Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیا خودروهای الکتریکی می‌توانند در صورت لزوم برق خانه‌ها را تامین کنند؟

آیا خودروهای الکتریکی می‌توانند در صورت لزوم برق خانه‌ها را تامین کنند؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

آیا خودروی الکتریکی (EV) جدیدتان می‌تواند برق خانه‌ شما را تامین کند؟ این سوالی است که این روزها به خصوص با افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی، زیاد شاهد آن هستیم. از نظر فنی، بیشتر خودروهای الکتریکی انرژی کافی را در باتری خود دارند تا بتوانند برق یک خانه را برای چند روز تامین کنند. البته این مسئله کمی پیچیده‌تر از این‌هاست. برای بررسی این موضوع با اروتک همراه باشید.

همه خودروهای الکتریکی انرژی زیادی را در باتری خود ذخیره می‌کنند، اما فاقد سخت‌افزار و ویژگی‌های مناسب برای انتقال تمام انرژی باتری به جای دیگر هستند. بنابراین برای اکثر دارندگان خودروهای الکتریکی، پاسخ این سوال منفی است و شما نمی‌توانید برق خانه خود را از یک EV تامین کنید. با این حال، وسایل نقلیه جدیدی مانند Chevy Silverado E و فورد F-150 لایتنینگ دارای فناوری شارژ دوطرفه هستند و می‌توانند این قدرت باتری را به اشتراک بگذارند!

در اینجا چند جزئیات بیشتری در مورد نحوه عملکرد این فناوری، نحوه تبدیل یک وسیله نقلیه الکتریکی به ژنراتور برق و مدت زمانی که خودروی الکتریکی‌تان می‌تواند خانه شما را تامین کند، ارائه خواهیم داد.

شارژ دو طرفه (Bi-Directional) چیست؟

آیا خودروهای الکتریکی می‌توانند در صورت لزوم برق خانه‌ها را تامین کنند؟

فرض کنید می‌خواهید از وسیله نقلیه الکتریکی خود به عنوان ژنراتور برق استفاده کرده و در مواقع اضطراری، قطعی برق یا موقعیت‌های دیگر، خانه خود را برق‌رسانی کنید. در این صورت، به یک EV جدیدتر نیاز دارید که از شارژ دوطرفه پشتیبانی کند!

این احتمالاً یکی از بزرگترین نقاط فروش خودروهای الکتریکی جدید در آینده‌ای نزدیک خواهد بود. اما این کلمه به چه معناست؟ شارژ دوطرفه به این معنی است که ماشین الکتریکی یا وانت شما می‌تواند نیروی باتری را در هر دو جهت ارسال کند. بنابراین به جای اینکه فقط برق را از دستگاه شارژ دریافت کند، می‌تواند آن را به خانه یا شبکه شما نیز بازگرداند.

البته ممکن است این فناوری با نام‌های “V2H” یا “V2G” نیز مشاهده کنید که مخفف خودرو به خانه و وسیله نقلیه به شبکه است. در هر صورت، همه آنها یک ایده مشابه دارند، یعنی به اشتراک‌گذاری انرژی باتری خودروهای الکتریکی با سایر دستگاه‌ها.

کمپانی‌های GMC و شورلت به‌تازگی در کالیفرنیا با یکدیگر یک سند همکاری را امضا کرده‌اند که بر اساس آن طی یک برنامه آزمایشی، پیکاپ الکتریکی جدید Silverado E می‌تواند برق خانه ها را تامین کرده یا حتی در زمان اوج بار به ارسال برق به شبکه کمک کند. برخی از خودروسازان این محصول را “خودروی به همه چیز (vehicle-to-everything)” نام‌‌گذاری کرده‌اند، مانند هیوندای IONIQ 5.

شارژ دوطرفه چگونه کار می‌کند؟

آیا خودروهای الکتریکی می‌توانند در صورت لزوم برق خانه‌ها را تامین کنند؟

اولین وانت الکتریکی با شارژ دوطرفه فورد F-150 لایتنینگ است. این فناوری در این خودرو بکار گرفته شده و به آن امکان می‌دهد در مواقع اضطراری از باتری داخلی برای برق‌رسانی به ابزارهای محل کار یا خانه شما استفاده کند.

با این حال، برای برق‌رسانی به خانه خود با یک EV به چیزی بیش از یک وسیله نقلیه نیاز دارید. مالکان این خودروها برای این کار به یک سیستم شارژ ارتقایافته و یک جعبه برق نیاز دارند که بتواند جریان DC ماشین را به برق AC قابل استفاده برای پریزهای دیواری در خانه تبدیل کند.

از آنجایی که فورد F-150 لایتنینگ یکی از اولین وسایل نقلیه با شارژ دو طرفه است، ما از آن به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد. فورد در حال حاضر چیزی را که فورد پاور استیشن پرو می‌نامد با قیمت 1300 به فروش می‌رساند.

