)
  • کلاس سرعت 450 (Speed Class 450)
  • کلاس سرعت 600 (Speed Class 600)

از آنجایی که سرعت مطرح شده در هر یک از کلاس‌ها، بیانگر سرعت انتقال (بر حسب مگابایت بر ثانیه) در آن کلاس می‌باشد، این کلاس‌ها به فرآیند انتخاب و خرید کارت‌های SD سهولت خواهند بخشید. شایان ذکر است که حرف “E” و سرعت کلاس مربوطه در نمادی به فرم کپسولی روی کارت‌های SD متعلق به این کلاس‌ها، چاپ خواهند شد.

کارت‌های SD 9.1 با سرعت انتقال داده دو برابری معرفی شدند

با این وجود، تاکنون، تاریخ مشخصی برای عرضه کارت‌های SD 9.1 اعلام نشده است. توجه داشته باشید که برای بهره‌مندی از قابلیت‌های این نسخه از کارت‌های SD (نظیر کاهش سرع، بهبود سرعت و قدرت) لازم است تا دستگاه میزبان از مشخصات نسخه SD 9.1 پشتیبانی نماید.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>