Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل ممکن است برای تشخیص کیفیت هوا در آیفون‌ها و ساعت‌های خود از لیزر استفاده کند

اپل ممکن است برای تشخیص کیفیت هوا در آیفون‌ها و ساعت‌های خود از لیزر استفاده کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

بر اساس آخرین پتنت ثبت‌شده اپل، این کمپانی به دنبال استفاده از لیزر در آیفون‌ها و ساعت‌های هوشمند آینده خود است. چندین دلیل احتمالی وجود دارد که اپل ممکن است به‌دنبال استفاده از این فناوری در محصولات خود باشد. فعال کردن قابلیت نظارت بر کیفیت هوا و اسکن بیومتریک اثرانگشت زیر نمایشگر، تعدادی از این دلایل احتمالی‌اند.

این پتنت که توسط وب‌سایت Patently Apple افشا شده است، به‌طور خاص در مورد لیزرهای HCSEL یا Horizontal Cavity Surface-Emitting Lasers صحبت می‌کند. این وسیله، یک دستگاه اپتوالکترونیک هیبریدی است که در زیر نمایشگر ساعت یا گوشی هوشمند قرار می‌گیرد. هدف اصلی این قطعه، روشن کردن اجسام و حتی تشخیص ذرات معلق در هوای اطراف با استفاده از نور مرئی یا نامرئی است.

مزایای HCSEL در گوشی‌های هوشمند یا پوشیدنی‌ها

یکی دیگر از مزایای فناوری HCSEL این است که دوربین‌ها و سنسورها را در زیر صفحه‌نمایش دستگاه قرار می‌دهد. اپل با کمک این فناوری می‌تواند، Touch ID یا Face ID خود را بدون اشغال حاشیه‌ها، روی پنل دستگاه ادغام کند، قطعات حجیم را از بین ببرد، فرم دستگاه را بیشتر کاهش دهد یا حتی اجازه دهد حاشیه صفحه‌نمایش نیز کمتر شود. همچنین به عنوان مثال، از برنامه احتمالی اپل برای قرار دادن دوربین روی تاج ساعت‌های خود جلوگیری خواهد شد.

اپل ممکن است برای تشخیص کیفیت هوا از لیزر در آیفون‌ها و ساعت‌ها خود استفاده کند

گردآوری معیارهای ترکیبی واقعیت افزوده یا مجازی و سلامت یا حتی تناسب اندام نیز از طریق HCSEL امکان‌پذیر است. مورد اولی می‌تواند تجربه واقعیت افزوده یا مجازی را با تجزیه و تحلیل عملکرد کاربر در حین بازی بهبود بخشد که عملکردی مشابه یک دوربین اصلی دارد با این تفاوت که از لیزرهای کمکی برای خواندن دقیق استفاده می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
آیفون 15 پرو در سال آینده با دوربین و فیس آیدی زیر نمایشگر عرضه می‌شود

علی‌رغم ویژگی‌های امیدوارکننده ذکرشده، در نهایت، این پتنت تضمین نمی‌کند که به‌زودی شاهد HCSEL در دستگاه‌های اپل باشیم. همچنین ممکن است چندین سال طول بکشد تا بتوانیم کاربرد عملی این فناوری لیزر را مشاهده کنیم. یا حتی شاید، ابتدا آن را از یک تولیدکننده دیگر یا انواع دیگری از دستگاه‌ها ببینیم، چراکه اپل اخیراً حتی از برنامه زمان‌بندی‌شده قابلیت‌های زیر نمایشگر (Under Display) خود در آیفون نیز عقب مانده است.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>