همچنین مطالعه کنید
قابلیت های هوش مصنوعی گلکسی تنها تا پایان سال 2025 رایگان خواهند بود!

آیا خودروهای الکتریکی می‌توانند در صورت لزوم برق خانه‌ها را تامین کنند؟

برای اتصال F-150 لایتنینگ به خانه شما به فورد شارژ استیشن پرو 19.2 کیلوواتی نیاز دارد که به صورت استاندارد در مدل‌های با برد بالا ارائه می‌شود. این دستگاه در مدل‌های پایه هزینه بیشتری دارد.

پس از سیم‌کشی مناسب خانه، همه چیز برای شارژ دوطرفه آماده است. در حالیکه قابلیت‌های V2H در حال حاضر وجود دارند، اما انتظار می‌رود برای گسترش این تکنولوژی زمان بیشتری نیاز باشد. همچنین شایان ذکر است که خانه‌های قدیمی‌تر ممکن است سیم‌کشی مناسبی نداشته باشند که بتواند جریان بالایی که از وسایل نقلیه می‌آید را مدیریت کند.

اساساً، این هنوز یک فناوری جدید و پیچیده است و به‌سادگی خرید یک خودروی الکتریکی جدید و تهیه تمام شارژرهای مورد نیاز نیست. گفته می‌شود، این تکنولوژیِ آینده است و ما انتظار داریم که اکثر خودروهای الکتریکی جدید از این ویژگی پشتیبانی کنند.

علاوه بر این، تسلا از فناوری جدید Powerwall خود بهره می‌برد که انرژی دریافتی از پنل‌های خورشیدی سقفی را ذخیره می‌کند. این فناوری کاملاً متفاوت است. Tesla Powerwall یک سیستم ذخیره‌سازی باتری پشتیبان پیشرو در صنعت برای کل خانه شما است، اما از یک وسیله نقلیه تسلا برای بهره‌گیری از باتری آن استفاده نمی‌کند.

یک EV چقدر می‌تواند برق یک خانه را تامین کند؟

آیا خودروهای الکتریکی می‌توانند در صورت لزوم برق خانه‌ها را تامین کنند؟

اکنون که می‌دانید EV بعدی شما به‌طور بالقوه می‌تواند خانه شما را تامین کند، احتمالاً از خود می‌پرسید که تا چه مدت این امکان وجود دارد. باز هم به دلایل مختلف این سوال یک پاسخ ساده ندارد. این زمان بستگی به اندازه باتری ماشین الکتریکی یا وانت شما، اندازه خانه و میزان برق مصرفی شما در یک روز معمولی دارد.

به عنوان مثال، Chevy Silverado E دارای یک باتری بزرگ 200 کیلووات ساعتی است که از اکثر خودروهای برقی موجود در بازار امروزی بزرگتر است. بر اساس آمار EPA و اداره اطلاعات انرژی ایالات‌متحده، متوسط ​​​​مصرف برق یک خانوار آمریکایی حدود 893 کیلووات ساعت در ماه یا 30 کیلووات ساعت در روز است.

با انجام محاسبات، با 30 کیلووات ساعت مصرف انرژی در روز، باتری 200 کیلووات ساعتی Silverado می‌تواند برق یک خانه متوسط ​​را برای حدود شش روز تامین کند. البته این اعداد در دنیای واقعی به دلیل از دست دادن انرژی از DC به AC و سایر عوامل، متفاوت خواهند بود.

بیشتر خودروهای الکتریکی دیگر ظرفیت باتری بسیار کمتری دارند (اغلب حدود 70 کیلووات ساعت). این به این معنی است که ممکن است تنها یک یا دو روز انرژی برای تامین برق خانه خود داشته باشید.

آیا انرژی کافی برای این تکنولوژی وجود دارد؟

آیا خودروهای الکتریکی می‌توانند در صورت لزوم برق خانه‌ها را تامین کنند؟

یکی از مواردی که باید در نظر داشت تقاضای کلی برق است. وقتی میلیون‌ها خودروی برقی را در نظر بگیرید که در هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های آینده وارد جاده‌ها می‌شوند، این می‌تواند وضعیت مصرف انرژی را حتی بدتر کند. البته با همه این اوصاف می‌توان آینده‌ای را دید که در آن خودروها می‌توانند در صورت نیاز، برای یک خانه یا کل شبکه شهر از برق استفاده کرده و در هنگام لزوم آن را حتی با شبکه برق به اشتراک بگذارند.

ما هنوز در مراحل اولیه شارژ دوطرفه وسایل نقلیه الکتریکی هستیم. با این حال، با پیشرفت، بهبود و افزایش ظرفیت باتری، این فناوری می‌تواند برای هر خریدار EV حیاتی باشد.

منبع: Reviewgeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>